Origin X
8 Bit
Ik ben (helaas) een leek betreft externe synthesizers en effect apperatuur. Ik ben al jaren 'bezig' (iig geïnteresseerd in) met muziek productie, alleen nooit gekozen om vet aan de hardware te gaan. Dit was vooral een geld en tijd kwestie, want ik vind het wel gaaf. Ik ben al lang bewust van de enorme mogelijkheden van software en dat zal ook altijd mijn basis blijven. Maar toch blijven echte knopjes altijd iets speciaals hebben.
Nu ik wel tijd en geld heb wil ik gaan investeren in een vooral op software gebaseerde studio (hierdoor zullen jullie dezer dagen nog wel meer last van me ondervinden, met stupide vragen
)
Ondanks de mix zware pc + soundcard + monitors + midi controllers, werd onlangs mijn interesse gewekt door de mogelijkheden tot het aansluiten van externe effectbakken op een geluidskaart, om zo zonder externe mixer ertussen gebruik te kunnen maken van een dergelijk extern effect op je software tracks.
Volgende quote komt uit een PB die ik aan forumlid Division gestuurd had betreffende een behringer galm die hij gebruikte in Cubase.
Het grote voordeel hierbij is dat je cpu niet belast wordt door zware plugin galmpjes.
Ik wil over deze werkwijze eigenlijk wel nog veel meer te weten komen! Bijvoorbeeld: kan je bij bovenstaand voorbeeld alleen werken met dezelfde soort (zelfde waarden) galm per kanaal, of kan je de dry/wet verhouding in Cubase per kanaal aangeven? Ook ben ik benieuwd naar alle andere ervaring hier omtrent. Zijn er bijvoorbeeld ook mensen die ervaringen hebben met andere fx dan galm op deze manier?
Nu ik wel tijd en geld heb wil ik gaan investeren in een vooral op software gebaseerde studio (hierdoor zullen jullie dezer dagen nog wel meer last van me ondervinden, met stupide vragen
)Ondanks de mix zware pc + soundcard + monitors + midi controllers, werd onlangs mijn interesse gewekt door de mogelijkheden tot het aansluiten van externe effectbakken op een geluidskaart, om zo zonder externe mixer ertussen gebruik te kunnen maken van een dergelijk extern effect op je software tracks.
Volgende quote komt uit een PB die ik aan forumlid Division gestuurd had betreffende een behringer galm die hij gebruikte in Cubase.
ik heb 'm via analoge in- en outs aan mijn geluidskaart gehangen en in Cubase een external effect toegevoegd op die 4 geluidskaart-poorten. Je kan dan gewoon in Cubase bij de inserts dat external device selecteren en dan zal het audiosignaal naar de unit worden gestuurd.
Het grote voordeel hierbij is dat je cpu niet belast wordt door zware plugin galmpjes.
Ik wil over deze werkwijze eigenlijk wel nog veel meer te weten komen! Bijvoorbeeld: kan je bij bovenstaand voorbeeld alleen werken met dezelfde soort (zelfde waarden) galm per kanaal, of kan je de dry/wet verhouding in Cubase per kanaal aangeven? Ook ben ik benieuwd naar alle andere ervaring hier omtrent. Zijn er bijvoorbeeld ook mensen die ervaringen hebben met andere fx dan galm op deze manier?