gezocht losse quickdiskette

Status
Please reply by conversation.

matrixxx

Ouwe rot
ik ben op zoek naar 1 of 2 losse quick disks dan kan ik mijn mks100 samplers eens afmaken en testen. iemand toevallig zo'n diskje nog over?????????

tijd geleden heb ik er 80 ofzo verkocht voor 35 euro. ik heb de mks100 nog wel, die mag ook weg

kom ik meteen op de vraag: waarom al die moeite voor z'n oude bakken??

Origineel geplaatst door mr space
kom ik meteen op de vraag: waarom al die moeite voor z'n oude bakken??

nostalgie, en ik vind het zonde om ze te slopen, ik zou ook nog graag een W30 willen hebben,.....

ff op speurders of marktplaats kijken, daar worden op dit moment disks aangeboden.

geef me een (of meer) reden deze bak te houden

De interface: voor een 19" rack sampler erg makkelijk en snel, er zit voor bijna iedere functie een aparte knop! Overzichtelijk dus.

Het geluid: De Roland 12 bit sound, super warm en gecompressed...bijna net zo goed klinkend als de cult SP1200 ietsje warmer nog zou ik durven zeggen meer wollige minder punchy.

Een arpeggiator!!! Er zijn maar een paar samplers met arpeggiators en deze heeft er eentje!

Trigger input: Je kunt samples triggeren met een trigger signaal, dus een sampler die je in b.v. in een niet MIDI setup kunt gebruiken.

Het "iets met houten zijkanten klinkt gewoon beter" syndroom...(ja de mks100 heeft geen houten zijkanten maar hij ziet er wel cool uit voor een racksampler). Zoals Slipperman al zei :D "het vult je rack met stoere gear !" de psychologische waarde van een oude Roland MKS100 in je studio kan geen kwaad voor je muziek. Das 20 % meer dan een MKS80! Zet de MKS100 naast een Akai S2000 neer. Welke kies je dan??????? die klinische bejaardenlook weige eierpap Akai s2000????? nee ik dacht het niet ja!

Ik heb met deze sampler alleen hele tracks gemaakt back in the days, ook al kun je er maar 4 samples tegelijkertijd instoppen hij werkt gewoon goed.

En samples saven op Quickdisk dat hoeft toch niet :D gewoon meteen opnemen die handel! :D

Ondersteunt die MKS-100 anders SDS?
Dat gebruik ik tegenwoordig om samples naar m'n Prophet 2002+ te blazen (ook zo'n sampler met arpeggiator trouwens!)

Origineel geplaatst door smackos
De interface: voor een 19" rack sampler erg makkelijk en snel, er zit voor bijna iedere functie een aparte knop! Overzichtelijk dus.

Het geluid: De Roland 12 bit sound, super warm en gecompressed...bijna net zo goed klinkend als de cult SP1200 ietsje warmer nog zou ik durven zeggen meer wollige minder punchy.

Een arpeggiator!!! Er zijn maar een paar samplers met arpeggiators en deze heeft er eentje!

Trigger input: Je kunt samples triggeren met een trigger signaal, dus een sampler die je in b.v. in een niet MIDI setup kunt gebruiken.

Het "iets met houten zijkanten klinkt gewoon beter" syndroom...(ja de mks100 heeft geen houten zijkanten maar hij ziet er wel cool uit voor een racksampler). Zoals Slipperman al zei :D "het vult je rack met stoere gear !" de psychologische waarde van een oude Roland MKS100 in je studio kan geen kwaad voor je muziek. Das 20 % meer dan een MKS80! Zet de MKS100 naast een Akai S2000 neer. Welke kies je dan??????? die klinische bejaardenlook weige eierpap Akai s2000????? nee ik dacht het niet ja!

Ik heb met deze sampler alleen hele tracks gemaakt back in the days, ook al kun je er maar 4 samples tegelijkertijd instoppen hij werkt gewoon goed.

En samples saven op Quickdisk dat hoeft toch niet :D gewoon meteen opnemen die handel! :D

2 mensen die al in mijn geest kunnen kijken nu nog een paar van die diskettes......:)

Ik weet niet wat SDS is maar je kunt de samples op de MKS100 gewoon dumpen via MIDI sysex en dus bewaren op je computer, het duurt wel 5 minuten voordat die het hele geheugen heeft gedumpt via MIDI (Nuja dat was op een Atari misschien gaat het vandaag de dag sneller)

dan wordt ie toch nog bruikbaar, als dat zou kunnen.
want nu kan ik geen samples opslaan.
een gewone diskdrive was beter geweest.

wat moet ie opbrengen als ik em zou verkopen?

de mijne is te ruil tegen een goedwerkende Akai s01 sampler of een ander leuk apparaat of module effect

Status
Please reply by conversation.
Back