Koptelefoons

Heb gisteren al de KRK KNS-6400 besteld.
Zat al te denken aan deze, maar over de KRK kon ik meer en betere reviews vinden.
Dan haal ik de Beyer in de komende tijd wel nog een keer voor erbij.

Kan iemand mij een nieuwe gesloten koptelefoon aanraden?
Ik heb nu de Audio Technica ATH-M40fs. Op zich een goede koptelefoon maar ik heb nu al 3x nieuwe earpads gekocht omdat ze zo snel stuk gaan. Iemand een alternatief die dit probleem niet heeft?

Ik heb dezelfde koptelefoon en precies hetzelfde probleem en al helemaal omdat ik een bril draag.

Zijn er goede koptelefoons die niet teveel op je brilpoten duwen?

Even een vraagje over de Beyer Dynamics DT-250... deze is er in een 80 ohm versie en een 250 ohm versie...

Is er verschil in kwaliteit? Heb al gelezen dat de een meer voltage (van een amp) nodig heeft om 'mooi'/'goed' te klinken, en de ander al eerder op niveau presteert.

Is dit gelinkt aan de hardheid van volume? M.a.w. klinkt de 80ohm versie zachter optimaal, en de 250ohm op een harder volume optimaal?

Ik wil hem direct vanuit mijn mixer gebruiken, en als referentie vind ik het ook prettig om hem even in mijn iPhone of direct in mijn macbook te prikken. Én ik wil meer op zacht (normaal) volume gaan mixen...

Ik denk even informeren of ik niet volledig de plank mis sla...

Ok, het is inderdaad gelinkt aan de volume... dus de 80 ohm is eerder op volume en dus op zijn ideale kwaliteit...

En de 250 ohm is interessant als je een goede amp ertussen wil stoppen... ( die het geluid een beetje kleurt ook? )

Maar volgens mij zijn de hoofdtelefoons bijna identiek... en ga ik voor de 80 ohm versie...
Ben echt benieuwd naar een goed, gesloten koptelfoon... heb de open dt-990, maar dat vind ik toch niks...

Ik schop dit draadje even omhoog.

Ik ben op zoek naar een koptelefoon voor studio en algemeen gebruik. Gesloten, dat is wat handiger en vooral degelijk. Ik wil niet na een paar weken alweer iets nieuws moeten halen.

Wie heeft suggesties. Of heeft iemand wellicht wat in de aanbieding. Ik heb deze draad al even uitgeplozen maar het meeste is toch al wat ouder.

Thanks...

Ik weet een hele goeie nieuwe hoofdtelefoon, alleen wel open (maar dit is voor het geluid sowieso beter).
De Philips Fidelio X1. Volgens mij verreweg beste prijs/kwaliteit verhouding die er nu is.

DIe is een beetje buiten mijn prijsklasse. Ik zoek iets voor rond de 100,-.

Maar bedankt voor de tip!

Misschien 2e hands proberen te vinden? Hij is rond de 200 nieuw dus 2e hands zou niet al te ver boven de 100 mogelijk moeten zijn.
Het verschil in geluid met hoofdtelefoons van rond de 100 euro nieuw is enorm.

Ik heb een Sony MDR 7506 met een beyer Dynamic DT 48 beugel en een AKG Q701. Allebei top. Moet zeggen dat als de Sony een beetje in is gespeeld echt wel een goed geluid geeft.
Maw, voor 100 piek zou ik zeker de Sony overwegen... En er tzt misschien een andere beugel een ear pads op zetten.

Heeft iemand ervaring met een tweede koptelefoon voor het produceren van met name techno?
Ik heb een dt990 pro maar moet hem eigenlijk te hard zetten om de bass goed te krijgen. Het comfort vind ik wel fantastisch en dat hij open is vind ik ook erg fijn voor de lange sessies. ik zit er over te denken om er een gesloten koptelefoon naast te nemen die wat beter presteert op dit gebied. Misschien een sennheiser hd25 oid. Heeft iemand nog tips voor een koptelefoon die goed geschikt is voor techno?

Philips Fidelio X2 of X1.
X2 is iets neutraler, X1 heeft iets meer bas.

Ik had het idee dat ik dan geen idee heb waar ik mee bezig ben aangezien ik niet weet hoeveel en op welke frequentie ik moet boosten..
Maar ik kan natuurlijk gewoon een aantal referentie tracks in een project laden en dan met een eq op de masterbus checken wanneer het lekker klinkt.
hmmm. ik ga het een proberen, Thnx!

Heeft iemand ervaring met een tweede koptelefoon voor het produceren van met name techno?
Ik heb een dt990 pro maar moet hem eigenlijk te hard zetten om de bass goed te krijgen. Het comfort vind ik wel fantastisch en dat hij open is vind ik ook erg fijn voor de lange sessies. ik zit er over te denken om er een gesloten koptelefoon naast te nemen die wat beter presteert op dit gebied. Misschien een sennheiser hd25 oid. Heeft iemand nog tips voor een koptelefoon die goed geschikt is voor techno?

Gebruik zelf de dt990 en de hd25 naast elkaar bij het afmixen, werkt prima.

Wat zijn volgens jou de verschillen tussen deze twee koptelefoons?
Ervaar je ook mijn probleem en ik dat bij de sennheiser minder?
Thnx!

Back