Koptelefoons

Maak zelf ook m'n mixen meestal laat (met slapende kindjes) over m'n koptelefoon. Voor sommige zaken werkt het wel, zo zijn er details die je niet met een (enigzins betaalbare) monitor gaat horen (reverb diffusion, subtiele fase-verschillen e.d.m.).

Maar als je écht moet mixen moet dit voor mijn gevoel over speakers/monitors. Geluid veranderd zo sterk als het wat meer lucht moet verplaatsen en in een ruimte klinkt. Vooral wat bertreft volume en de verhoudingen in geluidssterkte van de verschillende elementen in je mix is het enige manier om een goed resultaat te bekomen.

En dat maakt vaak het grote verschil uit, je ruimte, en al dan niet of die enige accoustische accuratie biedt.
Anders blijven we bezig natuurlijk.

Origineel geplaatst door bodo
Maak zelf ook m'n mixen meestal laat (met slapende kindjes) over m'n koptelefoon. Voor sommige zaken werkt het wel, zo zijn er details die je niet met een (enigzins betaalbare) monitor gaat horen (reverb diffusion, subtiele fase-verschillen e.d.m.).

Maar als je écht moet mixen moet dit voor mijn gevoel over speakers/monitors. Geluid veranderd zo sterk als het wat meer lucht moet verplaatsen en in een ruimte klinkt. Vooral wat bertreft volume en de verhoudingen in geluidssterkte van de verschillende elementen in je mix is het enige manier om een goed resultaat te bekomen.

En dat maakt vaak het grote verschil uit, je ruimte, en al dan niet of die enige accoustische accuratie biedt.
Anders blijven we bezig natuurlijk.

kent iemand deze nog?

225491688.jpg

Yamaha HP1

t schijnt de top in de jaren 80-90 zijn geweest?

Aanaschaf hoofdtelefoon

Aanaschaf hoofdtelefoon

Ik zoek een hoofdtelefoon waar ik het volgende mee wil:

- Gewoon gebruiken als ( een andere manier om) een mix,track te testen ( gebruik natuurlijk ook monitoren)
- Voor zang partijen mee op te kunnen nemen ( zanger/zangeres heeft vaak hoofdtelefoon op)
- Helder, neutraal wat minder gekleurd geluid hebben. Maar moet wel sprankeld, helder, goed gedaileerd zijn.
- budget een 80-110 euro's, misschien een 130/140 euro's wanneer het echt iets zou uitmaken, liever niet dan wel.
- goed draagcomfort.

Is het belangrijk dat ie voledig gesloten is? Of semi openen. helemaal open is niet de bedoeling, wat mij betreft.

Wat dus een uitspringend iets is, is dat ie 2 main functies heeft namelijk:

- Moet er mijn mixen mee kunnen testen, of tracks,mixen e.d. mee kunnen analyseren.
- Moet het kunnen gebruiken wanneer er zang/rap/spraak/scatts opgenomen worden.

Origineel geplaatst door boeklanoei
(n)iemand ?

Iig gesloten uiteraard. Je wilt geen lekkage hebben als je de zangpartijen opneemt.

Maar zo kom ik wel uit bij zo'n beyerdanymic van 140-160 euro's ( wanneer ie zowel als zangkoptelefoon als voor/ afluistering/monitoring funcie krijgt) en dat wil ik eigelijk niet.

of zo'n AKG: K271 ( of zoiets) van 140 euro's.

Ik blijf een dure koptelefoon voor een muzikant toch beetje kolder vinden.

Wat niet weet, wat niet deert :) Als ze geen andere referentie hebben zullen ze zoiezo snel aannemen dat het goed spul is. Begrijp me goed, een zekere kwaliteit begint wel met een bepaalde prijs en bepaalde kwaliteit is ook nodig om muzikanten muzikaal te ondersteunen, maar als er een krap budget is zou ik eerder voor kiezen om dat geld in een goede mic te steken.

Bovendien als het op hun koptelefoon beter klinkt dan in een studio is het zoiezo niet goed :) En op een rauwe recording mix kunnen dingen eenmaal anders klinken dan met headphone.

Het gaat er natuurlijk om dat de muzikant denkt dat ze een goede koptelefoon op heeft.
Als ze denkt dat het een kut koptelefoon is gaat haar performance er niet op vooruit.

:erm: Ik heb bijna geld genoeg voor een AKG K701 en zit er aan te denken om er eentje te halen. Maar ik twijfel nog wel, want de AKG K601 is toch zo'n €100,= minder.. oftewel, ik vraag me af of ik die extra €100,= moet gaan besteden, of dat het verschil zo klein is dat ik die €100,= beter voor iets anders kan gebruiken. (eten kopen bijvoorbeeld..)

Iemand die me kan helpen? Bij mij in de buurt kan ik helaas niet even deze koptelefoons testen. ;{

Ik ook ik denk dat ik voor zo'n AKG 240 ga of iets in die lijn ( ik wil gewoon niet meer uitgeven dan zo'n 110 euro's voor zo'n ding) Ik geloof het wel voor eventuele ''lekage'' van geluid. Het nadeel van gesloten is, is dat je je mix/sound te bombastisch en wat vervormd hoort (omdat het zo gesloten/rond je oren zit) Het nadeel van open is, is dat je geluid kan lekken/ je bij geluiden hoort. Nou, semi gesloten de gulle middeweg?

men koptelefoon op, tijdje al... en mijn nek doet zeer, eerste keer dat het gebeurt maar vind het dus niet leuk.

