Vraag over oscillator sectie virus C

Waldorf owner

Ingeburgerd
Hallo,

Ik heb deze vraag al eerder gepost maar zal de vraag nu wat uitgebreider stellen.

In de oscillator sectie heb je een "SHAPE" en een "WAVE SEL/PW" knop.

Ik snap iets niet:

Met de "shape" knop geef je de Shape aan (das logisch zou Johan Cruijff zeggen ;) ) maar en zijn maar 64 waves beschikbaar Wave shapes (dat zijn deze toch? ). Dit gebied is de knop van helemaal linksom naar het midden (0-64).

Vanaf het midden tot rechtsom (64-127) is de shape een puls maar wat varieer je in dit gebied van de pulsgolf? De amplitude toevallig?

Als de "Shape" knop een waarde lager heeft dan de center position dan kan je met de "wave sel/pw" een van de 64 spectrale wave-vormen selectere(uit handleiding).

Heb je dat niet al met de shape knop gedaan?

Als de shape knop een waarde hoger heeft dan de center position heeft dan kan je met de" wave sel/pw" de pulse breedte instellen (dat snap ik wel)

Kan iemand aan mij uitleggen:

- wat de functie van de "wave sel/pw"knop is als de "shape"knop een waarde heeft lager dan 64.
- je met de "shape" knop in het gebied 64-127 varieert van de blokgolf.

Ik heb sinds vorige week een virus en probeer het apparaat een beetje door te krijgen. ik heb nog weinig verstand van synthese in het algemeen.

Alvast bedankt,

Jeroen.

Re: Vraag over oscillator sectie virus C

Origineel geplaatst door Waldorf owner

Vanaf het midden tot rechtsom (64-127) is de shape een puls maar wat varieer je in dit gebied van de pulsgolf? De amplitude toevallig?

nee, je mixt daarmee van zaagtand 100% tot pulswave 100% daarnussen is het een deel zaagtand en en een deel pulswave.

toch ff 2 uurtjes uittrekken om het eerste hoofdstuk van het boekje te lezen (v4)
Daar staat dit allemaal in :D

En mix je met de "shape" knop tussen 100% (0) wave en 100 % zaag (64) en dan kies je vervolgens met "wave sel/pw" de wavevorm van de wave in deze mix?

Origineel geplaatst door Cecil
toch ff 2 uurtjes uittrekken om het eerste hoofdstuk van het boekje te lezen (v4)
Daar staat dit allemaal in :D

Als je de handleiding bedoeld ;) ben ik ook druk mee bezig maar er zijn toch nog wat onduidelijkheden. hier

dat mag...:D

ik heb het hands-on gedaan: stukje lezen (naast de virus) en het daarna direct uitproberen op de virus...

Back