Oberheim OB1 op marktplaats

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door sms303
stelletje ZEIKERDS! :D

ff meezeiken:
RalpvanZ. kvind het nog steeds erg jammer dat de Ibanez' 400 en 405 niet mijn kant zijn opgekomen sniksniksnik

mocht je ze weer binnen hebben in dezelfde prijsklasse (of iets meer.. maarre niet teveel meer ;) ) dan weet je me te vinden :)

zeikmodus weer off.! :D

nu weer ff lachend de draad verder goed doorlezen

Ik weet het ik wilde je graag blijmaken maar je was net 1 PB te laat...en de persoon die ze heeft is iemand die mij meerdere keren dik gematst heeft en een SF vriend is geworden. Ik ben een Loyaal persoon...dus handel ik ook loyaal...
Maar alstjeblieft niet meer zeiken....dat doe Mono al zo veel...:duivels:

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik zit al te verzinnen waar ik nu weer over zal beginnen.
Mischien eerst nog even een bak koffie nemen.

:koffie:

hahaha....ja ik ga ook koffie doen in een hip barretje hier in de stad....beetje nixen...winkel is toch open en met die euros die ik binnen schep kom ik een heel eind

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Je kan ook eens proberen te gaan werken...............

Alsof ik dat niet doe....werk me helemaal het schompes...Op een of andere manier word er in Nederland gedacht dat als je niet om 9.00 uur met je bedrijfsfiets en broodtrommel op een kantoor of bouwplaats verschijnd dat je niet werkt...:confused:

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik zit al te verzinnen waar ik nu weer over zal beginnen.
Mischien eerst nog even een bak koffie nemen.

:koffie:

He die spring echos zijn wel cool...

Even iets relevant voor deze thread....Klinkt die OB1 nou een beetje vet of wat???...ik weet dat ie zeldzaam is en gewild maar wat doet ie???...Is het een SEM met toetsen???

Tis Mono's schuld en nu is het nationale RalphvanZ. treiterdag :D :koffie:

kzag vorige week ergens een oberheim 8 voices te koop staan...
wat zou die moeten opbrengen?
met wat voor andere synth(s) is ie te vergelijken?

Origineel geplaatst door sms303
kzag vorige week ergens een oberheim 8 voices te koop staan...
wat zou die moeten opbrengen?
met wat voor andere synth(s) is ie te vergelijken?

Dat was geen OB 8-voice, dat was een OB-X 8-voice.
De prijs daarvan was best netjes, maar volgens mij laat de verkoper desgevraagd niets van zich horen (begreep ik via-via).

En strikt theoretisch is een OB-1 een enkele stem uit een OB-X (niet Xa) maar dan met extra 24db/oct filter naast het 12 db/oct filter. En wat extra monosynth toeters-en-bellen.
Een OB-X voiceboard is op zijn/haar beurt dan weer een soort verder geintegreerde en compacte versie van de SEM.
Een OB-Xa is dan weer de verCEMificeerde versie van een OB-X, dus met chips ipv. discrete componenten.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Heb je die Spring dingen nog?
Je had toch een AKG BX20?

BX20 staat inmiddels in Manchester....wel een bijzonder mooi apparaat...

Origineel geplaatst door Hanz
Dat was geen OB 8-voice, dat was een OB-X 8-voice.
De prijs daarvan was best netjes, maar volgens mij laat de verkoper desgevraagd niets van zich horen (begreep ik via-via).

En strikt theoretisch is een OB-1 een enkele stem uit een OB-X (niet Xa) maar dan met extra 24db/oct filter naast het 12 db/oct filter. En wat extra monosynth toeters-en-bellen.
Een OB-X voiceboard is op zijn/haar beurt dan weer een soort verder geintegreerde en compacte versie van de SEM. Een OB-Xa is dan weer de verCEMificeerde versie van een OB-X, dus met chips ipv. discrete componenten.

Een echte 8 voice leek mij ook al sterk...maar een OB-X is toch met chips en een Sem discreet???...Ook hier weer een geval van iets te koop zetten en dan niet op mail reageren...pffffff

Last edited by a moderator:
ik heb er laastst eentje in mijn vettige handjes gehad en jeetje wat een monstertje...en zwaar idd

Wat ik al schreef, een OB-X is in feite nog steeds discreet voor een groot gedeelte, terwijl een OB-Xa voor alles CEM-chips gebruikt. Een OB-8 heeft een iets uitgebreidere voice-layout en gebruikt ook CEM's, maar met name de filtersectie is anders.

Maargoed, het kan altijd erger...

attachment.php

Op zich is zo'n 8-voice nog niet eens geweldig groot...

readerzone2oberheim.l.jpg

Ik tel toch ècht 8 SEM's en 1 programmer (links onderaan).

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back