Hij weegt teveel => nieuwe

aanraders voor 50-75€?

heb zelf een sennheizer hd 555 gekocht: open , goed uitgewogen geluid , m.n. om te mixen en de stereolocatie te bepalen (panning). en het belangrijkst: ze zitten lekker, ook als je ze langere tijd draagt. kost ongeveer 140€.
hier nog wat info:http://www.dansdata.com/hd555.htm
vond de stereoweergave beter dan die akg's
kies altijd zelf voor open , vind een goede /natuurlijke weergave belangrijker dan het lekken.
heb voor die paar keer dat ik een zanger opneem nog wel ergens een goedkope gesloten koptelefoon liggen, eventueel via een rommelmarkt
kortom: welke je ook kiest, probeer ze eerst zelf uit bv. bij mediamarkt etc etc:kimono:

Welke is beter quwa specificatie en quwa geluid neutraler voor in de studio :

Beyerdynamic 990 of de AKG K701

Of is dat persoonlijk quwa geluid.

Want ik zelf zit erg te twijfelen tussen deze 2

Wie kan mij hier bij helpen

Origineel geplaatst door boeklanoei
Ik ook ik denk dat ik voor zo'n AKG 240 ga of iets in die lijn ( ik wil gewoon niet meer uitgeven dan zo'n 110 euro's voor zo'n ding) Ik geloof het wel voor eventuele ''lekage'' van geluid. Het nadeel van gesloten is, is dat je je mix/sound te bombastisch en wat vervormd hoort (omdat het zo gesloten/rond je oren zit) Het nadeel van open is, is dat je geluid kan lekken/ je bij geluiden hoort. Nou, semi gesloten de gulle middeweg?

Ik heb de AKG K240 en deze wordt veel gebruikt bij het inzingen. De lekkage is vooral goed te horen als er drums/percussie in het liedje voorkomt, in combinatie met een best wel hoog volume. Opzich moet het lukken als je hier gewoon rekening mee houdt. (niet te hoog volume, probeer percussie tot een minimum te houden tijdens de zangopnames.. werkt echt!)

Origineel geplaatst door Havelock

Beyerdynamic 990 of de AKG K701 ....

De Beyerdynamic 990 ken ik niet (nooit op mijn hoofd gehad bedoel ik), maar heb van meerdere mensen begrepen dat de 770 de voorkeur geniet boven de 990. (vraag me niet waarom.) De AKG K701 krijg ik hopelijk vandaag binnen (vrijdag verstuurd door Thomann).. :) Ik zal zeker mijn bevindingen met jullie delen na wat inspeel uurtjes..

sja ik heb de aloude sennheizer hd250 linear II
weegt niets, closed joekels, je hoort nix meer behalve de kristalheldere tonen welke uit deze meesterlijke schelpjes komen. Alle frequenties worden hier fantastisch weergegeven van knisperend hoog tot ploffend laag. Pure klasse voor rond de 150 euro. Nadeel : na het luisteren weet je dat je monitors aan vervanging toe zijn.

De Beyerdynamic 990 ken ik niet (nooit op mijn hoofd gehad bedoel ik), maar heb van meerdere mensen begrepen dat de 770 de voorkeur geniet boven de 990. (vraag me niet waarom.)

Dat is wel raar de 990 zal neutraler moeten klinken volgens de test resultaten van headroom.com.
Zal wel weer iets met smaak zijn :D

Ik ga binnekort de 990 proberen. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ben benieuwd hoe ze klinken vergeleken met mn HD650.
Als je de grafiek ziet zou je denken dat ze een HD650990 moeten maken.
graphCompare.php

Wat ik eigenlijk af vraag is wat het verschil is tussen de Beyerdynamic DT990 pro
en de gewone DT990 en op de site www.headphone.com hebben ze het over 990-2006.

Quwa specificatie ligt het niet aan die zijn gewoon gelijk allemaal wat is het grote verschil dan ?

Behalve dat pro een ander uiterlijk heeft.

Laatst gewijzigd:
Een Sennheiser HD-600 of liever HD-650 geeft erg goede resultaten.... ik gebruik zeld de HD-595 en voldoet ook prima :)

Edit: bij de radiobeurs louter in dordrecht kan je alle sennheiser series beluisteren als je zelf een cd meeneemt !

Origineel geplaatst door Havelock

Beyerdynamic 990 of de AKG K701

Of is dat persoonlijk quwa geluid.

Want ik zelf zit erg te twijfelen tussen deze 2

Wie kan mij hier bij helpen

Als ik deze 2 hoofdtelefoons op deze site bekijk
zie ik toch dat die Beyerdynamic DT990 - 2006 neutraler is dan de AKG K701.
En ik heb gelijk maar even AKG K240 Studio er bij gezet voor de vergelijking hij komt eigenlijk helemaal niet slecht uit de bus daar op die site.

graphCompare.php

Back