Koptelefoons

inbranden van koptelefoons?....:dubbel:

misschien heb je sucses als je dan eerst een flinke lading benzine eroverheen giet, en dan natuurlijk een brandende aansteker er bijhouden...

dit zijn echte indianen varhalen, net zoals inbranden van versterkers, speaker boxen, en natuurlijk vrouwelijk schoon.
( maar schat, wat ben je nu aan het doen?;;; ff inbranden schatje, doet even pijn, maar daarna gaat ie nog lekkerder...)

:dubbel:

inbranden van koptelefoons?....:dubbel:

misschien heb je sucses als je dan eerst een flinke lading benzine eroverheen giet, en dan natuurlijk een brandende aansteker er bijhouden...

dit zijn echte indianen varhalen, net zoals inbranden van versterkers, speaker boxen, en natuurlijk vrouwelijk schoon.
( maar schat, wat ben je nu aan het doen?;;; ff inbranden schatje, doet even pijn, maar daarna gaat ie nog lekkerder...)

:dubbel:

:engel: Tuurlijk Jeroen :D

Alle fabrikanten van de betere speakers en koptelefoons hebben het mis en zetten het in de beschrijving terwijl ze allemaal hartstikke fout zijn. :engel: :engel:

'Alle fabrikanten'? :D Zelfs de audio-autisten op head-fi.org (zo'n forum waar een speakerkabel van 500 euro als een instappertje wordt gezien) houden zich op de vlakte met een 'you are free to be a believer, and you are free to be a skeptic. Whether or not you believe in it and the position you take on the subject is a choice that you should make for yourself' dus zo overtuigend vastgesteld is het allemaal niet.

Een fake koptelefoon kopen bij bax is uitgesloten. Alles gaat via officiele verkoopkanalen.

Misschien bij een vage webshop maar om te suggereren dat een grote muziekwinkel fakes kan verkopen gaat wel ver. Maar om Sony hier bij te betrekken is absurd. Beetje aluminium hoedje verhalen.

Daarnaast kan ik nog steeds de ultrasone pro 750 aanbevelen! Vrij onbekend maar klinkt te gek.

Maar wel lopen miepen over oude componenten in oude gear waardoor het geluid net even anders is :D :beard: :beard: :beard: :engel:

Hmm, maar dat fenomeen heet veroudering. Maw, verslechtering van je specs. Dat het dan "warmer" klinkt,
is natuurlijk gewoon een mening en niet iedereen vind dat lekker klinken.

Inbranden is onaantoonbare onzin en kost je enkel tijd, geld én levensduur.

onaantoonbare onzin zou betekenen dat het aantoonbaar werkt. :D

Er zijn geen bewijzen dat het niet werkt, net zo goed dat er geen bewijzen zijn dat het wel werkt.

belangrijkste is dat je er zelf in gelooft als je het uitvoert, anders kun je het net zo goed niet doen.

tijd kost het je niet, want je hoeft er niet naar te luisteren, het is simpelweg een mp3 speler eraankoppelen en die 50 uur laten lopen met klassieke muziek (dynamiek verschillen) op een redelijk geluidsniveau. Daar hoef je echt niet naar te luisteren dus :D

Geld kost het nauwelijks, hooguit het 2 keer opladen van je mp3 speler, dat is hooguit een paar cent.

Levensduur, tsja, als je een koptelefoon koopt die last heeft van 50 uur gebruik en dat daardoor zijn levensduur enorm verkort zou worden, dan heb je een hele slechte kwaliteit koptelefoon gekocht. Lijkt me een non issue.

Ik denk dat in deze discussie we er nooit uitkomen hier, simpelweg omdat het nooit in een laboratorium situatie onderzocht is. Er zijn voor en tegenstanders, maar who cares, als je het wel doet schaad je er niemand mee, en als het voor jou werkt dan is dat prima.

Ik ben er echt van overtuigd dat er verschil is overigens. Maar ik snap het ook wel heel goed dat anderen het daar compleet niet mee eens kunnen zijn. :D

Hmm, maar dat fenomeen heet veroudering. Maw, verslechtering van je specs. Dat het dan "warmer" klinkt,
is natuurlijk gewoon een mening en niet iedereen vind dat lekker klinken.

Omdat dit te maken heeft met koptelefoons.....

Ik vindt het vreemd dat een ieder een mening heeft die contra staat op wat de fabrikanten (zoals oa B&W, Harman, B&O) zelf aanbevelen (zelf aanbevelen)
Dus iedere high tech nerd ;) kan beter specs vertalen en een advies geven dan de fabrikant.
Dat is op zich vreemd.

