Oberheim OB1 op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Diverse forumleden, waaronder moi, hebben hun oog laten vallen op die OB-X. Er zijn wel wat problemen oa met de envelopes...

tssss

tssss

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Dit is het goeie plaatje:

Het plaatje kom uit:

Mark Vail, (1997). Vintage Synthsizers. isbn: 0-87930-275-5

lijkt wel de wave - wapperig blaadje
haha
ik ken wel die fotoshopped sem-modulair....plaatje kwijttoaal zo.m beeldvullend plaatje van zo.n 50x sem s
:z

weetje ik heb nog nooit een matrix12/xpandert gehad maar dat soort synth stijgen eg boven prophets/moogs
en meer uit ,...qa sound denk ik ?..zeker qa mogelijkheden ,...!
analoog met heeeel veeeel shit erop
dacht eesrt ook datk er was met een matrix 6 met acces programmer
gewoon een leuke dco syntht ,...weet niet ofter in een matrix 6 cem / ssm zitten ,...???

best wel ala jx8p met programmer toch ook weet minder ,...
de matrix van de matrix nooit eg gebruikt [wel de vele presets op t net er g goede by ]
maar as dat in de buurt van de m12 / xpander moet komen ,...

dan weet ik nu wel ietsje beter string komen uit en string bakkie bassen uit mn moog
en freaky shit uit heel veel synths
k begrijp niet dat er 3aveel meer duizenden euroos worden betaald voor poly synths

een jx8p / matrix 6 synths van bv 200a 300eumet of zonder programmer
tov juup 8/ m12 waarde al gauw zo,n 2000/3000 gevraagd tegenwoordigis

die synths zijn toch geen 10 of meer x de markt waarde waard ...?

soo weer terug naaronze TON en hoe gaatie met de verkoop evt nog steedsmn cs 30 inruilen ,...[scd verkoop m ook voor "hmm byna "je vraagprijs...hehe
:D

broodje aap ,..veel geld 4 ,...wat!

Attachments

• aap4.gif
    aap4.gif
    11,3 KB · Bekeken: 116
tuuuuuuurlijk

tuuuuuuurlijk

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Je kan ook eens proberen te gaan werken...............

net of je daar nog tyd voor hebt asje hier dagelijks dit soort kost leest,...
werken is voor ,...mensen die geen werk maken van maken ,...laat staan dat zedre tyd voor hebben ,... hihi

isnog waar ook ,...
moet gewoon reageren telkens begint eg verslavend te worden,...

nog iets ;... as de obie 1 een echte sem is geen cem ,..maar discrete oldskool teknology
dan kan je toch veeeel beter zo,n semtex kopen ,...dikkuh mono semi modulair ...
ask mr monop.or levka...uhh en mee ?
een wel erg helder mooi klinkend en ronde de 1000 eu toch ,...?

features daarop ,..vindje bv niet op een system 100 101/zelfs geen arp 2600[oeps]

maar we hebben t hier [obie one 1250.- ] toch over verzamelaarwoede ,..of marktprijzen ,...
kijk bv een two voice die wel eens voor bijkomt mag dat wel kosten denk ik ,...
terwijl een perfomence synth aka obie one [soort multimoog denkik ...]dat weer niet mag kosten ,..
ik bendr nog niet uit ,...en blijf dit volgen ,...

Laatst gewijzigd:
Re: tuuuuuuurlijk

Origineel geplaatst door R-ond

Ik probeer het ook te volgen, maar dat valt niet mee :confused:

OB1

OB1

:( :( :( Had jullie allen zondagmiddag willen melden dat de OB1 verkocht was voor 1250.-- maar ik kwam dus bedrogen uit.
Zaterdagmorgen afgesproken met ene Niels uit Almere (hoop voor Synthforum dat 't geen forumlid is...) dat er getest zou worden zaterdag namiddag. Niels zal best geneoten hebben. Ging behoorlijk uit dak.....maar had nog geen geld bij zich mar wilde zondag afgelopen komen halen/betalen. Heeft me m'n nest uitgebeld (VROEG!!!!) met ene karel utrecht theodoor smoes...kortom NO DEAL

Hij staat dus weer te koop. De voorafgaande threads lezende zie ik jullie bijna denken......net goed.

