Roland Jupiter 6 batterij?

Merik

Ingeburgerd
Tja.... of je stopt de stekker erin...

Dus vandaag kwam er een koper langs. Ik haal een uurtje van tevoren de Jupiter 6 uit het vet, blijkt de batterij leeg te zijn...:confused:
Ik had geen telefoonnummer van de koper dus het was even afwachten tot hij er was voordat ik het nieuws kon vertellen...

Het positieve aan dit verhaal is natuurlijk dat ik mijn JP-6 nog heb!!!:) Alleen een beetje lullig voor de koper (sorry Ian :erm:
Ik heb toch weer ff lekker geluidjes zitten maken; wat is het toch een gave bak!!

Nu nog een batterij regelen... Heeft iemand hier daar ervaring mee?

Misschien doe ik hem dan toch maar niet weg; hij is zooo mooi...
;{

Attachments

• jupiter-6-(600x275).jpg
    jupiter-6-(600x275).jpg
    31 KB · Bekeken: 78
Hij is ook perfect.

Het is een prachtig exemplaar... eigenlijk twijfel ik nog steeds of ik hem verkoop.
Ik begin mijn zolder net weer een beetje op orde te krijgen en kan dan eindelijk weer eens met de JP-6 spelen...

Overigens is er in de JP-6 een Kenton MIDI uitbreiding ingebouwd. Die maakt het o.a. mogelijk een specifiek MIDI kanaal te selecteren en maakt de JP-6 via MIDI aanslag gevoelig.

Dus ja ... hij is zooo mooi.

Attachments

• jupiter-6-f.jpg
    jupiter-6-f.jpg
    39,4 KB · Bekeken: 57
Origineel geplaatst door marcus
Hoi More I,

Lang niet gesproken, maar heb je die T-2 toevallig ook nog ?

Marcus (Top Gear)

Heej Marcus,

Leuk je hier te ontmoeten man!

Ik heb nooit een T2 gehad wel een T3. En ja, die heb ik nog...

Ben je op zoek?
Zag er op Marktplaats nog eentje te koop.

Ik sprak laatst iemand die op zoek was naar een T-2.
Begon een bandje met 70 - 80 jaren muziek en had al z'n oude diskettes nog.
En toen moest ik aan jou denken. Maar niet gebeld, je kent dat wel.

Interessant overigens dat de Jupiter met de Kenton kit aanslaggevoelig wordt. Ik heb ooit de Europa upgrade overwogen maar daarmee wordt de Jupiter nog niet aanslaggevoelig. Ik lees zelfs dat aftertouch kan worden gebruikt *D

Enig idee wat de kit kost en of 'ie zelf in te bouwen is? Ik kom op de site van Kenton overigens alleen kits tegen voor de Jupiter 4 en 8 :confused:

je kan de jupiter met syntcom europa upgrade wel aanslaggevoeligmaken. je kan zelfs het filter op de aanslag gebruiken, of welke parameter je ook onder de velocity wil zetten.

effe een quote van de site....

Assignable MIDI messages

Europa can assign incoming pitch bend, modulation wheel, channel aftertouch, and note velocity to any continuous controller. It responds to incoming pitch bend messages as an assignable controller but will not alter the pitch of the notes played as a traditional pitch bend would. Incoming note velocity is changed on a per voice board basis and affects all held notes on a given SPLIT. Europa does not transmit pitch bend, key press velocity, or aftertouch.

Origineel geplaatst door ch9527
je kan de jupiter met syntcom europa upgrade wel aanslaggevoeligmaken. je kan zelfs het filter op de aanslag gebruiken, of welke parameter je ook onder de velocity wil zetten.

Dank voor de info. Het is me klaarblijkelijk ontgaan :stupid
Ik ga het nu maar eens serieus overwegen :kroon:

is een fijne upgrade die europa. assignable midi kanaal. midiclock gesyncte arp. alle parameters sturen midi uit en ontvangen. nou, ja, je kan zelf ook de site van synthcom bekijken. Is een kleinigheidje om in te bouwen en het zorgt ervoor dat je ook weer terug kan switchen naar de "roland" modus. erg fijn om die preset-piano weer terug te krijgen....

Back