Heb de 701 gisteren binnen gekregen en ben helaas niet onverdeeld positief

Het zal (hopelijk) een kwestie van wennen zijn, maar tot op heden vind ik het laag gewoon echt te weinig aanwezig en bij sommige CD's (en niet de minste opnamen) vind ik hem zelfs uitgesproken schel klinken. [..]
Ik heb zelf nu zo'n 2 jaar de AKG K701 en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. Als ik dan kijk naar mijn eigen ervaringen met deze koptelefoon en vergelijk dat dan vervolgens met jouw ervaring (tot nu toe), dan ligt dat niet echt op één lijn. Dat kan heel veel redenen hebben natuurlijk.
Wat ik wel weet is dat de K701 echt beter gaat klinken na verloop van tijd (inspelen). En ik weet dat er altijd mensen zijn die niet geloven in inspelen, maar die discussie ga ik niet aan... Wat ik zelf vooral heb gemerkt tussen net nieuw en lekker ingespeeld (3 maanden gebruik) is dat het stereo beeld veel beter werd, het laag nog iets verder ging en het hoog tot leven kwam en totaal niet meer schel klonk.
Even over de bas weergave. Ik vind de K701 echt heel goed in het laag, en hij kan echt ongekend ver door in het laag. Maar, in tegenstelling tot veel andere koptelefoons, zal de K701 niet er zelf nog wat extra laag "bij bedenken", maar alles wat je hoort, is gewoon een eerlijke weergave. Ik heb een akoestisch nummer van Eric Clapton en in dat nummer hoor ik (echt heel laag) de dreun van zijn schoen op de houten vloer. Dit was me met mijn andere koptelefoons en over mijn monitors nooit opgevallen.
Houdt er ook rekening mee dat de K701 echt wel een goede aansturing nodig heeft, ook al heeft hij niet heel veel weerstand, hij vraagt veel! Ik heb 'm aangesloten op mijn NAD C350 versterker en die kan 'm voorzien van heel veel prik en het klinkt echt geweldig!
Wat ik ook merk, is dat de nummers die ik er op mix, zich vaak erg goed vertalen naar andere setjes, soms zelfs zonder controle over m'n monitors. En aangezien ik vaak (gedwongen) met koptelefoon moet mixen, is dit een leuke bijkomstigheid. Met mijn vorige koptelefoons moest ik er nog vaak veel aan doen om het goed te laten klinken op een standaard hifi set
Wat betreft die schoonheidsfoutjes van je koptelefoon, daar zou ik me echt aan gaan ergeren en misschien moet je toch overwegen om 'm te vervangen... Nu kan het nog!