Koptelefoons

Ik vind ze totaal niet vergelijkbaar, maar ken ze beide van haver tot gort, daarom als iets op beide koptelefoons en mijn monitor speakers goed klinkt, dan weet ik dat het wel snor zit.

Verschil, de dt990 klinkt vrij wollig in het laag en veel helderder in het hoog dan de hd25. De hd25 klinkt veel strakker maar heeft een beperkter frequentiebereik. Op de hd25 hoor je heel goed wat je te hard en zacht heb staan in de mix als je op de dt990 bent begonnen.

Check. Dat komt wel redelijk in de buurt van mijn bevindingen wat betreft de dt990. binnenkort eens grondig de hd25 testen. Welke versie heb jij?

na 20j overgeschakeld van AKG K500 op sennheiser HD650 & tevree : laag komt er beter uit & klinkt zeer neutraal = uren luisterplezier - alhoewel ik moet toegeven dat ik de laatste tijd wat meer 'verplichte' rustpauzes inlas voor m'n oren...

Ik heb al meer dan 10 jaar de HD600 en wat betreft rustpauzes: ik zet hem niet heel hard, deze klinkt al vol genoeg op lagere volumes, scheelt weer gehoorschade ;)

Ik heb sinds een kleine 2 jaar een Beats by dr. Dre, type Monster.

Een hele fijne hoofdtelefoon. Er zit een warm vol geluid in. Met een diepe bas.

Ik heb hem altijd heel zacht staan. Anders knalt het er uit.

Nadeel van de Beats, is dat ie nogal last heeft van geluidslekkage.
Dus omstanders kunnen je muziek wel degelijk horen.

En door de noise-cancelling die in deze hoofdtelefoon zit,
vreet ie in mijn geval batterijen. Vooral als je zo vaak achter je spullen zit, zoals ik.
Ik kan er elke drie weken wel weer 2 nieuwe aaa-batterijen in doen.
Maar ik zou die noise-cancelling toch niet willen missen.

Noise-cancelling is wel heel fijn als je deze hoofdtelefoon draagt.
Het omgevingsgeluid wordt een heel stuk gedempt.
Je kunt je zo veel beter concentreren.

Tegenwoordig wordt mijn type hoofdtelefoon bij Beats als model Studio verkocht.
En nu heeft ie oplaadbare batterijen, die 20 uur mee gaan.
Het is wel een prijzige hoofdtelefoon. Maar ik vind hem dat wel waard.

Laatst gewijzigd:
Ik moet een nieuwe, maar door de enorme keuze vermoed ik dat ik er voorlopig niet uit kom wat te kiezen...
Keypoints voor mij zijn: licht en ergonomisch en niet warm, niet al te hoge impedantie (want geen zin in een versterker), maar bovenal moet ie eerlijk klinken.

Ik had al heel lang een oude Sennheiser, ik weet niet eens meer welke.
Ik heb hem weg gedaan na aanschaf van de Beats.

Daarvoor ben ik toen naar een hifi-zaak gegaan.
Om echt eens naar de goede hoofdtelefoons te gaan luisteren.

Ik gaf bij de verkoper aan, dat ik een hoofdtelefoon wilde hebben,
met dusdanige oorschelpen, dat het omgevingsgeluid optimaal verminderd zou worden.
En dat ik een hoofdtelefoon met een kwalitatief goed geluid, zocht.
Eerst de wat goedkopere merken uitgeprobeerd.
Om je af te sluiten van de omgeving, kreeg ik heel strak sluitende hoofdtelefoons op,
die ik heel bekneld vond zitten. Dat was niet prettig.

Ik moet zeggen, toen ik bij de duurdere hoofdtelefoons belandde,
vielen niet m'n ogen maar m'n oren open. Er is echt een heel groot verschil,
tussen de goedkopere en de duurdere hoofdtelefoons.
Ik dacht altijd dat je alleen bij de keuze van luidsprekers,
een groot kwaliteitsverschil in het geluid kon horen.

Maar dat zelfde geldt zeker ook voor hoofdtelefoons.
Ik moest nooit zoveel hebben van die dure hoofdtelefoons.
Zo van, ik kan m'n geld wel beter besteden.

En dacht dat het allemaal wat overdreven was.
Tjonge wat klonk de muziek echter mooi, toen ik die Beats beluisterde.
Ik was toen eigenlijk al overtuigd. En hij zat ook heel comfortabel.

Tja, en toen nog met die noise-cancelling erbij, wat ik helemaal nog niet kende.
Het was het laatste model wat ze hadden, en ik heb hem voor 50 euro minder gekocht.

