MKS-80 en PGM-80 ervaring gevraagd

Merik

Ingeburgerd
Zooo ik ben sinds enkele uren de tritse eigenaar van een bloedmooie MKS-80 met een PGM-80...
Nog geen tijd gehad om er mee te spelen... Helaas. Was maar weekend!

Zijn er mensen die ervaring hebben met een MKS-80 en een PGM-80?
Zijn er er ergens mooie patches te verkrijgen voor deze module?

Merik

MPG-80 ;)
Patchman had geloof ik nog wel patchbankjes, anders heb ik alleen nog de factory banks op internet kunnen vinden (ik geloof 3 stuks).

ik heb samen met hans eens de cem versie en de roland versie vergeleken. blijft een leuk apparaat die mks80

Ja, ik heb ook zo’n setje MKS / MPG 80; overgenomen van een welbekend forumlid :)

Ik vind het een erg fijne synth, zowel qua bediening als qua klank. Maar dat zal je inmiddels zelf ook wel hebben ondervonden.

Helaas kan ik niets zeggen over patches op het net e.d. want daar doe ik zelf niet aan. Met zo’n fijne programmer erbij is het maken van eigen klanken een eitje dus waarom zou je ook eigenlijk.

Tja, weetje, ik ben met een (langdurige) interne verhuizing bezig... na de verbouwing van ruim een jaar geleden ben ik genoodzaakt de zolder t ebtrekken met mijn spulletjes... maar ja die zolder moest natuurlijk is worden leeggeruimd etc etc.
M.a.w. ik heb er nog niet uitgebreid mee kunnen spelen. Dat gaat vast snel gebeuren. Dit weekend wil ik het e.e.a. hebben aangesloten op zolder.

Natuurlijk is zelf maken het allerleukste; ga ik ook zeker doen.
Ik was benieuwd of er nog handige tips, trucs, do's en don'ts, stes etc waren.

Wellicht dat we in de toekomst onze eigen patches kunnen uitwisselen...

Merik

Back