Koptelefoons

eens. ik moet gewoon een beter headphone kopen. via mijn monitoren is helaas vanwege gehorigheid van mijn huis niet meer mogelijk. en investeren in isolatie staat mijn budget niet toe helaas.
de keuze is reuze en aangezien mijn maandelijkse inkomen niet zo hoog is, en ik wil een écht goede headphone wil ,is het dus wel serieus mn huiswerk doen door ervaringen te lezen hier en elders
Mijn ruimte is qua akoestiek ook niet goed dus gebruik mijn monitors weinig. Heb daarom ook geïnvesteerd in een goede koptelefoon. Geen spijt van.

Beter de 80 ohm of de 250 ohm voor afmixen? Of toch maar een gesloten model?
open hebben meestal een betere frequentiekarateristiek .
die ohms weet ik niet veel van,als de koptelefoonversterker maar voldoende output heeft lijkt me.
gebruik zelf sennheiser hd650 , zeer tevreden ook over de bass , draagcomfort en prijs/kwaliteit

Mijn ruimte is qua akoestiek ook niet goed dus gebruik mijn monitors weinig. Heb daarom ook geïnvesteerd in een goede koptelefoon. Geen spijt van.

Zelfde hier. Het maakt een groot verschil bij het mixen. Het is echt fijn om een goede koptelefoon als extra check te hebben. Regelmatig klinken partijen te hard in mijn mix en hoor ik dat onvoldoende via mijn speakers.

Laatst gewijzigd:
die ohms weet ik niet veel van,als de koptelefoonversterker maar voldoende output heeft lijkt me.
gebruik zelf sennheiser hd650 , zeer tevreden ook over de bass , draagcomfort en prijs/kwaliteit
Ik had een hd650, toen een DT1990 pro en dat was net ff een tandje gedetaileerder imho.
Het kost ook wel wat moet moet erbij gezegd worden, man man man :bekdicht:
Met Topping L50 Koptelefoon versterker: Topping L50 Review (Headphone Amp)

Ik wil er nog een DT 1770 pro 80 ohm bij voor in de huiskamer.

Ik had een hd650, toen een DT1990 pro en dat was net ff een tandje gedetaileerder imho.
Het kost ook wel wat moet moet erbij gezegd worden, man man man :bekdicht:
Met Topping L50 Koptelefoon versterker: Topping L50 Review (Headphone Amp)

Ik wil er nog een DT 1770 pro 80 ohm bij voor in de huiskamer.
Ja mijn ervaring is ook dat duurdere headphone echt een verschil maakt. Heb nog niet een headphone amp geprobeerd. Weet niet of dat een goed verschil maakt in mijn situatie of niet.

Ik heb de 600 en de dt880 en alles wat ik op de 600 maak klinkt overal goed. Alles wat ik op de 880 maak heeft op veel systemen niet genoeg bass.

De hd 660s2 heb je voor minder dan 399 momenteel. Vermits sennheiser alweer een andere heeft, ik dacht een 400 serie, ga ik niet voor de 660. Ik houd het bij mijn hd 5 serie. Je kunt blijven kopen. Ik vind de 6 reeks wat knijpen op t hoofd.

Ik zit eventueel na te denken over een nieuwe koptelefoon want de oude HD560 Ovation die op zich prima speelt heeft af en toe een uitvalletje aan de rechterkant, heb de connectoren al 'ns omgedraaid en dan zat het aan de andere kant dus het zit waarschijnlijk in het snoer (kabelbreuk) want ik zag een lichte vouw in het rechtersnoer, misschien ben ik er een keer op gaan staan.

Probleem is dat op deze nog de oude connectoren zitten die wel veel op de nieuwere rode en zwarte lijken maar hebben platte pinnen en op de nieuwere zoals de HD 25 zijn ze rond en de oude snoeren worden niet meer gemaakt dus de kans is als ik vaker uitval krijg dat ik dan naar een nieuwe koptelefoon moet uitkijken of ik moet die connectoren opensnijden en opnieuw solderen maar dan heb ik geen beschermingskapjes meer over de connectoren.

Als iemand een oplossing heeft voor het solderen dan wil ik wel een poging wagen want van mij hoeft de koptelefoon niet in de vuilnisbak als ie gerepareerd kan worden, da's dan zonde natuurlijk.

Mocht het een nieuwe worden; het is voor in de huiskamer dus het moet geen studio model zijn, daar heb ik al een Beyer 990 Pro maar het moet hifi zijn, de belangrijkste zaken voor een nieuwe aanschaf zijn; comfortabel vooral en natuurlijk een goed geluid en prijs max zo'n 300 euro zit ik aan te denken.

Attachments

• IMG_20260516_170640[1].jpg
    IMG_20260516_170640[1].jpg
    73,5 KB · Bekeken: 29
Voor thuisgebruik is SIVGA een aanrader. Dat is Chinees en klinkt heel goed, voor relatief weinig geld. Die koptelefoons komen ook goed uit de bus bij hifi-magazines:

Moondrop is ook zo'n merk:

Chinees en daardoor een stuk goedkoper, terwijl het net zo goed klinkt. Ik heb van beiden een koptelefoon en ben daar zeer tevreden over.

