geluidskaart

juiced

Ingeburgerd
Ik ben opzoek naar een goede geluidskaart, maximaal 1200 euro. Heb al wat threads gelezen en wat sites bezocht o.a. MOTU en RME spreken me wel aan, maar dan heb je diverse modellen en dan wordt het toch wat lastiger.

Even de situatie:

32 kanaals mengtafel, waarop mijn synths zijn aangesloten. Effecten (reverb en delay) zitten op de aux bus. Nu gebruik ik Kontakt en Battery als sampler, dus 8 out van de geluidskaart wil ik graag in 8 kanalen op mijn mengtafel gooien en dan hardware compressie en effecten erover heen en dan alles opnemen op mijn pc voor de mastering. Wat is nu de beste oplossing hiervoor?

Zat te denken aan een Motu 2408 Mk3 systeem die ik eventueel uit kan breiden met een losse unit voor 8 extra in en uitgangen of een Motu 24i/o. Of is het bijv. mogelijk om 2 ada-8000 te nemen met een RME 9652 of werkt dat niet? Of hoe hebben jullie dit opgezet?

Laatst gewijzigd:
Hoe ik dit het beste aan kan pakken; het is de bedoeling dat ik met 8 kanalen begin en dit makkelijk uit kan breiden naar 16 kanalen in en uit. Zijn de converters van RME i.c.m. behringer of alesis adat beter dan een motu 2408 MK3 systeem? en hoe zit het met de latency?

RME Fireface400 is rond de €800,- .Dan heb je nog wat centen over voor een ADA8000 voor de extra analoge ins en outs.
Top latency, goeie ondersteuning en stabiele drivers, zijn een paar van de eigenschappen van RME.
Heb em zelf sinds kort weer aangeschaft na een periode van 1,5 jaar met een M-Audio FW410 te hebben gewerkt. De M-Audio ligt bij het grofvuil en komt er niet meer in!

Hopelijk kun je wat met deze info!

Succes met je keuze ;)

Motu en RME zijn op alle punten gelijkwaardig, het grootste verschil zit hem in de klank. Vind je de klank niet zo belangrijk dan kun je ook kiezen voor Behringer of Alesis DAC's, maar persoonlijk blijf ik daar verre van.

Ik heb de RME Hammerfall dsp Multiface,8in\out,werkt goed.

zou zeggen dat dat ook een optie is, altijd met een 2de kaart uit te breiden

Back