DAT Recorder zegt "Caution"

Ricky Da Dragon

Nieuwkomer
Ik heb hier een geleende DAT recorder van SONY (DTC-790).
Opeens wil hij niet meer spelen en zegt "Caution" :stupid

Iemand een idee of suggestie?

Dat is waarschijnlijk vocht in het apparaat o.i.d...
Ik zou hem even schoonmaken en of flink uitblazen dat al t stof enzo weg is...

wanneer doet ie dat?

ik meen dat ze t ook zeggen bij recorden als je de verkeerde input geselecteerd heb..

als ie op optical staat en t komt via spdif binnen bijvoorbeeld

dacht ik hoor, pin me er niet op vast

Kan ook zijn dat hij te veel fouten signaleert op je tape. Noemden ze dat niet de BLER (BLock Error Rate) oid?

Is al lang geleden dat ik daar iets over gelezen heb, dus ben er niet zeker van. Ik zou in ieder geval ook eens een andere tape proberen, waaronder een die net is opgenomen.

Uit de handleiding (blz 8):

.......When the CAUTION indicator lights and the unit will not operate, leave the unit turned on for about one hour.....

Origineel geplaatst door Rollie
Uit de handleiding (blz 8):

.......When the CAUTION indicator lights and the unit will not operate, leave the unit turned on for about one hour.....

Ik hoopte dat dit de oplossing zou zijn maar helaas! ;{

Origineel geplaatst door Hooihuis
Kan ook zijn dat hij te veel fouten signaleert op je tape. Noemden ze dat niet de BLER (BLock Error Rate) oid?

Is al lang geleden dat ik daar iets over gelezen heb, dus ben er niet zeker van. Ik zou in ieder geval ook eens een andere tape proberen, waaronder een die net is opgenomen.

Vele andere tapes geprobeerd , helaas zonder succes! ;{

Origineel geplaatst door Bass
Dat is waarschijnlijk vocht in het apparaat o.i.d...
Ik zou hem even schoonmaken en of flink uitblazen dat al t stof enzo weg is...

Heb m al open gehad , ziet er tiptop clean uit. Ik kan wel de hoofd as makkelijk remmen : wellicht een snaartje !? Maar dat is moeilijk te zien want het loopwerk is heeeeel erg compact.!
;{

Origineel geplaatst door fjoesz
wanneer doet ie dat?

ik meen dat ze t ook zeggen bij recorden als je de verkeerde input geselecteerd heb..

als ie op optical staat en t komt via spdif binnen bijvoorbeeld

dacht ik hoor, pin me er niet op vast

Hij deed het prima en opeens bij een volgende tape inbreng deed hij het niet meer!

Heeft helaas nix met de input selector te maken!;{

Back