Koptelefoons

Origineel geplaatst door Eclectus
Ik weet wat je bedoelt, maar de DT 770 Pro staat echt wel bekend om z'n opgepompte basweergave. Een beetje alsof je een discotheek op je hoofd hebt :)

Wanneer je je daar bewust van bent dan is het een prima kopfhörer. Ik ben er nog steeds erg blij mee.

Origineel geplaatst door Eclectus
Ik weet wat je bedoelt, maar de DT 770 Pro staat echt wel bekend om z'n opgepompte basweergave. Een beetje alsof je een discotheek op je hoofd hebt :)

:okdan: klopt, toch nix mis mee?
Hahaha

Een Beyer headphone is een beetje als een omgekeerde condensatormic. Hij geeft alles wat er is heel neutraal weer..
Wisselen van Hphone, maakt niet dat je je sound beter voor elkaar hebt, je hoort met een Beyer alleen maar beter wat je niet moet EQ-en Tijdens (droog) beluisteren
Ya think about that

Heb de 880 en 770 opgehad en vond ze allebei niet goed klinken voor een monitor koptelefoon.
Namelijk gekleurd.

Als je de kans krijgt probeer dan eens de Sennheiser HD650.
Weet je meteen wat niet gekleurd is.

(ja ik weet dat de Sennheiser 4 keer zo duur is, maar het gaat toch om het geluid?)

Origineel geplaatst door RoZo
:okdan: klopt, toch nix mis mee?
Hahaha

Daar heeft ieder z'n eigen mening over! Ik was er persoonlijk niet voor te vinden, zoveel kleuring.

Het hangt er ook vanaf wat je ermee wilt doen. M'n oren zinderden gevaarlijk hard toen ik hierop naar Aphex Twin's Selected Ambient Works 2 luisterde, terwijl Buxtehude's Membra Jesu Nostri (een barok werk voor koor en orkest) erg onnatuurlijk klonk. Maar een dj zou er misschien wel weer gek op zijn. Voor four-to-the-floor vond ik het namelijk wel de vetste.

OK, ik ga zoeken naar een 'contact us' of iets dergelijks. Wat is jouw klacht?
De mijne is dak me rot schrok dat ie ooit begon te kraken, en dak nu niet helemaal reken op het ding, alhoewel ik er nu totaal geen problemen mee heb....

De mijne is een krakend geluid in de linkerschelp bij lage frequenties (kick, bas, etc). Gebeurde bij zowel de 770 als de 990.

't is ook een geval van gewenning, niet?

Als ik m'n mix door de DT-770 hoor, dan heb ik wel een goed beeld van hoe het uiteindelijk gaat klinken.
Al is de bas inderdaad soms wat over-the-top, wat voor mij niet zo erg is, want ik ga daar soms wel een beetje de mist in (teveel bas). Je kan wel erg nauwkeurig het hoog analyseren, dat is me veel waard.

Zo zijn er sommige (klassieke) cd's die echt vol met foutjes zitten, die haal je de'r zo uit met deze koptelefoon.

Origineel geplaatst door Mans
De mijne is een krakend geluid in de linkerschelp bij lage frequenties (kick, bas, etc). Gebeurde bij zowel de 770 als de 990.

OK dude, onze klacht is subtiel gedoneerd op hun site.
Ik heb de barcode van mn product vermeld, evenals de specs op de verpakking en de winkel waar ik hem kocht.
Gevraagd of de Hphones wellicht uit falende productiebatch afkomstig zijn en of ze er (niet) van weten...
Verder of we hem wellicht fout hebben benut tijdens gebruik......we wachten af...:biertje: voor nu be happy, worry is for :(

OK dude, onze klacht is subtiel gedoneerd op hun site.
Ik heb de barcode van mn product vermeld, evenals de specs op de verpakking en de winkel waar ik hem kocht.
Gevraagd of de Hphones wellicht uit falende productiebatch afkomstig zijn en of ze er (niet) van weten...
Verder of we hem wellicht fout hebben benut tijdens gebruik......we wachten af...:biertje: voor nu be happy, worry is for :(

Goede zaak! :biertje:

Origineel geplaatst door bodo

Als ik m'n mix door de DT-770 hoor, dan heb ik wel een goed beeld van hoe het uiteindelijk gaat klinken.
Al is de bas inderdaad soms wat over-the-top, wat voor mij niet zo erg is, want ik ga daar soms wel een beetje de mist in (teveel bas). Je kan wel erg nauwkeurig het hoog analyseren, dat is me veel waard. ME2

als uiteindelijk de eindmix iets bas tekort zou komen is dat MASTERwerk, maar de Hphone voorkwam dat je het te erg maakte.... ook dub en hiphop aan t maken e.d. straatmuziek??

Zo zijn er sommige (klassieke) cd's die echt vol met foutjes zitten, die haal je de'r zo uit met deze koptelefoon.

