[Acid] Floating in Acid

Resonance

Turn up the reso!
eigenlijk een track gemaakt van een mislukte snippet..
de sound is nog steeds niet wat ik in gedachte had was van plan een stevige techno achtig iets te maken..
maar het heeft een beetje trancy feeling gekregen ben van plan nog een nieuwe versie te maken, en laat dit verder voor wat t is..

minimaal trackie gemaakt met alleen de 9090 en de TB + wat fx

ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)

btw.. op dat trancey geluidje had ik teveel galm dus die heb ik redelijk wat omlaag moeten halen qua volume..
hierdoor is veel filter getweak minder goed te horen.. ik ga dit vanavond ff opnieuw doen

-edit-

post straks ff nieuwe link

Ik zal dadelijk eens even luisteren, want nu slaapt iedereen nog en dan hoor ik ze op m'n monitors vind ik toch wat leuker! 8)

Blijkbaar nog niet zoveel verstand van acid, maar dit klinkt lekker hoor! :)

Laatst gewijzigd:
kompleet nieuwe versie met wat nieuwe patterns en wat meer variatie in de patterns :)

feedback van harte welkom vooral qua eq ..op mn monitors lijkt t ok, op mn koptelefoon iets te dof..
eerder had ik dit juist andersom en klonk t op mn hifi te dof .. dus ben erg benieuwd hoe t bij jullie klinkt

Laatst gewijzigd:
bedankt voor t luisteren, zal de boel nog ff wat beter afstellen :)

dat heb je subtiel gedaan, wel beter zo, vindt alleen de hihats etc het hoge gedeelte, hier en daar nog een beetje een aanslag op me oren, voor de rest netjes zo, doet me een beetje denken aan de tijd dat ik als jong vendtje op vrijdag avond in bed een of andere radio zender (radio3?) lag te recorden die altijd uren lange acid/oldskool mixen ophad in het weekend

Voor acid-house, waar je dat andere topic over aangemaakt hebt, is dit wat te snel. Dat is namelijk van 118-128 ofzo. Some ietsje sneller. Wat je nu hebt gemaakt is meer richting de acid techno. Wat ik jammer vindt van het nummer is die open hihat. Die is lelijk geprogrammeerd. Of liever gezegd te standaard, zoalsvelen vaak doen. Zowie ben ik nooit gecharmeerd geweest van de 909/707 openhihat, maar op deze manier geprogrammeerd hekel ik me er altijd dubbel aan.

Ik vind de 707 hihat wel erg fijn, maar inderdaad niet zoals ie hier is geprogrammeerd. Dat ritme is meer geschikt voor een closed hihat.

Wat me vooral opvalt is dat er (door het hoge tempo) eigenlijk bar weinig te floaten valt, want het nummer heeft nogal haast en neemt me niet echt mee op reis, wat ik altijd wel lekker vind van acid en bij zo'n titel eigenlijk verwacht.

Ik mis ook wat pads of andere melodieuze layering eigenlijk...

Mijn 2 cent... ;)

Origineel geplaatst door l-rs
Ik vind de 707 hihat wel erg fijn, maar inderdaad niet zoals ie hier is geprogrammeerd. Dat ritme is meer geschikt voor een closed hihat.

Wat me vooral opvalt is dat er (door het hoge tempo) eigenlijk bar weinig te floaten valt, want het nummer heeft nogal haast en neemt me niet echt mee op reis, wat ik altijd wel lekker vind van acid en bij zo'n titel eigenlijk verwacht.

Ik mis ook wat pads of andere melodieuze layering eigenlijk...

Mijn 2 cent... ;)

wou t trackie minimaal houden en een beetje t oude gevoel van 2 TB's en 1 909 houden :)
wat betreft floaten, de eerdere versie van deze track was wat meer trancy, maar de track heeft hierna een facelift gehad naam past idd niet meer :)

wat betreft de open hi-hat.. tja smaken verschillen ik vindt m heerlijk :D
gooie bijna door elk genre dat ik maak een 909 OH van trance tot hardcore ..
heb vroeger heel wat sample cds etc. afgezocht voor hi-hats, maar altijd kwam ik weer bij de 909 hats..
nu ik een 9090 heb waarbij de hats nog fijner klinken als de samples die ik had is t eigenlijk alleen nog maar leuker geworden om die OH overal doorheen te gooien en te tweaken :)

de compounder is wel betrokken bij de track maar alleen op de kick geloof ik.. op de eindmix heb ik software gebruikt, heb de track wel door de compounder gehad maar om 1 of andere reden klinkt t een stuk minder..

wat me eigenlijk gelijk bij een vraag brengt.. is t normaal om een eindcompressor over een al gecompreste mix te gooien?

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
de compounder is wel betrokken bij de track maar alleen op de kick geloof ik.. op de eindmix heb ik software gebruikt, heb de track wel door de compounder gehad maar om 1 of andere reden klinkt t een stuk minder..

Ik zou de hihat en bassline door de compressor halen en de kick gebruiken om te ducken en dan een beetje zoeken met instellingen, volgens mij krijg je dan een beter pomp'n'zuig effect.

Wat betreft eindcompressor over een gecompreste mix, why not? als het goed klinkt mag het.

Ik doe het ook, eerst multiband over de eindmix en dan nog een keer lichtjes nacompressen met een mastertool.

Back