Zoek sequencer alternatief

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Hoi!

Sinds ik hardware synths gebruik, vind ik Cubase een goed pakket vanwege de mixer routing.
Cubase zat bij mijn Tascam US-428 geluidskaart en werkt daar ook goed mee samen.

Helaas vind ik Cubase geen prettig pakket qua workflow en wil weer eens gaan kijken naar een alternatief.

Fruityloops valt af omdat er IMHO geen volwaardige multitracker inzit.
Sonar lijkt denk ik veel op Cubase (Qua workflow en uiterlijk)
Ik zou wel eens willen kijken naar Live.

Heeft iemand ervaring van de over stap van Cubase naar Live?
Werkt het goed als je puur hardware synths gebruikt?
Dus MIDI out en via de Synth Audio in terug naar de mixer?

Kun je vertellen wat je niet bevalt aan de "workflow" van Cubase? Dat helpt misschien bij de suggesties voor een andere sequencer.

Als je puur met externe apparatuur werkt dan lijkt me Live niet direct de meest voor de hand liggende keuze. Hoewel Live tegenwoordige een aardige MIDI implementatie heeft, gaan "oude gedienden" op dit gebied (Cubase, Sonar, Logic) op dit gebied veeel verder. Als Cubase je echt niet bevalt zou je eens naar Sequitur kunnen kijken. Dit is een sequencer die zich focust op MIDI.

ik vind zelf live voor werken met midi niet echt ideaal, maar dat is ook afhankelijk van je setup.

als je zoals ik op je pc afmixt en je hardware dus zonder mixer gebruikt is het niet ideaal, omdat je (naar mijn ervaring) op een gegeven moment omkomt in de tracks. als je voor elke midi uit track een audiotrack in hebt, raakt je scherm gauw vol en onoverzichtelijk.

op dit puntje na is live trouwens wel echt de shit en weegt dit nadeeltje misschien wel op tegen de vele voordelen. hoe je in live met audio kunt spelen is erg bevrijdend en de routing is subliem..

overigens weet ik zelf naast logic (supergoed, maar onderhand wel erg oud) sonar, live en cubase niet echt een toffe daw/sequencer.. misschien tracktion of energyxt, of een tracker.. (renoise)

Ik gebruik momenteel zelf Nuendo. Daar ben ik erg tevreden over. Het is niet echt heel anders dan Cubase natuurlijk.

Ik hoor dat Sonar 6 heel spectaculair gaat worden. Misschien dat je daar toch eens wat langer naar moet kijken.

Succes!

Origineel geplaatst door divi
doen. ik heb vanalles geprobeerd voor ik bij live uitkwam, ook cubase. vind live echt het allerfijnste werken. ook met externe midi gear. heb je de demo gecheckt? daarmee kan je alles, behalve saven.

Heb de demo even geprobeerd, maar snap nog niet alles. Zo zie ik bijvoorbeeld niet hoe je een track die in de session view staat, kan importeren in de arrangement view. Ik zie vast iets over het hoofd maar ik heb het ook niet in de tutorial gezien.

Verder wel een erg mooie interface die zo op het eerste gezicht een stuk efficiƫnter met desktopruimte om lijkt te gaan dan cubase. Dat je audio die niet strak is gespeeld kunt verplaatsen zonder problemen en vooral zonder moeite (geen knip en plakwerk) is wel heel gaaf zeg, nu hoeft niemand nog te kunnen spelen om strak te zijn ;) Ik geloof dat cubase dit niet zo kan, in ieder geval SX1 niet.

Zo zie ik bijvoorbeeld niet hoe je een track die in de session view staat, kan importeren in de arrangement view. Ik zie vast iets over het hoofd maar ik heb het ook niet in de tutorial gezien.

je moet alles in je arrangement recorden. dusje drukt op die grote rode knop bovenin, en speelt af wat je in je arrangement wilt..

nu hoeft niemand nog te kunnen spelen om strak te zijn Ik geloof dat cubase dit niet zo kan, in ieder geval SX1 niet.

sx3 wel. :)

Back