Nou zoals beloofd zijn jullie weer op de hoogte

Re: OB1

Re: OB1

Origineel geplaatst door Ton
:( :( :( Had jullie allen zondagmiddag willen melden dat de OB1 verkocht was voor 1250.-- maar ik kwam dus bedrogen Niels zal best geneoten hebben. Ging behoorlijk uit dak.....
Hij staat dus weer te koop. De voorafgaande threads lezende zie ik jullie bijna denken......net goed.
Nou zoals beloofd zijn jullie weer op de hoogte

ik heb geen wrok nou duurt deze thread tenminste wat langer
dankzij niels...:halleluja :luv: yoooh niels ....thnx man [xxkel!!:stupid
ik zou t ook niet tof vinden wat erg vervelend zelfs asje ongever telefonish / info via mail ofso de koop byna gesloten hebt ...en dan komt testen ,..en domweg af zegt

heb hier ook wels iemand gehad die domweg zei nou eigenlijk vindt ik t maar dit waard na weken gemaild te hebben staatie ie in je huis ,..
doei was mn antwoord ..
duidelijkhied is wel een genot soms [bent t zelf ook niet soms ..hihi]
:engel: ton volgende keer beter 100.- eraf ???

stay tuned

net of je daar nog tyd voor hebt asje hier dagelijks dit soort kost leest,...
werken is voor ,...mensen die geen werk maken van maken ,...laat staan dat zedre tyd voor hebben ,... hihi

isnog waar ook ,...
moet gewoon reageren telkens begint eg verslavend te worden,...

nog iets ;... as de obie 1 een echte sem is geen cem ,..maar discrete oldskool teknology
dan kan je toch veeeel beter zo,n semtex kopen ,...dikkuh mono semi modulair ...
ask mr monop.or levka...uhh en mee ?
een wel erg helder mooi klinkend en ronde de 1000 eu toch ,...?

features daarop ,..vindje bv niet op een system 100 101/zelfs geen arp 2600[oeps]

maar we hebben t hier [obie one 1250.- ] toch over verzamelaarwoede ,..of marktprijzen ,...
kijk bv een two voice die wel eens voor bijkomt mag dat wel kosten denk ik ,...
terwijl een perfomence synth aka obie one [soort multimoog denkik ...]dat weer niet mag kosten ,..

Hoi Ton...ik denk niet dat iemand hier "net goed" zou denken, over het algemeen lieve mensen hiero...Zo leer je op een snelle manier de Mores van marktplaats kennen..Ik heb je een bod gedaan...da weet je

Re: Re: OB1

Re: Re: OB1

ik heb geen wrok nou duurt deze thread tenminste wat langer
dankzij niels...:halleluja :luv: yoooh niels ....thnx man [xxkel!!:stupid
ik zou t ook niet tof vinden wat erg vervelend zelfs asje ongever telefonish / info via mail ofso de koop byna gesloten hebt ...en dan komt testen ,..en domweg af zegt

heb hier ook wels iemand gehad die domweg zei nou eigenlijk vindt ik t maar dit waard na weken gemaild te hebben staatie ie in je huis ,..
doei was mn antwoord ..
duidelijkhied is wel een genot soms [bent t zelf ook niet soms ..hihi]
:engel: ton volgende keer beter 100.- eraf ???

stay tuned

100 eraf is ergens niet zo gek maar mijn redenatie is: de echte liefhebbers laten 'm niet staan voor die 100.-- meer
als ik eerlijk ben wil ik er eigenlijk HELEMAAL niet vanaf man. Hij staat gewoon in de weg. Als je 'm eens zou horen samen met m'n SEM+ andere Phil Rees.....schreef 't al eerder...echt kippevel. Die 1250 is ook een beetje psychologische prijs. Als de echte liefhebber zich meldt en 'm meeneemt dan heb ik 't streefbedrag (hoe belachelijk hoog ook in menig jullie ogen) gehaald en denkt de koper; HEBBES!!!
Kan Ton weer iets kompakters kopen en is vrouwje ook weer van een stofnest af. Dacht zo aan een 24 voice Novation in 19 inch. of een aangekleedde (is dah goed??) OMBX.

we stay tuned...that's a promise

Re: Re: Re: OB1

100 eraf is ergens niet zo gek maar mijn redenatie is: de echte liefhebbers laten 'm niet staan voor die 100.-- meer
als ik eerlijk ben wil ik er eigenlijk HELEMAAL niet vanaf man. Hij staat gewoon in de weg. Als je 'm eens zou horen samen met m'n SEM+ andere Phil Rees.....schreef 't al eerder...echt kippevel. Die 1250 is ook een beetje psychologische prijs. Als de echte liefhebber zich meldt en 'm meeneemt dan heb ik 't streefbedrag (hoe belachelijk hoog ook in menig jullie ogen) gehaald en denkt de koper; HEBBES!!!
Kan Ton weer iets kompakters kopen en is vrouwje ook weer van een stofnest af. Dacht zo aan een 24 voice Novation in 19 inch. of een aangekleedde (is dah goed??) OMBX.

