Macbeth nieuwtjes

Hooihuis

Acta est fabula
Hier het laatste nieuws van de website van Macbeth:

Hi All! It's been some while since I updated the website- I've basically been building up M5s and

also working on two new prototypes! These being the long awaited M3X2 and a new varient

of the moroco stereo filterbank- it's now the moroco stereo synthesizer! Within the next few days,

I shall provide you with protoype pictures to let you all see what is happening...

Ik ben wel erg benieuwd naar die Moroco stereo synthesizer! Plaatjes!!!

Lijkt een beetje op de oude ARP2600.

Klinkt ook als een klok.

En Hooihuis vreselijke vent. :D
Ons weer helemaal gek maken he. ;)

oef als die m3x2 nou wat meer modulatie opties krijgt....
(liefst ook semi modulair) wow!

Dan wacht ik nog even met niewe spullen kopen zegmaar.....
hoeveel zou dat kosten??? en hoe snel zou Ken de 1e shippings kunnen maken?

6 maanden?

M3x v2... meer modulaties?
Ach, wat ècht heel zinvol zou zijn is één of meerdere oscillators die los te koppelen zouden zijn van keyboard tracking.
Want dat kan-ie nu niet, en daardoor zijn de osc's eigenlijk maar heel beperkt in te zetten als LFO's. En da's ontzettend jammer voor zo'n mooie synth met interessante modulatie-opties.

Verder zou het ook erg mooi zijn als de envelope retrigger mode instelbaar zou zijn, dus òf legato spelen (zoals nu de enige mogelijkheid is) òf envelope retrigger.

En nog zoiets... een instelbare range met zinvollere waarden voor de soft-LFO / modwheel. Die gaat nu van 0 tot maximaal bij de eerste centimeter van je modwheel, en daarna blijft-ie maximaal. Erg onprettig om op die manier te bespelen.

Wachten bij Ken kan wel eens hèèl lang wachten betekenen (zo wacht ik ook nog op antwoord op een email van 6 maanden geleden... ;)). En dan heb je nog geen garantie dat de plannen uitkomen.

Origineel geplaatst door fuse
Klinkt ook als een klok.

En Hooihuis vreselijke vent. :D
Ons weer helemaal gek maken he. ;)

Ja ik word hier ook met de regelmaat van de klok helemaal gek gemaakt op dit forum....mag ik eens wat terugdoen? 8o)

Haha nee hoor, het ging mij om de laatste ontwikkelingen; de M5 is op zich geen nieuws natuurlijk. Maar een Moroco opgeleukt met oscillators en wie-weet-wat-meer, dat kon zeker interessant worden.

Maar zoals Hanz al zegt, het kan allemaal erg lang gaan duren. Voor zover ik contact gehad heb met Ken is het zeker een aardige vent, maar erg traag van reageren en je moet (helaas) de door hem voorgespiegelde termijnen vaak met een factor X vermenigvuldigen. Als je daar tegen kunt en erg geduldig bent, is er weinig aan de hand. Maar het zou me niet verbazen als Ken ook wel eens minder positieve reacties heeft gehad hierdoor.

Maar ja, het is ook best druk....in je eentje :D

Origineel geplaatst door Hanz
M3x v2... meer modulaties?
Ach, wat ècht heel zinvol zou zijn is één of meerdere oscillators die los te koppelen zouden zijn van keyboard tracking.
Want dat kan-ie nu niet, en daardoor zijn de osc's eigenlijk maar heel beperkt in te zetten als LFO's. En da's ontzettend jammer voor zo'n mooie synth met interessante modulatie-opties.

Verder zou het ook erg mooi zijn als de envelope retrigger mode instelbaar zou zijn, dus òf legato spelen (zoals nu de enige mogelijkheid is) òf envelope retrigger.

En nog zoiets... een instelbare range met zinvollere waarden voor de soft-LFO / modwheel. Die gaat nu van 0 tot maximaal bij de eerste centimeter van je modwheel, en daarna blijft-ie maximaal. Erg onprettig om op die manier te bespelen.

Wachten bij Ken kan wel eens hèèl lang wachten betekenen (zo wacht ik ook nog op antwoord op een email van 6 maanden geleden... ;)). En dan heb je nog geen garantie dat de plannen uitkomen.

