Ik kom er echt niet meer uit.

Slipperman

Rooibosje iemand?
Tja, ik kom er echt niet meer uit. Die thread over 2 geluidskaarten ok dat gaat nog. Ze doen het allebij perfect maar nu...
Ok hier is het verhaal:

Ik heb een JX1 met een midi in , midi out, midi thru en een psr 70 met een midi out en midi in.
Ook heb ik een midi kabeltje (gewoon los. Dus voor bijv. van midi interface naar keyboard. Simpele 5 polige din stekker. Niet voor op de pc aan te sluiten.) en een kabel om synth op de spelpoort aan te sluiten.

Nu het vraagstuk: Ik wil de midi data van mijn psr 70 naar de comuter sturen (noten en progr. / vol. change.) Heb hier denk ik alleen maar de midi out voor nodig. Verder heb ik nog de jx1 waarbij ik wil dat deze noten en sysex kan versturen naar mijn pc. Ook wil ik dat deze sysex en programchanges, volume en modulatie kan ontvangen.

Hoe los ik dit in godsnaam op. Toch maar een 2e pc kabel kopen (waardoor ik weer E20,- armer ben. Is 44 gulden) of lukt het hiermee ook???

Alvast bedankt !

spr 70 midi out -> midi in jx1
jx1 midi out -> midi/spel pc

en hop

spr 70 midi out -> midi in jx1
jx1 midi out -> midi/spel pc

en dan maar hopen dat de JX1 midi out opeens ook als thru gaat fungeren???

ALS het uberhaupt al zo kan zul je dat waarschijnlijk ergens in de JX1 moeten aktiveren. deze optie wordt meestal met 'soft thru' aangeduid. echter: ik ken zo 1-2-3 geen synths die zowel een echte thru poort als een 'soft thru' optie hebben. maar ik kan me vergissen in de JX1, daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

als het niet werkt is een midi merge apparaatje je enige optie

Bovenstaande idee werkt idd niet. Die psr 70 laat niks mer van zich horen. Ik denk dat ik dan toch maar een 2e midi kabel voor m'n 2e geluidskaart moet kopen en dan maar via 2 geluidskaarten moet opnemen en zenden.

Back