Als je bijvoorbeeld innovaties neemt mbt tweeters zie je dat deze tegenwoordig ook "gevouwen" zijn. Speakers zijn luchtverplaatsers en gevouwen speakers geven een snellere luchtverplaatsing waardoor ze strakker klinken.
Inbranden is niet meer dan het materiaal soort van minder stug maken en dat kan resulteren in een beter geluid.
Geluid kan dus wel na verloop van tijd (de beruchte inbrandperiode zo als men meent) wel veranderen. (los komen)

Is het veel? Het zal wel iets schelen, maar juist hier :) waar men loopt te "mekkeren" :engel: dat een bass noot van een Miami net niet de frequentie heeft van een "echte" 808 geeft wel weer dat kleine beetjes (in de mix) wel degelijk voor sommige verschil kunnen maken.

Er zijn er natuurlijk altijd een paar die het beter weten dan de gevestigde orde van speaker/koptelefoon producenten :kroon:

Omdat dit te maken heeft met koptelefoons.....

Ik vindt het vreemd dat een ieder een mening heeft die contra staat op wat de fabrikanten (zoals oa B&W, Harman, B&O) zelf aanbevelen (zelf aanbevelen)
Dus iedere high tech nerd ;) kan beter specs vertalen en een advies geven dan de fabrikant.
Dat is op zich vreemd.

Als je bijvoorbeeld innovaties neemt mbt tweeters zie je dat deze tegenwoordig ook "gevouwen" zijn. Speakers zijn luchtverplaatsers en gevouwen speakers geven een snellere luchtverplaatsing waardoor ze strakker klinken.
Inbranden is niet meer dan het materiaal soort van minder stug maken en dat kan resulteren in een beter geluid.
Geluid kan dus wel na verloop van tijd (de beruchte inbrandperiode zo als men meent) wel veranderen. (los komen)

Is het veel? Het zal wel iets schelen, maar juist hier :) waar men loopt te "mekkeren" :engel: dat een bass noot van een Miami net niet de frequentie heeft van een "echte" 808 geeft wel weer dat kleine beetjes (in de mix) wel degelijk voor sommige verschil kunnen maken.

Er zijn er natuurlijk altijd een paar die het beter weten dan de gevestigde orde van speaker/koptelefoon producenten :kroon:

Fabrikanten zeggen toch sowieso het liefst wat je wil horen? Dat je wat van ze aanneemt vind ik vrij schrikbarend.
Als klanten in mijn winkel vragen of iets lekker is zeg ik altijd: Ik als verkoper advieseer u kopen.

Fabrikanten zeggen toch sowieso het liefst wat je wil horen? Dat je wat van ze aanneemt vind ik vrij schrikbarend.
Als klanten in mijn winkel vragen of iets lekker is zeg ik altijd: Ik als verkoper advieseer u kopen.

???

Neem aan dat als je iets heb je het er liefst meteen hardcore van wilt gaan genieten (lijkt me logisch) een langere periode "wachten" totdat je er de volle 100% van kan genieten lijkt mij niet echt een verkoopargument.

Dat jij dat aanneemt neem je voor jouw rekening, meldt alleen een feit dat gemeld wordt door zij die kennelijk willen dat je met een volle 100% tevredenheid een product afneemt.

Niet in jouw winkel kom (gelukkig)

Neem aan dat je meteen vol gas wegrijdt met je hagelnieuwe auto :engel:

???

Neem aan dat als je iets heb je het er liefst meteen hardcore van wilt gaan genieten (lijkt me logisch) een langere periode "wachten" totdat je er de volle 100% van kan genieten lijkt mij niet echt een verkoopargument.

Dat jij dat aanneemt neem je voor jouw rekening, meldt alleen een feit dat gemeld wordt door zij die kennelijk willen dat je met een volle 100% tevredenheid een product afneemt.

Als de doelgroep dit verwacht te horen is het dus goede marketing. Bovendien durf ik te wedden dat ze ook niet beweren dat hun koptelefoon heel slecht klinkt totdat je hem hebt ingebrand.
Ik verwacht overigens niet dat ik in dit leven nog een auto ga kopen.. :)

???

Voor een motor gelden natuurlijk heel andere regels. Daar is het belangrijk dat de levensduur
gewaarborgd is, en is dus "langzaam" opbouwen wel beter.
Maar om dit te vergelijken met hoofdtelefoons.. hmmm.

Ok, ik hou het in het midden of het effect heeft maar ik denk in ieder geval dat het een miniem en onhoorbaar klein effect is (als het er als is)

Dat kan , maar waarom zou je met alle bewegende delen er niet wat tijd voor nemen?
Ik doe het altijd met nieuwe speakers en koptelefoons en hoor wel verschil na en voor

Back