Koptelefoons

Omgeving Arnhem behoort ook tot de mogelijkheden. Ik vind alleen nergens een winkel waar ze beide hebben...

Er is trouwens ook nog een Q 701. Deze schijnt meer bass te hebben. Iemand ervaring mee?

Edit: onderstaande grafiek laat zien dat het meer bass heeft..

Attachments

• naamloos.PNG
    naamloos.PNG
    44,3 KB · Bekeken: 111
Laatst gewijzigd:
Er zit denk ik niks anders op dan er een te bestellen en hopen dat het goed klinkt. De AKG Q701 kan nergens worden getest.

De prijsverschillen op internet zijn gigantisch.

Amazon.com $ 299 = € 203 (+ ??? verzendkosten)
Bol.com € 339,95 (goedkoopste leverancier in NL)

Scheelt toch al gauw € 100.

Er zit denk ik niks anders op dan er een te bestellen en hopen dat het goed klinkt. De AKG Q701 kan nergens worden getest.

De prijsverschillen op internet zijn gigantisch.

Amazon.com $ 299 = € 203 (+ ??? verzendkosten)
Bol.com € 339,95 (goedkoopste leverancier in NL)

Scheelt toch al gauw € 100.

De K701 en de Q701 klinken hetzelfde volgens reviews op www.head-fi.org
Dat de graph op die site anders is is vreemd, maar ze hebben er ook wat aan te verdienen en vertrouw ze niet in dit geval.
Verder zegt AKG zelf ook dat de Q701 alleen anders is in design (Quincy Jones heeft meegewerkt aan het design).

De K701 en HD650 zijn op veel plekken te beluisteren, zelfs bij de mediamarkt (maar beter niet daar luisteren want ze hebben daar alleen flut hoofdtelefoon versterkers en dan kun je niet goed horen hoe ze echt klinken, verder ook erg lawaaiig daar)

Denk je dat zo'n grote site liegt over het frequentiebereik? Het kan natuurlijk altijd, maar het lijkt mij sterk..

Denk je dat zo'n grote site liegt over het frequentiebereik? Het kan natuurlijk altijd, maar het lijkt mij sterk..

Ja zeker wel :)
Die zijn niet gek, liegen verdient meer dan compleet eerlijk zijn.
Ze zetten er regelmatig mini verschillen neer over hoofdtelefoons die exact hetzelfde zijn, veel gezien daar.
Maar dit is idd wel een heel groot verschil.
Misschien hebben ze hun test methode veranderd ofzo.
Of de hoofdtelefoon "toevallig" flink anders op dat test hoofd gezet. Ik weet het niet.
Ik weet wel dat je als je even researched op head-fi.org je betrouwbaardere info krijgt.

Bedankt voor je opmerking! Ik heb AKG gemaild en gevraagd wat het verschil is tusen de K en de Q701.

De K701 en de Q701 klinken hetzelfde volgens reviews op www.head-fi.org
Dat de graph op die site anders is is vreemd, maar ze hebben er ook wat aan te verdienen en vertrouw ze niet in dit geval.
Verder zegt AKG zelf ook dat de Q701 alleen anders is in design (Quincy Jones heeft meegewerkt aan het design).

De K701 en HD650 zijn op veel plekken te beluisteren, zelfs bij de mediamarkt (maar beter niet daar luisteren want ze hebben daar alleen flut hoofdtelefoon versterkers en dan kun je niet goed horen hoe ze echt klinken, verder ook erg lawaaiig daar)

Niet helemaal mee eens, althans, volgens mij is het een van de weinige plekken waar je zoveel headphones kunt A-Ben. En op een doordeweeksedag in A'dam valt het met de achtergrondnoise wel mee.

