TimDaalderop
Nieuwkomer
Sennheiser is altijd een aanrader! Altijd gehad, altijd perfect geluid!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als je vindt dat de bas volledig afwezig is, dan komt dat denk ik hoofdzakelijk door:Koptelefoon is binnenMidden en hoog klinkt nu al verschrikkelijk goed, laag zit er totaaal niet in. Hopelijk komt dit na het inspelen (dat lees je op veel forums).
He, Niels! Alles kids?ik ook, neem ik die beschadigingen wel voor lief. Als hij/zij nou op tijd reageert. Ik ben zaterdag toch in Tilburg (mundial!), kan ik hem gelijk testen en meenemen. Want testen lijkt me hier toch zeker wel van belang.
Cool dat je een Virus hebt, is het de B geworden? Aan het eind van Bank C zit een geïnitialiseerde patch, die gebruikte ik altijd. JP'tje draait als een tierelier btw!ach, blijkbaar zit niet iedereen de hele dag achter de PC net als ik. Ik ga maar eens achter de virus zitten in plaats van een kromme computer rug lopen te krijgen. Ik weet nog niet eens hoe ik een patch initialize...
Wel een enorme verbetering hierzo, prachtig apparaatje!
Als je vindt dat de bas volledig afwezig is, dan komt dat denk ik hoofdzakelijk door:
1) je bent gehypte bas gewend
Of
2) de source en/of koptelefoon uitgang is niet van goede kwaliteit.
Ik heb de K701, ik kan er enorm veel bas mee horen, er ontbreekt echt niks in het laag!

Koptelefoon is binnenMidden en hoog klinkt nu al verschrikkelijk goed, laag zit er totaaal niet in. Hopelijk komt dit na het inspelen (dat lees je op veel forums).

http://www.akg.com/site/powerslave,id,40,nodeid,40,board,3,_language,EN.htmlDear all,
the "defect" you mentioned on your K 701 drivers is only a cosmetically fault which had been corrected in the later series.
This will NOT affect the great sound of these phones.
kind regards
micdoctor

Na enkele jaren met volle tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van de AKG K240 Studio koptelefoon, ben ik zo'n 3 maanden geleden overgestapt op de AKG K701. Het verschil is echt denderend! Begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds van mening dat de AKG K240 Studio een heel goede koptelefoon is in zijn prijsklasse (rond de ?100,, maar hij delft toch wel heel duidelijk het onderspit tegen zijn jongere broertje, de AKG K701.
Koptelefoon heeft totaal geen moeite met de meeste lastige passages in drukke rock nummers of stukken klassieke muziek bijvoorbeeld. Je krijgt ten alle tijden een prachtige, gecontroleerde laag weergave, gepaard met een erg indrukwekkend midden gebied en sprankelend heldere hoogweergave, zonder ook maar een moment het gevoel te geven dat het te schel is of dat het rommelig begint te worden.
De koptelefoon heeft een geweldig mooi ruimtelijke klank, super mooie stereo weergave. Ik heb zelfs in het begin regelmatig het gevoel gehad dat ik mijn huiskamer speakers aan had laten staan, zo ruimtelijk klinkt deze koptelefoon.
De laagweergave van de koptelefoon is nooit overdreven, maar ten alle tijden erg realistisch en kan echt heel ver door in het diepe. Luister je alleen naar dance muziek en wil je mega luide bas, dan zou ik opzoek naar een andere koptelefoon. Wil je een koptelefoon die erg krachtig kan zijn in het laag, zonder het te overdrijven, dan ben je met de AKG K701 heel erg blij!
Het midden gebied maar ook het hoog van deze koptelefoon zijn simpelweg adembenemend te noemen. Ik hoor details in nummers die ik voorheen nooit heb gehoord, zoals een klein subtiel gitaar tokkeltje, wat voorheen altijd werd overstemd door andere, luidere instrumenten. Vocalen klinken als nooit te voren. Je hoort bij sommige zangers/zangeressen gewoon de speeksel in de mond, het ademen, alles is duidelijk, helderder. Er gaat geen geluid meer verloren, je hoort/merkt alles!
Ik heb deze koptelefoon een uur lang vergeleken met een Sennheisser HD650 en ik moet concluderen dat ze in grote lijnen erg aan elkaar gewaagd zijn. De Sennheisser biedt een tikkeltje meer laag, maar moet het wat ruimtelijkheid/stereo beeld betreft iets afleggen. Tel daarbij op dat Sennheisser minder lekkere draagcomfort heeft, dan is wat mij betreft de AKG K701 hier toch echt de winnaar.
Pluspunten:
Super transparant (eerlijk) geluid, van laag tot hoog
Bijzonder ruimtelijke klank (stereo beeld)
Super draagcomfort
Minpunten:
Niet goedkoop
Minder geschikt voor de op luide bas georienteerde dance liefhebbers. (is voor mij geen minpunt, maar voor anderen misschien wel)
Akg heeft imo een goede flat responce. Heb de mk II 240 vind ze beter dan mn monitoren (tannoy reveals).
Eehm heb ook de beyerdynamics op gehad, vond die te veel laaaaag hebben. Verkopers argument: dat die hard kon, had wat mij betreft geen meerwaarde.
Hoor in onderstaande (kippenvel) track echt wel laag komen na 28 seconde. Alleen niet overdreven, maar super strak, waardoor de rest ook nog ruimte heeft. Hoor jij het laag er in komen na 28 seconde ?
http://www.youtube.com/watch?v=PUlHTbogvwc
)
.
Ik wou even tussendoor melden dat ik het af raad alleen maar met headphones te mixen!
Op je headphones klinkt de mix qua panning etc bijvoorbeeld erg goed, maar wanneer je zo je mix hoort hoor je geen phase verschillen!
Gebruik je headphones liever als 'extra' referentie!

ze waren geen 250 maar 215.
Zijn idd (gelukkig) volledig demonteerbaar 

AKG K701, inclusief aangebeten (hond) hoofdband...