Effectenprocessor ( ? )

Duidelijk... I4 Muzique... of Feedback kan tegenwoordig ook.
Beide in Eindhoven.

Deze zaken hebben deze producten niet op voorraad en leveren deze enkel en alleen op bestelling. Het beluisteren van deze producten is dus niet mogelijk.
Weet iemand de structuur en layout van het Eventide forum (Yahoo) Ik heb me daar succesvol aangemeld/ingelogd en ik kan nergens naar een specifieke; thread,groep,onderwerp.
Ik ga nog eens proberen om Eventide zelf te contacteren.
Is er verder niet nog een geweldig forum, als dit, iets internationaals. Wat is het grootste forum op dit muziektechniek gebied? Daar is de kans op specifiekere Eventide informatie lijkt me nog groter.

gr,

Alex

Laatst gewijzigd:
Dit land is waarschijnlijk te klein voor dat soort producten. Dealers nemen ze niet op voorraad, bang dat ze er mee blijven zitten. Jammer...=(

Ik zou wel willen, maar mijn H8000FW is terug naar de fabriek..

Dit zag ik in de display: "Faulty presets code installed contact factory"

Au! hij is iig al bij eventide in de states, ff afwachten wanneer hij weer terug komt...

Wederom een waarschuwing voor de mensen die gear uit de States halen...

Dit is duidelijk gebeurd door de shipping van het apparaat naar holland, want deze high-end units worden gedurende 2 weken voortdurend getest door Eventide voordat ze naar de verkoop gaan.

Heel vervelend, maar wordt heel goed geholpen en bijgestaan door Eventide! Heel behulpzaam..

Maar wees behoed voor apparaten van deze prijs-categorie! Ik heb deze unit nieuw uit Amerika met garantie, maar als dit gebeurd wanneer je z'on duur apparaat van b.v Ebay koopt?

Dan ben je echt de Sjaak!!! =(

Be careful!

Laatst gewijzigd:
het grootste is voor zover ik weet www.harmony-central.com. Ik was daar zelf vrij actief maar het begon erg inte zakken daar. Misschien heb je meer kans bij MusikProduktiv in duitsland, niet ver over de grens bij Hengelo? Die hebben veel.

Weet ik niet hoor... Zo'n Eventide doet iets met het geluid wat heel mooi is

Waarschijnlijk eerst AD en dan DA en dan ontbreken een paar frequentietjes en tadaaaa...en 'warm' geluid is geboren. Deze dinosauriers der effectapparatuur overleven nog een tijdje op zulke mythologische ervaringen tot ze uitsterven door een overstroming aan betere software...nogmaals ik snap niks van mensen die voor dit soort dingen hardware gebruiken met een klein displaytje en ieder kan aan m'n gear list zien dat ik -graag- met dinosauriers werk :D

Stage,

Dit omdat omdat de komende 5-10 jaar zo'n harware bak nog (je zegt het deels zelf al; apparte goede converters heeft)
en het simpelweg nog niet zo dik en af is als in een hardware-bak.
Maar dit gaat vrijwel zekers veranderen in de toekomst. En wie weet wat we dan krijgen.

Origineel geplaatst door Stage73

Waarschijnlijk eerst AD en dan DA en dan ontbreken een paar frequentietjes en tadaaaa...en 'warm' geluid is geboren. Deze dinosauriers der effectapparatuur overleven nog een tijdje op zulke mythologische ervaringen tot ze uitsterven door een overstroming aan betere software...nogmaals ik snap niks van mensen die voor dit soort dingen hardware gebruiken met een klein displaytje en ieder kan aan m'n gear list zien dat ik -graag- met dinosauriers werk :D

Tja,als je eerst tienduizenden euro's uitgeeft aan dure converters,software en krachtigere pc...en dan hebben we het nog niet eens over het feit dat je je analoge dino's ook graag door fx wilt halen...

En aangezien je het hebt over kleine displays neem ik ook aan dat je nog nooit een Eventide H in het echt gezien hebt...daarnaast is ie ook nog voorzien van 'n externe editor waarmee je zoveel mogelijkheden hebt dat alle plug-ins weer verbleken...

En mythologische ervaringen,tja...daar draait het uiteindelijk om in de muziek hè ?

