acidlab bassline

FLOU242

WYHIWYG
hoe komt het dat die tegenwoordig zo veel te koop worden aangeboden.

is het dan zo'n slechte 303 kloon ?

hij ziet er alleszins toch mooi uit ?

wat denkel jullie rvan en wie heeft ervaring ?

ik heb zelf een TB-303, maar dat programmeren is toch echt niet van de gemakkelijkste.

is dat beter bij de bassline ?

je mag m bij gelegenheid eens komen testen en beluisteren als je wil...ben ook van Antwerpen...vind m eigenlijk toch niet écht zoo overtuigend...staat nogal veel stof te happen eigenlijk...maar ja, geen geld nodig (voorlopig ?) dus hou ik hem...zou'm nog eens moeten aansluiten , mschn dat ie door mn Sherman wel beter klinkt of zo
en 't programmeren...érger dan TB-303 kan niet denk ik...is inderdaad wat weird op de Acidlab maar doenbaar...spijtig genoeg niet gewoon extern/Midi aanstuurbaar, zou allicht handiger zijn!

ik heb de mijne verkocht omdat ik ook al een x0xb0x heb (die ik meer 303 vind klinken dan de acidlab)
en geld nodig had.
toen ik gisteren weer eens een nummer opzette waarin de acidlab voorkomt kreeg ik wel weer een beetje spijt van de verkoop, ht is vooral het hele lage ge grom van de zaagtand die ijzersterk is.

hier staat een dingetje van mij online, slecht opgenomen, maar je hoort de acidlab in ieder geval goed.

Origineel geplaatst door seiko
en 't programmeren...érger dan TB-303 kan niet denk ik...is inderdaad wat weird op de Acidlab maar doenbaar...

De TB programmeren gaat als een zonnetje enige nadeel is toch nog steeds dat je niet precies kan zien via een ledje in welke stap je zit, maar dit is op de TB minder cruciaal als op de acidlab.. waarom? omdat je op de TB nadat je noten in heb gevoerd je zo vaak als nodig is terug kan gaan in write mode om accents/slides up en downs en noot lengtes te veranderen, je kan een stap terug als je ergens iets fout doet allemaal dingen die op de acidlab missen en waardoor ik t een ware hel vond om dat ding te programmeren.. daarnaast kun je met t noten invoeren op de TB het klaviertje gebruiken en hoor je direct welke noot je inspeelt dus je kan zo een leuk melodietje spelen dit is een stuk fijner en leuker dan die inspiratieloze draaiknop op de acidlab die je voor elke noot in een andere stand moet draaien en je vervolgens nog niet hoort wat je doet, persoonlijk kan ik geen noten lezen dus dat t bij de TB op gehoor kan is zo veel fijner

persoonlijk vind ik het grootste gemis op de acidlab dat je geen slides / accents en up en downs kan veranderen achteraf..
het leuke is namelijk om random wat noten in te rammen en accents en slides etc. en dan achteraf kijken wat eruit komt.. als je dit op de acidlab doet en je heb iets leuks alleen zit er net een slide of accent op de verkeerde plek is dit erg frustrerend, en moet je weer overnieuw beginnen

het geluid van de acidlab is trouwens wel cool de accents en de slides zijn ook zeker niet verkeerd en hij kan vreselijk zuur klinken maar met een soort van rubber elastisch randje ofzo.. kan t niet precies uitleggen, wel lekker iig :)

Laatst gewijzigd:
Ik heb mijn acidlabs verkocht aan Resonance (hierboven) omdat ik het geld nodig had en programmeren een bitch vond. Tijdje later heb ik een x0xb0x gekocht waar ik echt heeeel blij mee ben. Dat laag uit de acidlabs is idd erg wreed, maar het gemak van de x0xb0x zorgt ervoor dat hij werkbaar is met muziek maken en live acts, inplaats van oneindig een beetje jammen met preset patterns van de acidlabs.

