Elektro House track, 12" versie

Elektro?

Electro, short for electro funk (also known as robot hip hop and Electro hop) is an electronic style of hip hop directly influenced by Kraftwerk and funk records (unlike earlier rap records which were closer to disco). Records in the genre typically have all-electronic sounds and vocals are delivered in a deadpan, mechanical manner often through a vocoder or other electronic distortion.

Of dit nou electrohouse is of niet, vind ik een totaal oninteressante discussie. Ik zal wat commentaar geven op de MUZIEK (and you some other people around here should be doin that too ;) ). Basje kan ik zeker waarderen alleen gaat niet echt een dialoog aan met de synth stabjes (die opzich leuk gevonden zijn), ik snap niet echt waarom ze allebei in 1 track zitten. Ik denk dat dit type house, hoe je het ook mag noemen, staat of valt bij de creativiteit die je loslaat op de elementen die in je track zitten. Hoe minder elementen, hoe creativer je moet zijn, en dat mis ik hier een beetje. Ga eens lekker vuig doen, rare effecten, bitcrushers, breakje door een vynildistortion, weetikveel, dit is veel te braaf. Als je dan toch een DJ friendly plaat wilt maken moet je wel goed tot 8 tellen, na 8 maten MOET er wat nieuws gebeuren in DJ land, en de dansvloer is daar inmiddels ook behoorlijk goed van op de hoogte. Dussss, ik wil je plaat niet afkraken, ik geef je kritiek omdat ik er wel iets in hoor, iets goeds. :W OKee,

Keep up de electrohouse vibes!

Groeten, Mau

puuuuut.
na 8 maten moet NIET iets nieuw gebeuren. Het mag ook origineel. Laat het aub niet allemaal een mixje zijn van 3 à 4 minuten waar je alles direct te verwerken krijgt.
1 minuut constant hetzelfde zou ideale plaat zijn voor 7 uur 's morgens lekker scheef te gaan.. en te blijven gaan.

Origineel geplaatst door s-man
puuuuut.
na 8 maten moet NIET iets nieuw gebeuren. Het mag ook origineel. Laat het aub niet allemaal een mixje zijn van 3 à 4 minuten waar je alles direct te verwerken krijgt.
1 minuut constant hetzelfde zou ideale plaat zijn voor 7 uur 's morgens lekker scheef te gaan.. en te blijven gaan.

Wat ben je slim, mijn tekst gaat over DJ-land, niet over s-mania.

Bedankt voor de reacties die op de Track gericht waren.

Deze track is overigens ook gemaakt op de Stijl van de Dj voor wie deze plaat is gemaakt, Ik ben zelf geen DJ ik produceer voor een DJ, Het is namelijk ook zo met gigantisch orginele en aparte plaaten kom je vaak niet de "dancescene" ingerold, meestal naarmate je er redelijk bent kunt je en ga je vaak ook een eigen stijl ontwikkelingen. met de nadruk op meestal.(Er zijn natuurlijk altijd de supertalenten) Hier zal zoiezo niet iedereen het mee eens zijn. hoeft ook niet.
Het gaat bij het uitbrengen van een plaat ook om de promotie van de plaat of dj, ook niet voor het geld, de meesten die al wat gereleased hebben weten dat het tegevalt in het begin. maar het gaat erom dat je zo langzaam een begin maakt aan de weg naar goeie en dansbare muziek. en smaken verschillen nu eenmaal dat is zo.

Sander: Dat plaatje ben ik inderdaad 8)

ik zeg alleen mijn mening de rest laat ik aan de studio meesters over die al 25 a 30j in vak zitten die weten of het slaagd of niet.dan nog zijn ze niet 100%..het publiek beslist uiteindelijk wat het word.
een hit of een flop:)
zolang je muziek met pasie maakt vind ik dit al heel goed.
en de ene keer is het beter dan de andere keer..de mensen die al 10j muziek maken hebben ook ups en downs.
somigte hebben 3 hits na elkaar en dan 5 somber platen.maar het blijf muziek.en dat geld voor elke styl.:)
en dat je het elektrohouse noemt is uw zaak vind je het dat dit deze styl is dan is dat zo.
uit eindelijk zal de labels wel beslissen bij welk styl het past.
zoals ik het al zij het is niet echt mijn smaak.maar lekker chill en tog zeker niet slecht om naar te luisteren.
ik kan het gerus op mijn verzamel cd zetten bij chill music!en soms naar luisteren:)

verdorie, net nu ik me mee in de discussie wil gooien is je downloadlimiet op yousendit overschreden:D

Back