Cubase SX mixer en DAW controller

Lotuz

quantizise kneusje
Stel dat je een DAW controller als de Behringer BCF2000 of Tascam US-2400 hebt en je gebruikt deze om de mixer van Cubase SX te bedienen, hoe worden de faders van de controller dan toegewezen aan de faders van de Cubase mixer? Geheel automatisch of kun je deze ook zelf toewijzen? Stel dat je bepaalde kanalen "hide", omdat je deze kanalen niet gebruikt (bijvoorbeeld overbodige uitgangen van VSTi's) blijven deze dan nog wel toegewezen aan de faders?

Met mijn O1v worden de faders automatisch toegewezen aan de track. Je kan wel de volgorde van je tracks (dus faders) zelf bepalen. vb. Mijn kick tracks zitten in group 1 en die wil ik op fader 1 hebben dan sleep ik de group track 1helemaal naar boven en staat ie op fader 1.

Ik neem aan dat dit met de meeste controlers hetzelfde werkt.

Bij minder bekende controllers moet je zelf een generic-remote aanmaken waar de controllers al wel zijn toegewezen, maar moet je wel even remappen anders draai je aan een fader en begint cubase ineens op te nemen :P.

Maare, die O1v kan je die niet standaard al kiezen uit een lijstje van remotes?

Maar maakt het "hiden" nog wat uit?

Origineel geplaatst door Lotuz
Maar maakt het "hiden" nog wat uit?

Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat het effect zal hebben

Origineel geplaatst door Mikula
Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar ik denk niet dat het effect zal hebben
Bij mijn BCF in mackie control mode wel hoor! Daar schoof het rijtje gewoon op bij hide :)

Dus ik gok dat elk toestel wat op mackie control mode/emulatie kan lopen in cubase en nuendo dit zal kunnen...

Bedankt voor de nuttige informatie. :)

Weten jullie of er een DAW controller bestaat zoals de BCF2000 en Tranzport in één? En dan uiteraard voor een beetje vergelijkbare prijs ( 2 x € 229 = € 458 ).

Die Novation Zero SL, is dat niet wat je zoekt?

novation-remote_zerosl_350_fffef1_75.jpg

zerosl.jpg

Prijs : 329 euro

Kwaliteit enzo is mij onbekend, maar ik mag hopen stukken beter dan Uli's doos...

Volgens de manual is deze controller erg goed. (http://www.novationmusic.com/files/ReMOTE_ZeRO_SL_UserGuide.pdf)

Over je fader vraag:
Zelf gebruik ik Logic, en daar kun je zelf een groep faders samenstellen, die dan als rijtje verschijnen in een venster, en ook door je controller als één rij faders wordt hekend.

Zo kun je bijvoorbeeld een rijtje maken met 4 audio faders, 2 bussen, 5 MIDI en 1 VST. Samen 4 + 2 + 5 + 1 = 12 faders op rij. Nou heeft die gave controller die ik op dit moment al heb 12 faders op rij, dus voor mij is dat kicken!

Ik overweeg zelf ook de Zero SL aan te schaffen, maar dan als controller voor mijn VST plugins.

Het ziet er niet naar uit dat de sliders gemotoriseerd zijn, dus dan wordt het voor mij al minder interessant.

Origineel geplaatst door Mikula
Bij minder bekende controllers moet je zelf een generic-remote aanmaken waar de controllers al wel zijn toegewezen, maar moet je wel even remappen anders draai je aan een fader en begint cubase ineens op te nemen :P.

Maare, die O1v kan je die niet standaard al kiezen uit een lijstje van remotes?

Jazeker, hij staat er bij en alle faders zijn dus zoals gelinkt aan de mixer.

Back