Ton....your motivation is clear

Re: Re: Re: Re: OB1

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ton....your motivation is clear

Godzijdank snap jij het nu ook..........sorry just teasing

Origineel geplaatst door bliepertronic
er heeft er begin 80 ger jaren een hele tijd eentje gestaan bij muziek staffhorst in utrecht, uiteindelijk was hij voor 350 gulden weggegaan ofzo

dat je dat nog weet man. Ik kocht mijn SEM ook ergens jaren tachtig in dat kleine gitaarwinkeltje van Stafhorst in de oude stad voor toch nog 800 gulden

nog meer nostalgie; had toen al een OB1 van Nico Servaas in huis en samen met de net aangeschafte SEM en 2 gesyncte CSQ 600 sequencers van Roland en een echo was ik net...............you name it

100 eraf is ergens niet zo gek

Kan Ton weer iets kompakters kopen en is vrouwje ook weer van een stofnest af.
Dacht zo aan een 24 voice Novation in 19 inch. of een aangekleedde (is dah goed??) OMBX.

kijk de obmx schijnt een kuern bak te zijn ,maar asje cash had konje [miscchien nu nog istie nie weg ?] laatst hiero
opt forumpje een obmx met 4[?] stemmen kopen voor gellofk 850 op een gegeven moment
heb je nog geen se 1x voor of bv en chameleon

vindt ik wel iets voor je twe u hoog [geen gezeik van je ...]
en met alle filters voor 1699by mhouse hmhm ...2nd hand byna niet te scoren ,..wel mega bak
filters arp 2600/tb/sem jaaaah / en moog

zoekt maar ff uit ..sc7
:engel:

kijk de obmx schijnt een kuern bak te zijn ,maar asje cash had konje [miscchien nu nog istie nie weg ?] laatst hiero
opt forumpje een obmx met 4[?] stemmen kopen voor gellofk 850 op een gegeven moment
heb je nog geen se 1x voor of bv en chameleon

vindt ik wel iets voor je twe u hoog [geen gezeik van je ...]
en met alle filters voor 1699by mhouse hmhm ...2nd hand byna niet te scoren ,..wel mega bak
filters arp 2600/tb/sem jaaaah / en moog

zoekt maar ff uit ..sc7
:engel:

volgens mij was dat een 2-voice en dat vond IK nou weer een beetje te duur voor een geheel digitale doos. hebben jullie wel een geroken aan de Marion's. heb gehoor d dat ze geweldig klinken. Zoals jullie weten is het ook een kunst om de goede geluiden te maken.

Ik citeer een forumlid: vond de OB een K*tb*k: kan ik me wel iets bij voorstellen. het is ook een heel gepiel om een goed geluid te maken. Als je de weg kwijt raakt dan hou je nix over....of een paar opgeblazen speakers. Ervaring en en beetje feeling is wel fijn.
Vriend van ons kocht destijds in een dolle bui de allerkleinste MOOG en kon na 3 weken alleen nog maar de 12 presets van de meegeleverde patchbladen instellen.....Ja dan heb je er dus geen gevoel voor.

Over goed geluid gesproken:

Vraagje aan de leden maar wellicht niet gepikt door de moderator binnen deze draad:

Kan her en der links aanklikken en dan komt er een quicktime strookje met geluid van .......noem maar op. klinkt vaak erg leuk als impressie. Heb tijden deze draad er aan gedacht jullie te verblijden met zoiets maar weet niet hoe. Als ik de OB nou toch niet verkoop:halleluja dan moeten we maar eens....

Wat denken jullie van een BeNeLux Oberheim-event

goed idee kom ik wel met mn aanstaande elka ek22 om naaast een matrix 6 te zetten [ allebei cem 3396 chips ]
en dia dan weer naast de 12 hmhmhm
maar

asj bedoel dat je geluids snippets erby wil hebben toevoegen in deze drraad moet je tot 1 mb bijlage gebruiken ,..onderaan t bericht
:halleluja

idd van de semtex hebk ze wel gehoord was goed

Re: Re: Re: Re: Re: OB1

Re: Re: Re: Re: Re: OB1

[BAls je de Vriend van ons kocht destijds in een dolle bui de allerkleinste MOOG en kon na 3 weken alleen nog maar de 12 presets van de meegeleverde patchbladen instellen.....Ja dan heb je er dus geen gevoel voor. [/B]

hihi zeker de minit moog
as die nie simple is
:stupid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back