kenton pro dcb hulp nodig!!!!

AgentOrange

Ingeburgerd
hello

ik heb een klei probleempje met mijn kenton pro dcb. Ik krijg die arpeggiator aansturing die daarin zit maar niet aan de praat. Heeft iemand hier er een beetje verstand van? als ik de arpeggiator aanstuur met een rimshot doet ie het prima, meet als ik em in de clock out van dat kastje doet doet ie niks. Moet ik speciale kabels gebruiken? ik gebruik nu een mono mini jack met een gewone jack, ik geloof dat dat de correcte kabel moet zijn. Of moet er in dat kastje nog wat aangezet worden?

programma wat ik nu gebruik om alles aan te sturen is cubase sx3

dus als iemand wat weet

hellup ik wil die arpeggiator lopend hebben

alvast bedankt!

Willem

wat stuur je aan ? Welke synth bedoel ik ?
Mijn jp8 doet het prima op de pro dcb. Kijk even of de clock-devide ratio goed staat. Ontvangt de prodcb op dat moment midi-clock-pulses (oftewel staat de aangesloten sequencer op play) ?
Anders even met een mutlimeter kijken of je pulsjes meet op de jackplug.

ok werkend

ok werkend

gaat om een juno 60

zal wer weer iets met cubase te maken hebben want als ik mijn 909 als sequencer gebruik doet ie het prima, dus het is vast een instelling in cubase. dus het kastje doet het gewoon

word effe zoeken denk

alvast bedankt

Ligt waarschijnlijk aan de instelling in Cubase. Je moet in de Sync Set-up de MIDI Clock Out toewijzen aan de MIDI-poort waaraan je Pro-DCB aangesloten zit.

Back