gratis webhost voor eigen radiouitzendingen

studioganesha

Nieuwkomer
Beste ,

Ik ben op zoek naar gratis webhosting om fragmenten van een eigen radioshow op te zetten. Dan kan ik links maken vanaf onze eigen site. De bestanden zijn max. ca. 25MB. Ik ga de site zelf dus niet gebruiken, alleen de webruimte.

Wie weet een goede site?

Je kan op sites als www.yourfilehost.com en www.filelodge je bestanden kwijt. De luisteraar moet wel het bestand dan downloaden om er naar te luisteren.

Ik weet niet of je dit bedoeld? Als je bedoeld dat mensen er op klikken en het dan gelijk horen of een RSS feed aan hun podplayer kunnen toevoegen, tja.... Dan gaat het geld kosten vrees ik.

Als je een MAC hebt, zou ik een .MAC account nemen. Deze is 8.33 Euro per maand (klinkt toch een stuk goedkoper dan 100 per jaar) en hier kan je op een hele gemakkelijk manier 1 GB kwijt. Je krijgt er een RSS feed bij, en je Podcaest is geboren :W

Gewoon webhosting doe ik bij bHosted.nl, goede prijs / kwaliteit verhouding, prima helpdesk, servers altijd in de lucht, nooit problemen gehad.

Naast statische webruimte ben ik ook opzoek naar een dienst om een audio stream te relayen, dus geen podcast. Heeft iemand tips op dit gebied? Ik weet het is behoorlijk specifiek maar ik ben erg benieuwd wat er zoal mogelijk is.

pas op met hjhosting. geven nooit antwoord op supportvragen, sturen herinneringen terwijl je allang betaald hebt. ik ben inmiddels blij met KeurigOnline. ook nog eens niet verkeerde prijzen!

volgens mij bedoeld de topic starter een streaming server. dus waar alles realtime vanaf gestreamd word. Dit is een extra feature naast het webhosten (http)

realmedia en windows media streaming server zijn het bekendst en, je raad het al, het duurst. Uit mijn blote hoofd kost dat ongeveer 10 euro per maand meer.

Beste mede-musici,

Ik wil iets simpels. Geen podcast enzo :) Volgens mij heet het officieel FILEHOSTING?

Als mensen op een link klikken van een oude radiouitzending, dan kan je die:
-meteen luisteren...of...
-opslaan als mp3

Daar zijn natuurlijk genoeg sites voor, maar het is maar een hobby...dus er is geen budget (moet gratis!).
Sommige site laten geen mp3 up/downlaoden. Of max 1MB. Of het max MB ruimte is niet groot genoeg. Ik heb gekeken op http://www.freewebspace.net/

Maar op www.mediamax.com heb ik gevonden wat ik zocht, denk ik. Maar het gaat nog niet alllemaal helemaal goed. Kent iemand deze site...of iets wat er op lijkt? Onder OUD UITZENDINGEN heb ik e.e.a. al opgezet:

http://www.studioganesha.com/site/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=20&Itemid=49

Origineel geplaatst door gijs
pas op met hjhosting. geven nooit antwoord op supportvragen, sturen herinneringen terwijl je allang betaald hebt. ik ben inmiddels blij met KeurigOnline. ook nog eens niet verkeerde prijzen!
bij mij ging alles nochtans erg keurig... "gratis" account volgens de instructies betaald per sms en even later zat ik al te uploaden naar mijn eigen stukje server:) dus qua betaling geen problemen

support kan ik wel niets over zeggen, heb ik nog nooit nodig gehad...

precies, en daar zit hem net de crux bij HJ, ze reageren gewoon niet als je vragen hebt. Maar we dwalen wellicht wat te veel off topic

Origineel geplaatst door pocketzip
... "gratis" account volgens de instructies betaald per sms ...
Ligt het aan mij of zie ik hier de woorden gratis en betaald in één zin staan, wat is het nu, voor niets of betalen p.o.b.???

niet compleet gratis dus, vandaar ook de "" rond het woord "gratis".

was vroeger trouwens wél compleet gratis, maar ondertussen kost het je zo'n 5 euro per jaar (bij mij ietsje meer omdat ik via sms betaalde vanuit belgië). lijkt me niet overdreven veel als je ziet wat je krijgt:)

Back