Origineel geplaatst door Niel
inplaats van oneindig een beetje jammen met preset patterns van de acidlabs.

precies dit had ik ook, heb een paar patterns gemaakt en voor de rest met de patterns gespeeld die er al in zaten omdat ik ziek was van t programmeren.. heb trouwens altijd gedacht dat ik met jouw patterns speelde, totdat ik op de acidlab site eens een demo trackie hoorde met dezelfde patterns :P

denk dat de persoon voor jou ook de acidlab heeft gedumpt omdat ie zo klote was om te programmeren want nu na 3 users gehad te hebben heeft de volgende eigenaar nog echt bijna alle standaard presets erin :D

hehehe. De bassline is idd niet de subliemste 303 clone die er is.

Maar, ik vnd het een steengoed bakske :) Het is zeker een leuke acidbox, en is heel simpel om te gebruiken.

Het pogrameren is idd lastig omdat je je pattern altijd opniew moet inrammen in een trek. Maar dit i eigenlijk best k, en perfekt voor random inrammen.

De Bas klank is echt wel goed, alhoewel de filter zeker geen 303 is.

Deze kleine blijft zeker in mijn set up. Heb nu de TB303 erbij gevoegd en samen zullen ze nog maffe avonturen beleven :)

als je wilt kijk dan eens op mn www.myspace.com/donpappy

Daar zijn de 3 nieuwe tracks gemaakt met de bassline.

Groeten,

de mp21303 speler

Laatst gewijzigd:
iedereen die ik ken (waaronder ikzelf) die 1 had heeft em ondertussen verkocht
en de persoon waar ik hem aan verkocht heb bied hem ondertussen ook te koop aan..

jah :s

ik heb em verkocht toen ik het nieuws over de bombass hoorde..
mis wel die acidlab klank.. is helemaal geen tb, maar je kan er wel iets mee

De acidlab heeft maar een beperkt octaaf bereik ook vergeleken met een TB303...die kan veel lager en hoger van wat ik mij kan herinneren. Een echte 303 is wat 'melodieuzer' ofzoiets...de Acidlab is meer voor kabbelende achtergrond opvul acidlijntjes.

Origineel geplaatst door smackos
Een echte 303 is wat 'melodieuzer' ofzoiets...de Acidlab is meer voor kabbelende achtergrond opvul acidlijntjes.

t is me iig opgevallen dat de TB veel meer swingt waardoor t geluid veel meer lijkt te leven..
aangezien ik voorlopig nog geen geld heb voor een 2e TB zit er eigenlijk aan te denken om weer een acidlab terug te nemen voor simpele bass lijntjes en dan mn 303 t swing werk te laten doen..

denk dat de acidlab op dat punt niet zal tegenvallen, ben erg benieuwd hoe ze samen klinken

Origineel geplaatst door Niel
Hehe, dat zou best kunnen, ik heb er zelf niks ingestopt iig :D
Eigenaar voor mij was Imipolex, die heeft 'm volgens mij nieuw uit duitsland laten komen.

Heb m nog niet aan gehad, nog geen tijd gehad om een adapter te bestellen... ben erg benieuwd :D

sequencen doe je toch gewoon in rebirth of met die clone van audiorealism?
dit i.c.m. de programmersheets is best te doen vind ik!

de tb-303 kan je echt niet vergelijken op gebeid sound of programeren in vergelijlking met een acidbassline .

ik ga akkoord met D-Dell

de acidlab is echt geen kloon

Maar daarom is ie niet verkeerd..

Heb hier bvb een MAM MB33, klinkt volledig niet als een echte, maar je kan er wel supervette psytrance achtige basslines uithalen.. wat je dan weer niet met de echte kan (zonder dat het als Acid klinkt) ;)

volgens mij kan dat echt wel goed met een echte.. je moet gewoon de filters dicht draaien :)

die typische acid geluiden krijg je juist als je met de filters gaat kloten ..

als je cutoff en resonance redelijk of helemaal dicht heb zitten heb je absoluut geen acid..
als ik me niet vergis word de TB trouwens door redelijk wat psy producers gebruikt voor basslines en opvulling

heb ff snel iets in elkaar gesmurft.. niet echt een psy kick ofzo maar t gaat meer om de bass, vindt t absoluut niet op acid lijken, resonance helemaal dicht en de cutoff half dicht

Attachments

• psyline.mp3
    317,9 KB · Bekeken: 102
Back