Ik heb afgelopen week een Audio Technica m50x gekocht omdat ik een opvouwbare bedrade koptelefoon wilde voor onderweg. Vrij luxe, komt met drie snoeren (krulsnoer, recht 3m en recht 1.2m) en een zak/oobergding. De laatste was mij niet stevig genoeg dus nog een mooie hardcase gekocht.

Hij kan zich qua geluidskwaliteit niet meten met mijn DT-770 Pro of HD-600 maar als reisphones ben ik er heel tevreden mee. Ook fijn: geen headphone amp nodig want zeer "hot".

Hola.
Voor mijn telefoon een bluetouch koptelefoon.
Van jbl en boven verwachting een geweldig geluid.
Groeten van andreos

In mijn woonkamer (waar mijn studiohoekje huist) kan ik niet een goede opstelling en treatment doen die de aanschaf van goede monitor speakers zou rechtvaardigen, dus ik heb mezelf getrakteerd op een Heddphone D1. Man, wat een geluid, ik had in de winkel een aantal nummers bij me om m eens goed te testen en hoorde alles met een detail dat ik nog niet eerder heb gehoord. Bassen kan ik nu ook in detail horen, aanrader!

Voor thuisgebruik is SIVGA een aanrader. Dat is Chinees en klinkt heel goed, voor relatief weinig geld. Die koptelefoons komen ook goed uit de bus bij hifi-magazines:
Ik klikte er twee aan die open back zijn en over ear en bij op dit moment niet leverbaar bij Amazon, zagen er wel mooi uit.

Moondrop is ook zo'n merk:
Da's geen goedkoop merk van wat ik zag, de meeste modellen waren in een duurdere prijsrange en ik wil stof/velours aan m'n oren, dat zag ik niet van ze.

dus ik heb mezelf getrakteerd op een Heddphone D1. Man, wat een geluid, ik had in de winkel een aantal nummers bij me om m eens goed te testen en hoorde alles met een detail dat ik nog niet eerder heb gehoord. Bassen kan ik nu ook in detail horen, aanrader!
Ja dat geloof ik maar 700 euro da's toch wel een beetje te veel aan de prijs voor mij.

5 jaar geleden een Hifiman Sundara gekocht voor €350 omdat die volgens reviews véél duurder klonk. Minstens €700. Heel tevreden over het geluid, en in 2026 kost ie nog maar iets meer dan €150.

5 jaar geleden een Hifiman Sundara gekocht voor €350 omdat die volgens reviews véél duurder klonk. Minstens €700. Heel tevreden over het geluid, en in 2026 kost ie nog maar iets meer dan €150.
Da's interessant voor zo'n prijs, dank je.
Ik zie net dat ze magnetostaten zijn da's interessant, ik heb een jaar of tien Magnepan planars gehad en was altijd heel tevreden over het hele grote geluidsbeeld en de prachtige natuurlijke weergave, enige probleem was altijd de laagweergave, een bekend probleem van magnetostaten, Martin Logan heeft dat beter opgelost door onder beide panelen een subwoofer te plaatsen zodat je een vol laag hebt.
Maar ik ga 'ns wat recensies bekijken want dit spreekt me wel aan.

Laatst gewijzigd:
Maar even een update; ik had van het weekend een Hifiman Edition XS besteld omdat deze goede reviews kreeg, in m'n prijsrange zat en niet in 't laatst omdat het magneplanars zijn.
Ik heb vroeger zo'n 40 jaar geleden wat jaren Magnepans gehad, dat waren oolk magneplanars (magnetostaten) en ik was daar indertijd heel happy mee maar na een uurtje luisteren en vergelijken met m'n Sennheiser 560 Ovation, indertijd één van de topmodellen van het merk heb ik besloten 'm toch weer terug te sturen want bij sommige passages was de Hifiman prima en net zo goed maar juist bij de vocals vond ik deze headphone minder gedetailleerd dan m'n oude Sennheiser, ik had verwacht dat ie dan juist veel beter zou scoren omdat die Magnepans indertijd ook zo gedetailleerd waren met vocalen.
Nou zal er ook een verschil zitten tussen een headphone van ruim 200 euro en de Magnepans die 40 jaar geleden zo'n 5000 gulden nieuw waren.

Jammer want ik had me er veel van voorgesteld maar dan valt die oude Sennheiser toch wel mee ivm een moderne koptelefoon.
Daarnaast zijn de earcups wel erg groot en aangezien ik niet zo'n groot hoofd heb was het draagcomfort ook niet helemaal goed.
Ik heb besloten voorlopig maar even verder te gaan met de Sennheiser en als ik terugkerende klachten krijg dan maar 'ns zien wat ik ga doen, de afgelopen dagen geen problemen gehad dus ik hoop dat 't goed blijft na een paar keer uitval afgelopen week.

Back