Ik zoek een geluid.

Sebiie

Nieuwkomer
En wel het geluid wat je hoort op bijgevoegd (?) fragment
Het gaat om het oplopende (wind?) geluid wat je er tussendoor hoort

Misschien heeft iemand dit geluid??? (of kan ie het maken voor me??)
Mocht dat zo zijn dan zou ik dat graag toegestuurd krijgen zodat ik dat ik een sampler kan zetten

Je zou me er erg blij mee maken! :halleluja

Alvast dank
Groetjes Seb..

Attachments

• deel.mp3
    94,3 KB · Bekeken: 80
Dat kan ik wel. Moet het echt precies hetzelfde zijn of gaat het meer om het idee?

Weet alleen niet of ik vanavond nog tijd heb...

Origineel geplaatst door The Unholy
Dat kan ik wel. Moet het echt precies hetzelfde zijn of gaat het meer om het idee?

Weet alleen niet of ik vanavond nog tijd heb...

Uhh het liefst precies hetzelfde maar als het het ernstig benaderd is het ook prima hoooor
Wel toppie als je dat wil doen!!!

:okdan:

Hmmm... Ik dacht dat ik nog ergens precies zo'n geluid in een synth had zitten, maar ik kan het niet meer vinden. Ik heb wel wat in elkaar gezet voor je, maar het lijkt er toch niet helemaal op. Misschien dat iemand anders meer succes heeft...?

Attachments

• wind.wav
    661,5 KB · Bekeken: 119
Origineel geplaatst door The Unholy
Hmmm... Ik dacht dat ik nog ergens precies zo'n geluid in een synth had zitten, maar ik kan het niet meer vinden. Ik heb wel wat in elkaar gezet voor je, maar het lijkt er toch niet helemaal op. Misschien dat iemand anders meer succes heeft...?

uhh neej dit is het niet helemaal... in ieder geval bedankt voor de moeite
misschien nog iemand anders die me kan helpen????

:confused:

Tis niet alleen noise.
Ik heb het geprobeerd met:
-een sinus en een beetje fm.
-pitchbend van 4 octaven(44 semitones)
-geautomatiserde filter cuttoff
-een beetje resonantie.

Dit is alleen de bovenste er zit ook nog 1 onder.

Attachments

• wind_m.wav
    898,9 KB · Bekeken: 96
Origineel geplaatst door MadThijs
Tis niet alleen noise.
Ik heb het geprobeerd met:
-een sinus en een beetje fm.
-pitchbend van 4 octaven(44 semitones)
-geautomatiserde filter cuttoff
-een beetje resonantie.

Dit is alleen de bovenste er zit ook nog 1 onder.

Eeej das grappig
De toon lijkt wel aardig te kloppen, mis alleen nog een beetje dat noise-erige denk ik (huh hoe zeg ik dat, hoe bedoel ik dat :confused: )

Het klinkt mij in de oren als noise door een vocal filter. (je hoort nl. meer reso-pieken dan 1 en een vocal filter bestaat vnl. uit 3 banden om een zgn. spraak karakter te maken)

Maar 't kan ook net zo goed een phaser zijn, of noise door een filter die lichtjes door een hele snelle LFO wordt aangestuurd.. (want je hoort tegelijktijd ook weer een toon naar beneden gaan)

suc6!

Uhhh ik ben niet zo goed in het zelf geluiden maken ;{
Filters zeggen mij dus niet zo heel veel..
Misschien kan iemand nog wat maken???

Origineel geplaatst door Sebiie
Uhhh ik ben niet zo goed in het zelf geluiden maken ;{
Filters zeggen mij dus niet zo heel veel..
Misschien kan iemand nog wat maken???

Tsja, als filters je niet veel zeggen dan gaat het lastig worden. Lijkt mij een goed moment om je er eens in te verdiepen, je kan niet bij elk geluidje vragen of iemand het voor je maakt :confused:

Zo verschrikkelijk moeilijk is het filteren niet eigenlijk.. er is zo ontzettend veel info te vinden op het net, hier op het forum in begrijpelijke taal ook nog. Er gaat een wereld voor je open als je er handig in wordt.

denk je dat bon jovi voor zo'n lullig bijgeluidje nou echt zoveel moeite gaat doen, 't is gewoon een plain phaser over een niet zo goed te plaatsen geluidje, als ik m'n TC phaser (die overigens niet zo hoogstaand is) 100% wet over een klein beetje ruis zet krijg ik al zoiets

edit: zou me niks verbazen als 't gewoon een gitaarruis/brom is die door een phaser pedaaltje is gegooid, daarmee kan je normaal gesporken ook 2 of 3 bands tweaken

Laatst gewijzigd:
Back