MC909 al te koop ???

...oh...ik bedoel voor 2000 Euro heb je bv een Drumstation, een sampler en een goeie synth...dat zou IK tenminste prefereren...

maar nog geen goeie sequencer..waar tover je die vandaan dan?

ja een computer kost nix, software ook nie ;)

ok, een computer...lekker plezant thuis...maar live? en dan nog die synth, sampler...sockets, snoeren etc meezeulen. neen, dan denk ik dat je met de 272MB van de mc-909 voldoende bits meehebt om een avondje optreden te vullen.

heb hem 2dehands gezien op ebay.de stond op 306 Euro en sort off 1300 Euro

Ik ben erg benieuwd wat de prijzen gaan doen van de mc505 en alle andere roland grooveboxen zodra de mc909 daadwerkelijk te koop is

Nou heb net ff met de 909 (hehe MC) gepield en het is een leuk beestje.
Hij lijkt zeer sterk op de 505 alleen kan je met deze samplen en is ie een stukkie groter !! Werk erg makkelijk en overzichtelijk.
t'Is erg handig voor de producerende dj .... en voor de 'live' performer

Maar het blijft hoe je ut ook went of keert wederom een Groovebox. Voor de liefhebber een toppertje !

Gaat €1999,- kosten

Ik vind de filtersweeps nog steeds erg hakkelig en niet vloeiend!
ik baseer mijn mening op de demo die ik heb gezien.

Ja ik heb hem in huis

Ja ik heb hem in huis

MC 909 is werkelijk waar een enorm vette bak. Misschien niet helemaal objectief en zeker een persoonlijk verhaal, maar
hij klinkt gewoon goed en de samplefunctie is bizar. Je samples kun je helemaal vrij toewijzen aan een track of meerdere tracks bewerken meet goede effecten en combineren met andere tones waaardoor je helemaal vrij bent om je pathches te maken. Cool

Heb ook een mc 505 gehad, maar dat was kinderspel vergeleken met dit apparaat. Klinkt erg vol en strak.

Laat me weten wat jullie vinden !!

Cya

DJ sensei

Re: Ja ik heb hem in huis

Re: Ja ik heb hem in huis

Origineel geplaatst door mrsensei
MC 909 is werkelijk waar een enorm vette bak. Misschien niet helemaal objectief en zeker een persoonlijk verhaal, maar
hij klinkt gewoon goed en de samplefunctie is bizar. Je samples kun je helemaal vrij toewijzen aan een track of meerdere tracks bewerken meet goede effecten en combineren met andere tones waaardoor je helemaal vrij bent om je pathches te maken. Cool

Heb ook een mc 505 gehad, maar dat was kinderspel vergeleken met dit apparaat. Klinkt erg vol en strak.

Laat me weten wat jullie vinden !!

Cya

DJ sensei

Laat met de tijd even een mp3 achter en laat ons verbazen!!!
Het feit dat hij direct aan de mac is te koppelen spreekt mij erg aan!!!

Origineel geplaatst door Jitterbug
handig om je gechopte samples vanuit recycle over te laden naar de mc-909...en kijk 'es naar die grote blauwe display.

Het is nog mooier dan dat!
Recycle zit er gewoon in.
Ik heb het geprobeerd, pak een sample, druk op Chop button, daarna op Auto chop (F4) en klaar is kees.
De losse samples zitten dan al te wachten onder de (velocity!!!) pads, klaar om lekker gehusseld te worden, super!

Attachments

• 21[1].jpg
    21[1].jpg
    38,3 KB · Bekeken: 118
recycleren

recycleren

als je ermee kan 'recyclen', kan je je gechopte loops ook 'randomizen', of shufflen, zoals je met REX2-files kan doen in REASON ? dit werkt heel goed om met 'instant variations' van een bestaande drumloop tevoorschijn te komen, zonder de slices manueel te gaan verplaatsen. mocht de NC-909 ook een randomize functie hebben, dat zou cool zijn...heeft ie dat?

ja dat is heel vet..de RS7000 heeft dat ook, heet Remix....kan je zelfs on the fly doen terwijl je sequences lopen, en zowel op audio als op midi data loslaten...

Olaf

Back