Alpha Juno 2 stemchips?

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Hey mensen,

Heb net een alpha juno 2 geruild hier via SF, en heb "last" van het volgende.

Iedere 6e toets welke ik aansla, gaat de resonantie over de top. Ik sla een toets aan en sla willekeurig 5 andere aan erboven OF eronder, de 6e aanslag is resonantie gesqueek.
Is dit een stemchip probleem zoals bij de juno 106? Heeft de alpha juno ook een andere Poly mode om dit te omzeilen ?

Dus je hebt een Alpha Juno die aan zelfoscillatie doet? En nu vraag je hoe je dat ook bij die andere vijf voor elkaar krijgt of?.... ;)

De poly modes zoals de oudere Juno's dat kennen heeft de Alpha niet, dus dat gaat niet werken.

Re: Alpha Juno 2 stemchips?

Origineel geplaatst door Niel
Hey mensen,

Heb net een alpha juno 2 geruild hier via SF, en heb "last" van het volgende.

Iedere 6e toets welke ik aansla, gaat de resonantie over de top. Ik sla een toets aan en sla willekeurig 5 andere aan erboven OF eronder, de 6e aanslag is resonantie gesqueek.
Is dit een stemchip probleem zoals bij de juno 106? Heeft de alpha juno ook een andere Poly mode om dit te omzeilen ?

De Alpha Juno's gebruiken andere chips dan de Juno-106, maar ook deze kunnen stuk gaan. Maar ik zou eerst eens kijken of de trimpots van die ene stem wel goed staan afgesteld.

Die filter (vca)chips zijn iig niet meer te krijgen (bij Roland). Ik had 2 jaar geleden een alpha met een kapotte stem en gelukkig kon ik viavia nog wat regelen uit een andere kapotte alpha.

Was de IR3R05 chip, zo uit mijn hoofd.

Back