opnemen speeldoosje

Hallucinator

[Hardwarekind]
Dag dag,

Ik heb een opdrachtje van een toneelvereniging en die hebben me een speeldoosje in handen gegeven waar ik een opname van moet maken.
Dus ik zeg dat kan ik wel. Nou kwam ik toch van een koude kermis thuis toen ik mn mic. bij het doosje had gelegd en de audiofile had genormalized.
Het was meer ruis/noize dan dat ik het geluid van het doosje hoorde.

Wat gedaan?: Speeldoosje--->Mic--->Adat*in---->Creamwarekaart*in.

Mic is een seneihser (hoe je het ook schrijft) ligt het voledig aan de mic vroeg ik me af? Moet ik hiervoor een conversator mic hebben oid?

Dank, Paul

Re: opnemen speeldoosje

Origineel geplaatst door Hallucinator
Dag dag,

Moet ik hiervoor een conversator mic hebben oid?

Condensator ;)

Maar ja, dat zou wel helpen. al het met een dynamische mic ook wel zou moeten lukken zonder al te veel ruis.

Richt je de mic wel goed naar de speeldoos en is de afstand niet te groot?
Neem je wel op in een klein en gedepte ruimte?
Heb je al geprobeerd de speeldoos te versterken door het te laten resoneren op een stuk hout?
Heb je de muc achter een mic/amp voorversterker gehangen?

Wat je nog kan proberen is om een klankkast te zoeken: stuk hout zal niet zo goed resoneren maar een tafel of gitaar wel.

bij thomann heb je een platte mic. lijkt op een soort rubberen matje, zit op me gsm nu dus kan even niet googlen voor je.

Volgens mij staat dat ding ook in hun laatste "nieuwsbrief", word ook veel door bootleggers met i-pods gebruikt, kost weinig maar neemt heel goed en zuiver op door de mic slechts ergens op of onder te leggen

misschien helpt het

Origineel geplaatst door Carnivore
bij thomann heb je een platte mic. lijkt op een soort rubberen matje, zit op me gsm nu dus kan even niet googlen voor je.

Volgens mij staat dat ding ook in hun laatste "nieuwsbrief", word ook veel door bootleggers met i-pods gebruikt, kost weinig maar neemt heel goed en zuiver op door de mic slechts ergens op of onder te leggen

misschien helpt het

hoe synthforum-verslaafd kun je zijn als je met je mobieltje op het forum zit :stupid :D

Origineel geplaatst door krachtwerk
hoe synthforum-verslaafd kun je zijn als je met je mobieltje op het forum zit :stupid :D

hoe synthforum-verslaafd kun je zijn als je met al die bratwursten und bier in duitsland nog op synthforum zit? :D

je moet het willen natuurlijk, maar ik gebruik een behringer meet microfoon ( is condensator) om dingetjes op te nemen
daarvoor heb ik hem niet gekocht, maar hij heeft een vlak freq response en niet teveel bass zoals dynamische mics al gouw hebben, heb zeer acceptabel resultaat dus vindt het niet nodig om een ander te kopen.

hier stukje van een zware ketting die ik heel tijd heb opgepakt en weer neer gegooid ook op genomen met die behringer meet microfoon

heb hier ook een dynamische (sm58 ) maar die zou zo,n ketting of muziek doos veel te zachtjes en te rommelig opnemen

Attachments

• omega alpha intro.mp3
    878 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door anoniempje
hoe synthforum-verslaafd kun je zijn als je met al die bratwursten und bier in duitsland nog op synthforum zit? :D

oeps:D

Re: opnemen speeldoosje

Origineel geplaatst door Hallucinator

Wat gedaan?: Speeldoosje--->Mic--->Adat*in---->Creamwarekaart*in.

Wat bedoell je met Mic-> Adat in? Ik neem aan dat je niet je mic gewoon op een Adat input hebt aangesloten maar in ieder geval een Mic pre-amp gebruikt?

Hoe zit het precies aangesloten en welke Sennheiser heb je precies?

Condensator

Condensator

zeker condensator. Goeie speeldoosjes hebben mooie, snelle piekjes in het hoog, en die zijn gewoon veel beter op te nemen met een condensator. Wel even zorgen dat je phantom power kunt leveren (losse preamp of mixer)..als het alleen voor deze klus is zou ik misschien een mic huren.

Check rode mics, betaalbaar en prima.

Ik voel toch wel een beetje nattigheid inderdaad.
Is je microfoon wel op een microfooningang aangesloten? Ik denk namelijk dat je m op een Line ingang hebt aangesloten. Tja en dat levert nogal "k" kwaliteit op. Er komt dan erg weinig signaal op binnen. Kijk eerst of dat je probleem is, want het lijkt me dat je een speeldoosje best met een dynamische mic kunt opnemen, hoewel het altijd beter kan met een condensator microfoon.
Tip van flip: Microfoon in een mengpaneeltje prikken met microfooningang en dan op je adat knallen. Of je microfoon direct in je mic ingang van de creamware kaart stoppen (als zo'n ingang op je kaart zit, want dat weet ik niet).

Dat rubberen plaatje dat goed klinkt bij Thoman waar carnivore het over heeft is een zg boundary microfoon. Een soort condensator microfoon (electret geloof ik). pressure zone microfoons (PZM) werken ook volgens een soortgelijk principe. Worden vaak in de toneel en theatersfeer gebruikt om podiumgeluid de zaal in te versterken, of een vergadering op te nemen (of in mijn geval: interviews mee te houden).

suc6

Back