Wat ik bedoelde is dat bij de mediamarkt (iig die in zwolle) ze de hoofdtelefoons hebben aangesloten aan een goedkope "multi hoofdtelefoon versterker" (weet niet hoe zo'n ding heet).
En de HD650 en K701 zijn niet makkelijk te driven hoofdtelefoons (iets met Ohm, weet het fijne er even niet meer van)
Maar iig is het resultaat dat de hoofdtelefoons bij de mediamarkt niet zo klinken als bij je in de studio met een fatsoenlijke hoofdtelefoon versterker (en dac ook nog). Is een best een groot verschil.
Als je op een rustig moment gaat kun je vragen of ze de hoofdtelefoons loskoppelen en je ze kunt beluisteren op een van hun versterkers met iets betere ingebouwde hoofdtelefoon versterker, dat scheelt al wat (maar is nog steeds niet echt geweldig, hebben alleen niet al te geweldige hifi versterkers daar).

De HD650 is trouwens 300Ohm.

Weet niet of een MOTU2408 MK3 een echt goede hoofdtelefoon versterker heeft, maar het zal vast wel toerijkend zijn.
(Ipods en geintegreerde hoofdtelefoon uitgang in hifi versterkers etc is weer een ander verhaal)

Das een mooie zeg.

K heb tot nu toe nog geen moment spijt gehad van mijn akgtjes :)

Koptelefoon is binnen :okdan: Midden en hoog klinkt nu al verschrikkelijk goed, laag zit er totaaal niet in. Hopelijk komt dit na het inspelen (dat lees je op veel forums).

Ik ben op zoek naar een koptelefoon en heb toevallig een vertweede hanneste gevonden. Nou vraag ik me ten eerste eigenlijk af of het wel zo slim is om een gebruikte koptelefoon te nemen. Het gaat trouwens over de hierboven genoemde AKG K701, inclusief aangebeten (hond) hoofdband...staat op MP. Zou me toch al gauw zo'n 200 euro schelen, vandaar. Of zou het niet zo'n goed idee zijn?

Ik ben op zoek naar een koptelefoon en heb toevallig een vertweede hanneste gevonden. Nou vraag ik me ten eerste eigenlijk af of het wel zo slim is om een gebruikte koptelefoon te nemen. Het gaat trouwens over de hierboven genoemde AKG K701, inclusief aangebeten (hond) hoofdband...staat op MP. Zou me toch al gauw zo'n 200 euro schelen, vandaar. Of zou het niet zo'n goed idee zijn?

Poe, lastig verhaal idd. Voor hoeveel kan je hem kopen? Als je wilt kan je hier de Q701 komen testen :W

http://link.marktplaats.nl/458076694

nou, ik had vanmiddag gemaild, maar nog niets gehoord. 75 Geboden en meer als 100 was ik niet van plan uit te geven, gezien de beschadigingen (naaah misschien een klein beetje meer dan). Daarnaast is een gebruikte koptelefoon natuurlijk ook niet echt wat je het liefste hebt, dus ik ga ervan uit dat hoofdtelefoons gewoon VEEL afschrijven.

Ow, die link daarboven is natuurlijk de advertentie. Ik heb me nog niet heel erg verdiept maar heb dit type al een aantal keren voorbij horen komen op forums (daar vertrouw ik dan een beetje op). Ik heb nu twee oude koptelefoons die echt niet (meer) voldoen en om nu alles en altijd maar over de monitoren te doen is ook niets.

Luisteren kan zeker geen kwaad nee, ik heb hier een paar blokken verderop iemand die dezelfde heeft en daar heb ik al verschillende keren mogen beluisteren. Het probleem is dat ik niet veel andere types heb gehoord, dus niet echt vergelijkingsmateriaal...en zeker geen A/B. Maar ze klinken in mijn oren goed...en goed is goed. Beter is ...

Ik wacht eerst eens af of die verkoper nog reageert, vraag ik hem er meteen bij of hij zijn oren wel goed wast en of hij wax gebruikt.

ik ook, neem ik die beschadigingen wel voor lief. Als hij/zij nou op tijd reageert. Ik ben zaterdag toch in Tilburg (mundial!), kan ik hem gelijk testen en meenemen. Want testen lijkt me hier toch zeker wel van belang.

ach, blijkbaar zit niet iedereen de hele dag achter de PC net als ik. Ik ga maar eens achter de virus zitten in plaats van een kromme computer rug lopen te krijgen. Ik weet nog niet eens hoe ik een patch initialize...
Wel een enorme verbetering hierzo, prachtig apparaatje!

Back