Kan je de Boss SE-50 (SE50) aansturen via realtime sysex?

rhodes

Rhythmatic Movements
Weet iemand of de Boss SE-50 (SE50) via realtime sysex kan aansturen?
Want de bediening van dit apparaat is nogal... nogal omslachting.

En kwa midi cc kom ik ook niet echt veel verder.
Ja... je kan een midi cc toewijzen aan een bepaalde parameter.

Maar de catch is, dat je per preset maar 1 midi cc kan toewijzen aan 1 parameter. (of ik zie ik iets over t hoofd?)
En het lijstje parameters waar je aan toe kan wijzen is ook nogal beperkt. De delay time of feedback kan je bv niet controllen.... DOH!

Ik heb de pdf manual bestudeerd, en het lijkt alsof sysex alleen voor dumping gebruikt wordt.
Nou is mn sysex kennis is nogal onder de maat, dus misschien kan het toch wel.

anyone...?

met sounddiver en midiquest kan wat jij wilt

helaas is de integratie met cubase sx nog wat omslachtig , maar je kunt ze ook stand alone gebruiken.

Re: Kan je de Boss SE-50 (SE50) aansturen via realtime sysex?

Origineel geplaatst door rhodes
Weet iemand of de Boss SE-50 (SE50) via realtime sysex kan aansturen?
Want de bediening van dit apparaat is nogal... nogal omslachting.

En kwa midi cc kom ik ook niet echt veel verder.
Ja... je kan een midi cc toewijzen aan een bepaalde parameter.

Maar de catch is, dat je per preset maar 1 midi cc kan toewijzen aan 1 parameter. (of ik zie ik iets over t hoofd?)
En het lijstje parameters waar je aan toe kan wijzen is ook nogal beperkt. De delay time of feedback kan je bv niet controllen.... DOH!

Ik heb de pdf manual bestudeerd, en het lijkt alsof sysex alleen voor dumping gebruikt wordt.
Nou is mn sysex kennis is nogal onder de maat, dus misschien kan het toch wel.

anyone...?

Ik kan me herrinneren dat midi cc niet echt werkt op dat ding.....een effect aan of uit zetten is het enigste wat ik me kan herrinneren dan...hij is hier helaas overleden dus kan het niet meer nakijken :(

Origineel geplaatst door WarmeBakker
met sounddiver en midiquest kan wat jij wilt

helaas is de integratie met cubase sx nog wat omslachtig , maar je kunt ze ook stand alone gebruiken.

Aha.. !

Dus als ik de sounddiver / midiquest sysex codes zo opvangen en deze zou programmeren in een midi controller met sysex ondersteuning (zoals kenton control freak) dan ben ik er.

Re: Re: Kan je de Boss SE-50 (SE50) aansturen via realtime sysex?

Re: Re: Kan je de Boss SE-50 (SE50) aansturen via realtime sysex?

Origineel geplaatst door D Sinister
Ik kan me herrinneren dat midi cc niet echt werkt op dat ding.....een effect aan of uit zetten is het enigste wat ik me kan herrinneren dan...hij is hier helaas overleden dus kan het niet meer nakijken :(

De midi cc die je kan toewijzen, die werkt op bij mij gewoon wel.

Tis alleen onbegrijpelijk dat ze maar 1 midi cc hebben geimplementeerd en dan die beperking op het aantal beschikbare parameters... vreemd.

Back