Helaas het eerder beschreven snel lege batterij-aspect vind ik wat minder. :(

LegolasII

Wat jammer aan de Beats is, is dat hij juist niet "eerlijk" is in zijn reproductie. Teveel laag.
Op zich niets mis mee, maar voor studiowerk zoek ik wat "eerlijks". Ook maken de lage frequenties dat je snel
luistermoe wordt.

Hoi Arv,

Ik heb me er nog niet aan gestoord, dat ik een "oneerlijke" hoofdtelefoon heb gekocht. :)

Maar inderdaad, hij klinkt behoorlijk laag.
En misschien klinkt het totale muziekbeeld wat te geprononceerd.

Maar ik kan er uren naar luisteren.
Ik word er niet luistermoe van.
Maar zoals je al weet uit eerdere berichten van mij, luister ik nooit naar te luide muziek.

Ach, uiteindelijk is het toch allemaal weer een kwestie van smaak, Arv.

Maar vooral die noise-cancelling is prettig voor mensen zoals ik,
die last hebben van omgevingsgeluid.
Het omgevingsgeluid wordt voor mijn gevoel zeker voor de helft verminderd.

Dat gaf bij mij de doorslag. :verkoght:

Ik moet een nieuwe, maar door de enorme keuze vermoed ik dat ik er voorlopig niet uit kom wat te kiezen...
Keypoints voor mij zijn: licht en ergonomisch en niet warm, niet al te hoge impedantie (want geen zin in een versterker), maar bovenal moet ie eerlijk klinken.

waren exact mijn overwegingspunten ook. Na heeeeeeeeeeeel veel onderzoek ben ik jaren geleden voor de sennheiser 650 hd gegaan. Heb er nog geen moment spijt van gehad. Je kunt er zelfs prima op afmixen zo eerlijk is die. Mede omdat die half open is heb je nauwelijks tot geen last van luistervermoeidheid.

Hoi Arv,

Ik heb me er nog niet aan gestoord, dat ik een "oneerlijke" hoofdtelefoon heb gekocht. :)

Maar inderdaad, hij klinkt behoorlijk laag.
En misschien klinkt het totale muziekbeeld wat te geprononceerd.

Maar ik kan er uren naar luisteren.
Ik word er niet luistermoe van.
Maar zoals je al weet uit eerdere berichten van mij, luister ik nooit naar te luide muziek.
:

Maar je merkt het wel als je een mix die je op de Beats hebt gemaakt, ergens anders op gaat beluisteren. Dat soort merken boosten het hoog en laag, waardoor ze inderdaad tijdens een test beter lijken te klinken dan andere koptelefoons. Op zich kan het geen kwaad om je mix ook op zo'n soort koptelefoon/monitor te checken, maar ik zou er toch een 'eerlijke' koptelefoon bij kopen.

Overigens, of je nu op een hoofdtelefoon of monitors mixed, af en toe pauze nemen om je oren rust te geven, komt je mixen zeker ten goede.

Ik denk dat ik dan gevallen ben voor die boost van het hoog en laag.
Want ik weet nog wel dat ik van een aantal hoofdtelefoons,
het geluid te "vlak" vond klinken.

Tja, als in een studio een "vlak" klinkende hoofdtelefoon de voorkeur heeft,
in verband met het "eerlijke" geluid, dan moet je daar in dit geval natuurlijk voor kiezen.

Sennheiser 650HD.. Ik ga het checken!

Misschien moet ik een hele karrevracht verschillende bij Bax bestellen en dan twee weken proberen.. :D

zit ook op de hd 650
maar moet wel een redelijk koptelefoonversterking bij.
zeer tevreden over, 200 euro 2de hands voor betaald

zit ook op de hd 650
maar moet wel een redelijk koptelefoonversterking bij.
zeer tevreden over, 200 euro 2de hands voor betaald

Hmm, 300Ohm is wel wat hoog. Maar misschien niet te hoog? Ik gebruik de hoofdtelefoon output van mijn
A&H ZEDR16 tafel. Ik kan in die specs niet terugvinden wat de beste Impedantie match zou moeten zijn.
Daar blijf ik nu nog wat steken, want anders moet ik een versterkertje erbij aanschaffen (en dan, welke??)

Koptelefoonversterker van mengtafel zou genoeg moeten zijn lijkt me

Hmm, 300Ohm is wel wat hoog. Maar misschien niet te hoog? Ik gebruik de hoofdtelefoon output van mijn
A&H ZEDR16 tafel. Ik kan in die specs niet terugvinden wat de beste Impedantie match zou moeten zijn.
Daar blijf ik nu nog wat steken, want anders moet ik een versterkertje erbij aanschaffen (en dan, welke??)

dat lijkt me ruim voldoende, bovendien valt het in de praktijk wel mee, zelfs als ik de 650 rechtstreeks op mijn kronos aansluit werkt die perfect. Ik ben eigenlijk nog geen situatie tegengekomen waar het niet werkte.

Back