Ableton vraag

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
1) ik heb net mijn eerste track gewarped. De bedoeling is om een groep tracks te warpen als voorbereiding om ze te gebruiken in een DJ mix. Thuis een mixje maken. Hoe bewaar ik nu die Warp settings? moet ik elke track renderen met die settings zodat als ik die track later nog eens gebruik in een mix, die settings er inzitten?

2) kan ik cue points in de tracks zetten en saven, zoals met een CDJ.. zodat ik bijv een stuk van de track kan skippen en direct naar de break kan gaan? zo ja.. hoe?

1) Nee, ik geloof dat deze informatie word automatisch opgeslagen in ableton bestandjes in dezelfde map als de mp3/wav files. Deze kan je wel of niet zien, ligt aan je pc settings (verborgen bestanden weergeven).
Als dit niet zo is, is het iig wel zo dat als je je Live ding saved (appeltje+s/ctrl+s) hij preloaded en wel de volgende keer in je scherm verschijnt.

2) Je warp-markers kun je ook hiervoor gebruiken. Klik in de buurt van de marker als je icoon een speakertje is, dan start ie vanaf daar in.

ehm ja over dat warpen..
hoe komt het dat ik een loop niet goed gewarped krijg?
ik loop maar heen en weer te sleuren om de goede plek te vinden maar uiteindelijk blijft ie te traag lopen..
ableton staat op 125 bpm, de huidige loop was origineel 125bpm, en degene die ik erbij wil is 136 bpm..
t zijn vd rest redelijk simpele loops, snel in mekaar gepropt in reason maar is er dan een limiet op hoeveel je kunt warpen?

ehm ja over dat warpen..
hoe komt het dat ik een loop niet goed gewarped krijg?
ik loop maar heen en weer te sleuren om de goede plek te vinden maar uiteindelijk blijft ie te traag lopen..
ableton staat op 125 bpm, de huidige loop was origineel 125bpm, en degene die ik erbij wil is 136 bpm..
t zijn vd rest redelijk simpele loops, snel in mekaar gepropt in reason maar is er dan een limiet op hoeveel je kunt warpen?

Er is geen limiet op hoeveel je kunt warpen.
Als jij trouwens al de bpm weet van de track die je invoert, dan kun je dat meteen bij de sample intypen, je hoeft dan alleen het startpunt te bepalen.
(Zorg er dan wel voor dat de autowarp z'n ding nog niet gedaan heeft, want die kan er nog wel eens zeer regelmatig naast zitten, m.a.w. zorg dat je dan 1 warpmarker gebruikt, bijvoorbeeld op het startpunt van je loop, typ de bpm ervan in bij de sample (links in dat schermpje) en klaar is kees).

ik ga aan de slag!

ben er trouwens wel achter dat het warpen 10 beter gaat als je .wav files gebruikt..
met eigen tracks in mp3 heeft ie kuren.. of komt dit door die autowarp?

Thx gasten!!

mp3's worden naar wav geconverteerd voordat ze in Live worden geladen. Dit zal in sommige gevallen idd hoorbaar zijn.
Je kan proberen een andere warp mode te selecteren. bv complex warp mode.

Back