Al is de bas inderdaad soms wat over-the-top, wat voor mij niet zo erg is, want ik ga daar soms wel een beetje de mist in (teveel bas). Je kan wel erg nauwkeurig het hoog analyseren, dat is me veel waard.

grafiekje met de freqrespons: ziet er niet heel neutraal uit, maar dat zegt helemaal niets over de kwaliteit en hoe goed ie klinkt, maar je kan wel leuk vergelijken.

http://www.headphone.com/technical/product-measurements/build-a-graph.php?graphType=0&graphID[]=579

bliepbliep

Origineel geplaatst door bliepbliep
grafiekje met de freqrespons: ziet er niet heel neutraal uit, maar dat zegt helemaal niets over de kwaliteit en hoe goed ie klinkt, maar je kan wel leuk vergelijken.

http://www.headphone.com/technical/product-measurements/build-a-graph.php?graphType=0&graphID[]=579

bliepbliep

Ik ben wel benieuwd naar de grafiek van mijn DT770 600 ohm uit 1996. Heb ik dat ding nu al zo lang? Man ik wordt oud...

Eens kijken of ik de doos nog ergens heb liggen, maar die kans acht ik niet zo groot eigenlijk.

Die grafieken zijn wel verhelderend, dank je!
Zo te zien zijn er ook high-end koptelefoons die last hebben van een bump in het laag en een extreme dip in het hoog.
Soms vraag je af hoe het mogelijk is om een neutrale luisterervaring te krijgen met al die dalen en pieken, maar je hebt gelijk dat het niet per sé iets over de kwaliteit zegt.

Die grafieken zijn wel verhelderend, dank je!
Zo te zien zijn er ook high-end koptelefoons die last hebben van een bump in het laag en een extreme dip in het hoog.
Soms vraag je af hoe het mogelijk is om een neutrale luisterervaring te krijgen met al die dalen en pieken, maar je hebt gelijk dat het niet per sé iets over de kwaliteit zegt.

Headphones hebben een bereik, zo'n Beyer waar ik graag mee werk gaat van 5 Hz tot 32000Hz. geen wonder dat je meer hoort dan nodig is. Een hele goeie tip; log es in op een site die over doofheid gaat of slechthorendheid. Ook zij geven grafiekjes weer wat jij hoort, tenzij je aan doofheid lijdt. 1 KHz en 2KHz zijn meestal de boosdoeners. In je muziek kun je die aandacht met parametrische EQ versterken of verminderen. Een Headphone is een personal monitor, geen instrument..

Origineel geplaatst door Mans
Goede zaak! :biertje:

weet je wat een minder goede zaak is? Ik heb nog niet eens een ontvangstbevestiging gehad. Ik moest een lijstje invullen, waaronder ook mn bedrijfsnaam. Vond ik niet belangrijk, dus mijn bedrijf heet WHO CARES

Ik ben bang dat kleine particuliertjes bij BEYER niet dezelfde service kunnen verwachten als grote muziekbedrijven...da's een kwalijke zaak als t zo is...

Ik verwacht eigenlijk helemaal niets meer van ze....... als het alsnog wel gebeurd, laat ik het je weten...:frons:

weet je wat een minder goede zaak is? Ik heb nog niet eens een ontvangstbevestiging gehad. Ik moest een lijstje invullen, waaronder ook mn bedrijfsnaam. Vond ik niet belangrijk, dus mijn bedrijf heet WHO CARES

Ik ben bang dat kleine particuliertjes bij BEYER niet dezelfde service kunnen verwachten als grote muziekbedrijven...da's een kwalijke zaak als t zo is...

Ik verwacht eigenlijk helemaal niets meer van ze....... als het alsnog wel gebeurd, laat ik het je weten...:frons:

Ik had dat wel verwacht daarom heb ik ook nooit de moeite genomen. Maar we wachten met spanning af ;)

Heb nu net de AKG K 601 binnen en hij geeft heerlijk neutraal en zuiver geluid!!

Origineel geplaatst door Luminous
Heb nu net de AKG K 601 binnen en hij geeft heerlijk neutraal en zuiver geluid!!

Ben ook aan het sparen voor de AKG K601 of eventueel zelfs de K701. Heb zoveel positieve reacties gelezen op het internet. Vraag me alleen af of ik er veel op vooruit ga, heb nu een AKG K240 Studio waar ik opzich heel tevreden mee ben. Enige probleem is dat de mixen die ik op m'n koptelefoon doe ('s avonds en 's nachts heb ik geen andere keus) echt veel minder goed klinken dan als ik mix over mijn KRK V6 setje. En dan heb ik het niet over stereo enzo, maar puur zaken als EQ en reverb/delay. Zou zo'n K601/701 eerlijker klinken en dus iets meer als avond/nacht monitor dienst kunnen doen? Of moet ik van de ilusie afstappen dat er koptelefoons zijn die (op het stereo beeld na) perfect gebruikt kunnen worden om op te mixen. :confused:

Back