MPC2000 OS laden van Zip?

2FLY

Stamgast
Guys,

Ich begreiff dat bij een MPC2000 het OS eerst geladen moet worden van de Zip drive.

1) Heeft iemand hier ervaring mee?
2) Ik begrijp dat er een manier is om het OS IN de MPC te krijgen zodat je geen zip load meer nodig hebt, klopt dit?

:o) let me knizzow

Het OS wordt gelezen vanaf floppy. Als je dit niet wil kan je het OS in het FlashROM zetten, indien aanwezig.

Dit FlashROM is vrij duur en is 16 MB, zo uit het hoofd.

Gewoon ff OS of flop zetten en die er gewoon in laten.

:okdan:

Als er ooit nog een update uitkomt, dan mot ik em openschroeven en diskdrive aansluiten. Ik heb nu alleen een interne kaartlezer.

Origineel geplaatst door RezonatoR
Dit FlashROM is vrij duur en is 16 MB, zo uit het hoofd.

nope, het zijn er 8....

maar die kaart vindt je zo goed als nergens hoor. Gewoon eerst het OS naar de ZIP kopieren (is een functie in het save menu) en daarna je samples enzo erop schrijven. Bij het opstarten herkent de MPC de ZIP en het OS en van daar gaat het allemaal vanzelf.

Origineel geplaatst door falafelbiels
Bij het opstarten herkent de MPC de ZIP en het OS en van daar gaat het allemaal vanzelf.

Vanzelf? Dus je doet de zip in de zipdrive VOOR je opstart. Dan als het OS geladen is haal je de zip drive eruit en kan je je samples en songs laden van andere zips?

Origineel geplaatst door 2FLY
Vanzelf? Dus je doet de zip in de zipdrive VOOR je opstart. Dan als het OS geladen is haal je de zip drive eruit en kan je je samples en songs laden van andere zips?

Correct. Het handigste is om gewoon je OS te kopieƫren naar elke ZIP die je gebruikt. Dan maakt het niet uit welke zip er in zit en kun je altijd gelijk aan de slag.

Iemand nog 'n 250mb interne zipdrive kopen voor in z'n MPC? PB me.

Origineel geplaatst door lo-fi
Correct. Het handigste is om gewoon je OS te kopieƫren naar elke ZIP die je gebruikt. Dan maakt het niet uit welke zip er in zit en kun je altijd gelijk aan de slag.

Handig!! Hoe doe je dat precies <op elke zip het OS zetten?>

vanaf flash gaat dat ook prima ja. en op elke ZIP eerst je OS kopieren is inderdaad het handigste. Overigens past er heel veel op een ZIP (die 32mb van de mpc heb ik nooit vol gehad) dus wisselen is niet eens strikt noodzakelijk.
Eigenlijk werk ik alleen maar met die 8 mb flashrom; opstarten en gaan... de floppydrive gebruik ik alleen om WAVs te vervoeren van de pc naar de MPC en de ZIPdrive wordt nog maar zelden aangesloten. In de MPC zitten voornamelijk one-shot drumsamples. langer en ingewikkelder spul komt tegenwoordig uit mn Yamaha A3000 met die betere synth-engine en te gekke effecten.

Back