Zo dacht ik er percies ook over. De redenen om de M3X te verkopen...sound is bruut, dat wel
Maar ik heb toch ook al verhelen gehoord van mensen die de osctune-knoppen al hebben moeten vervangen, dus echt rocksolid kan je het ook niet noemen.

Inmiddels is er al meer nieuws over de M3X2. Het wordt toch wel een mooie bak! Heb ik mijn MK I toch niet voor niets verkocht ;)

New features of the M3X2 more use of discrete parts- ie, transistors. The ADSR Envelope Generators are
entirly new- all transistor based- they are seriously snappy! The Noise Generator is a new design-
featuring 'Light Noise' and 'Dark Noise'- totaly variable between both 'colours'...the Filter has been
improved upon- as have the oscillators- going back to the Op-Amp/Comparitor/Transistor design...
The front panel now features separate CV Inputs to all three Oscillators/Filter/VCA with a +5V Gate
input replacing the defunct S-Trig. Each Oscillator has it's own separate output, as does the Filter and
the VCA......Oh yes, Analogue Glide has been included too- as well as the Digital
Glide built into the MIDI to CV section. There is also a 9 waveform LFO built in featuring Triangle, Saw Up,
Saw Down, 5 rectangular shapes and of course Sample and hold...this is an exciting synth in a solid steel,
6U rackspace/angled wedge!

Vooral de CV interface op de voorzijde is natuurlijk interessant voor de modular gebruikers.......hmm :W

Below is the first prototype pic of the M3X2- this is the format that I am going on...
Initially- the M3X2 is to built in a batch of 30 units to get started- sales shall be made on a first come
first serve basis- price is to established shortly!

Attachments

• newm3x2abcd_2.jpg
    newm3x2abcd_2.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 113
En de prijs, is daar al iets over bekend? Ik weet nog goed dat die oorspronkelijke M3X een wonderbaarlijke buiteling maakte op het eind...

Origineel geplaatst door Hanz
En de prijs, is daar al iets over bekend? Ik weet nog goed dat die oorspronkelijke M3X een wonderbaarlijke buiteling maakte op het eind...

Ja, ik heb er net nog even een extra stukje tekst onder geplakt. Prijs zal hij binnenkort bekend maken, maar dat kan ook pas in februari worden natuurlijk :) Op zich wel een gaaf ding hoor, met die losse aansturing en uitgangen voor elke osc. Zo maak je van een M5 al gauw een 6 oscillator monstersynth }:|

Echt mooi die nieuwe XFactor..

Hopelijk komt er ook een versie met persplex frontje erop.. een XFactor Clear... prachtig.

Attachments

• xfactor1.jpg
    xfactor1.jpg
    26,4 KB · Bekeken: 112
Jawel! Laat Henk-Jan Smits maar inpakken met zijn theorie over the X-Factor!
Dit is pas het échte werk!

Ik ben benieuwd wat de kwaliteit van de toetsen en onderliggende techniek zal zijn. Het zou toch fijn zijn als we na 25 jaar nog steeds op dat ding kunnen rammen! Een kopie van het Moog Voyager klavier zou niet gek zijn!!
Nu de prijs nog!!

The X Factor! macbethstudiosystems

The X Factor! macbethstudiosystems

Hi All! Exciting news! Whilst developing the M3X2 rack synthesiser- I have also been working on

a keyboard version! Below are photographs of the prototype- although the casing is still to be

designed- you can see pretty well what the 'shape' of this synth will be!

...currently, the prototype is called The X Factor! This synth is totally analogue- 3 wide ranging Oscillators

with 10 turn potentiometers for precise frequency control and also featuring Saw/Tri/Sine/Square-

waveforms each Oscillator functions as both audio and modulator for some striking cross-modulation effects...

There is a dedicated analogue LFO as well as analogue Glide...

...the filter is the classic all transistor 24dB/Octave type- warm, rich and fat!

Attachments

• xfactor1.jpg
    xfactor1.jpg
    144,3 KB · Bekeken: 105
Re: The X Factor! macbethstudiosystems

Re: The X Factor! macbethstudiosystems

Origineel geplaatst door pal
Hi All! Exciting news!

Zoveelste analoog. Niks "exciting" aan dacht ik zo.

Back