Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door mr space
kom ik meteen op de vraag: waarom al die moeite voor z'n oude bakken??

kom ik meteen op de vraag: waarom al die moeite voor z'n oude bakken??
geef me een (of meer) reden deze bak te houden
"het vult je rack met stoere gear !" de psychologische waarde van een oude Roland MKS100 in je studio kan geen kwaad voor je muziek. Das 20 % meer dan een MKS80! Zet de MKS100 naast een Akai S2000 neer. Welke kies je dan??????? die klinische bejaardenlook weige eierpap Akai s2000????? nee ik dacht het niet ja!
gewoon meteen opnemen die handel! 
Origineel geplaatst door smackos
De interface: voor een 19" rack sampler erg makkelijk en snel, er zit voor bijna iedere functie een aparte knop! Overzichtelijk dus.
Het geluid: De Roland 12 bit sound, super warm en gecompressed...bijna net zo goed klinkend als de cult SP1200 ietsje warmer nog zou ik durven zeggen meer wollige minder punchy.
Een arpeggiator!!! Er zijn maar een paar samplers met arpeggiators en deze heeft er eentje!
Trigger input: Je kunt samples triggeren met een trigger signaal, dus een sampler die je in b.v. in een niet MIDI setup kunt gebruiken.
Het "iets met houten zijkanten klinkt gewoon beter" syndroom...(ja de mks100 heeft geen houten zijkanten maar hij ziet er wel cool uit voor een racksampler). Zoals Slipperman al zei"het vult je rack met stoere gear !" de psychologische waarde van een oude Roland MKS100 in je studio kan geen kwaad voor je muziek. Das 20 % meer dan een MKS80! Zet de MKS100 naast een Akai S2000 neer. Welke kies je dan??????? die klinische bejaardenlook weige eierpap Akai s2000????? nee ik dacht het niet ja!
Ik heb met deze sampler alleen hele tracks gemaakt back in the days, ook al kun je er maar 4 samples tegelijkertijd instoppen hij werkt gewoon goed.
En samples saven op Quickdisk dat hoeft toch nietgewoon meteen opnemen die handel!
![]()

Origineel geplaatst door smackos
Ik zal eens checken of ik nog eentje heb liggen