Alternatief voor Korg MS-01 pedaal?

murphf

Stamgast
Ik wil de filter van mijn Korg X-911 gitaarsynth met een pedaal kunnen aanturen - de synth "trackt" de gitaar trouwens opmerkelijk goed. Ik denk dat ik daarmee bijzonder funky partijen kan spelen met de "feel" van een gitaar en het knorrende geluid van de x-911.

Korg maakte hiervoor speciale pedaaltjes: de MS-01 en de MS-04. Maar die gaan voor collectorsprijzen (100 - 300 euro p/s).

Als ik het goed zie zou de MS-01 voor mij volstaan en moet ik een pedaal hebben die +4V/-4V uitstuurt. Zie hier: http://www.korganalogue.net/korgms/manuals/pp/0101.html
In de "attenuator" uitgang waarmee zo te zien de toonhoogte (VCO) kan worden gemanipuleerd (een soort pitchwheel) ben ik niet geinteresseerd. Met de snaren kan ik hetzelfde doen.

Bestaat zoiets (goedkoop) of zou een bestaand pedaaltje met een eenvoudige mod kunnen worden omgebouwd?

Ik vond trouwens dit alternatief, maar vind ik nog steeds aan de dure kant: ebay

01vps.jpg

01specs.jpg

Laatst gewijzigd:
Die pedalen zijn nou eenmaal gewild en 99e is echt een mooie prijs vind ik ....ik heb de mijne zonder moeite voor 150 verkocht...het beste alternatief is die van Ebay kopen... zijn waarde vast en je hebt precies wat je nodig hebt....
Vaak is de beste tip niet wat je wiilt horen denk ik...

O wacht even ze verkopen helemaal geen originele Korg MS01 maar een compatible pedaal....mooie boel....maar post een add op MP en vraag naar een MS01, kan best hard gaan....

Back