wat vinden jullie van de mix van dit nummer.

Wel gaaf, ook al is het niet echt mijn smaak. :)

Lied zit goed in elkaar. Één ding zit me echter echt dwars: die piano die zo braafjes speelt af en toe, past er niet bij, niet op die manier.

De mix vind ik ook goed in elkaar zitten, al ben ik geen geluidstechnicus. Ik ben het er overigens ook mee eens dat die piano er uit moet....

Om heel eerlijk te zijn.... ik vind de mix niet echt wat. Punten die wat mij betreft voor verbetering vatbaar zijn:
-te veel reverb over de vocalen waardoor ze te afwezig zijn
-gitaar tijdens de coupletten is te hard, overige gitaren missen mid-laag en zijn te zacht
-drums vind ik niet echt wat. crashes/rides zijn wat te scherp, en de snare mist juist wat mid/hoog en klinkt afwezig. Heb je deze met een aparte mic opgenomen, of via overheads? Ik weet niet of je compressie over de drums hebt gebruikt? Mag sowieso wel wat meer denk ik.
-je gebruikt te veel panning. Sommige geluiden zitten echt strak links of rechts, waardoor het nogal onsamenhangend klinkt. Leadvocal zou ik sowieso in 't midden doen.
-piano'tje...tsja is al gezegd he?

Naar mijn mening nogal wat verbeterpuntjes dus. Geen kritiek, het is opbouwend bedoelt uiteraard :). Heb je de losse sporen nog, zodat je een nieuwe mix kan maken?

Succes er mee!

Ja, ik sluit me grotendeels bij Protohuman aan.

Daar wil ik nog bij zeggen dat de drums ook wel erg basic en enigszins houterig zijn... hoor ik hier niet gewoon een geprogrammeerde drumtrack met sampletjes?

Het liedje is best leuk hoor en de ene zanger is ook wel goed... de andere die in het refrein erbij komt staat te hard en heeft een veels te nederlands accent.

En het pianootje... dat weet je al :)

thanks!!! kijk daar heb ik wat aan......:biertje:

ik wil graag leren dus is opbouwende kritiek juist erg belangrijk:)

even wat uitleg omtrent het nummer:

drums heb ik ingespeeld met dfh superior (heb eigenlijk bewust voor een strakke simpele drum gekozen)
zit wel compressie op maar moet daar dus nog een hoop aan verbeteren blijkt hahaha

gitaren: ik dacht juist het laag er een beetje uit te halen zodat de bas dat wel op zou vangen maar dat heeft niet de juiste werking dus??

zang: tja das bij mij altijd een probleem......ik ben het zelf (het refrein is een vriend van me) we hebben wel geprobeerd de zang met eq er zo goed mogelijk in te mixen (de reverb kan minder maar dan val ik denk ik door de mand hahah)

wel een vraag van mijn kant over de panning??? hoe zou je dat dan moeten oplossen.......je kan toch niet alles vanuit het midden doen? iemand wat tips?

Origineel geplaatst door michielhemmer
gitaren: ik dacht juist het laag er een beetje uit te halen zodat de bas dat wel op zou vangen maar dat heeft niet de juiste werking dus??
(...)
wel een vraag van mijn kant over de panning??? hoe zou je dat dan moeten oplossen.......je kan toch niet alles vanuit het midden doen? iemand wat tips?
Gitaren: ja, wat laag er uit kan prima, maar hier is 't echt wat te veel. De totale balans tussen de verschillende stukken ontbreekt. Ga nog maar eens wat pielen met EQ en volume.

Panning: Alles in het midden is idd niet nodig, en kan 't zelfs saai maken. maar je gebruikt panning nu te extreem: sommige instumenten zitten echt helemaal strak links of rechts. Een klein beetje naar links of rechts is meestal voldoende.

Die roffelende snare remt af. Zou ik alleen bij de laatste maten gebruiken.
Je hebt een goede stem (on Nederlands). Misschien kun je nog iets van een 2e stem proberen die iets hoger zingt (door een ander lijkt me beter, maar is wel moeilijker). Timing is dan belangrijk. Ik denk dat de zang dan meer 1 geheel wordt met de muziek.
Over het algemeen leuk nummer en origineel. Zit veel meer in.

Kvind em heerlijk, echt waar =D maar idd, die snare variatie zou ik zo doen: boem tjik boem tjik boem tjik boem tjik tjik..

voor de rest vind ik em vet en heel erg proffesioneel, en t pianotje vind ik cool:D

hahaha toch iemand die de piano leuk vind!!

ik verbaas me toch wel over het commentaar over mijn zang??? ik heb er niets aangedaan (pitch correcties enzo) en normaal gesproken vinen mensen mijn zang nooit zo goed. (ik zing het altijd in zodat we een idee hebben hoe het gaat klinken)

nogmaals bedankt voor jullie commentaar.

Back