Maar goed,daar gaat deze draad niet over...

dat was nu juist de grap van de opmerking...als je bijvoorbeeld Melodyne gebruikt, ga je überhaupt niet door wat voor converter dan ook, omdat het geluid toch al digitaal was...dat klan trouwens met de Eventides ook vast wel, ik neem toch aan dat je digitale IO erbij krijgt? Toch onhandig dat alles nog steeds 'real time' door de processor moet ipv direkt in je cubase/nuendo/protools programmaatje

Eventide zelf geven hun algorithmes al vrij voor de computer, ze hebben geloof ik laatst een reverb-algorithme uit de jaren 80 als software gereissued. Zelfde met de UrsaMajor Spacestation reverb. Da's de toekomst! Echt ik wil je niet van een hardware aankoop afhouden, sommige mensen werken nu eenmaal beter met hardware, maar algemeen kun je stellen dat alle muziekgenererende dan wel veranderende dingen die digitaal zijn, net zo goed funktioneren als software en veel makkelijker te bedienen zijn. Analoge (of nog beter Electromagnetische) spulletjes zoals phasers, compressors, mooie ouwe equalizers, elektrische piano's (...), daarvan moet je er een paar 'echt' hebben, dat maakt verschil (soms).

maw...ik wil je toch van een hardware aankoop afhouden ;) ;) ;)

laatste overtuigingspoging: software kun je vaak als demo uitproberen. check dus in elk geval Melodyne uit.

@ Stage73 : Als je even de rest van deze draad had doorgelezen had je gezien dat de meesten hier dat ook al hadden aangeraden...;)

Voor dat vocal gebeuren kun je idd makkelijker werken met software...zeker ook omdat je met hardware altijd een kleine latency hebt met die pitch-shift en harmonizing algoritmes...

Zou er een vsti mogelijkheid komen om bijv. de H7600 te intergreren in Logic,cubase e.a. en zo de H7600 over de kanalen te kunnen laten lopen? Dan valt de H8000 namelijk af. En kan ik uit de voeten met een H7600 om zo toch al mijn (virituele) kanalen te voorzien van FX. Waarom zit er op de H7600 geen; usb,fitewire of zo. Waarom moet je daar perse de H8000 voor aanschaffen?

Origineel geplaatst door boeklanoei
Zou er een vsti mogelijkheid komen om bijv. de H7600 te intergreren in Logic,cubase e.a. en zo de H7600 over de kanalen te kunnen laten lopen? Dan valt de H8000 namelijk af. En kan ik uit de voeten met een H7600 om zo toch al mijn (virituele) kanalen te voorzien van FX. Waarom zit er op de H7600 geen; usb,fitewire of zo. Waarom moet je daar perse de H8000 voor aanschaffen?

Er werd een tijd geleden gesproken van dergelijke vsti integratie,maar ik heb daar verder nooit meer wat van gehoord...

Theoretisch gesproken kan je hier natuurlijk ook bijv. Cubase gebruiken met automatische latency-compensated hardware-effects integratie.

Dan heb je toch een soort-van-vsti manier van werken. En als je de latency-compensatie goed inricht, ben je echt van die harmonizing delay af. Gisteren toevallig nog effe geprobeerd met m'n H3000 - werkte echt als een speer! :)

Enige nadeel is dat je gemeten latency dan per preset gemeten en ingesteld moet worden, omdat ieder algoritme op Eventide dan z'n eigen vertraging geeft.

melodyne vs. Voice pro ( TC Helicon)

melodyne vs. Voice pro ( TC Helicon)

Heb net melodyne gekeken en moet zeggen dat het een verbuffend tooltje is. Toch lijkt het me niet 'voldoende'om alleen met dit programmatje alles op het gebied van vocalen/harmonizing te doen. Wat ik niet begrijp is dat iedereen zo tevreden is over de klank,kwaliteit. Dit is toch voledig afhankelijk van je DSP kracht in je computer? ( zoveel mogelijkheden; extren kassie, PCI-kaartje e.a.)

Moet wel zeggen dat 9/10 reacties (heb eventjes gezocht in de zoekmachine van dit forum op; celomony en melodyne) behoorlijk positief waren.

1. Wat kan Celemony (duurste variant) wel/niet wat een TC voice pro wel/niet zou kunnen?
2. Heeft Melodyne ook de uitgebreidde mogelijkheden op het gebied van Caracterszing, voice modeling.
3. Zou de kwaliteit en natuurgetrouwheid hetzelfde zijn bij beidde?
4. Op welke manier zou celomony kunnen intergreren in een H 7600 en visa vesa?

Anders zou Celomony in combi met een H7600 misschien wel wat zijn.

Laatst gewijzigd:
Wat ik niet begrijp is dat iedereen zo tevreden is over de klank,kwaliteit. Dit is toch voledig afhankelijk van je DSP kracht in je computer? ( zoveel mogelijkheden; extren kassie, PCI-kaardje e.a.)

Die logica snap ik niet helemaal. De kwaliteit van de bewerking in Melodyne is altijd gelijk, misschien afhankelijk van kwaliteits-instellingen in de preferences, maar niet een direct gevolg van CPU power in je machine. Het is: òf Melodyne heeft voldoende CPU power beschikbaar om de bewerking te doen, òf niet en de boel gaat hikken en stotteren (waardoor je zelf evt. preferences gaat aanpassen, of werken met een eenvoudiger project, etc.)

Dat je natuurlijk een stevige machien moet hebben staan om zware plugs te kunnen gebruiken, da's lekker logisch.
There's no such thing as a free lunch.
Een software-alternatief voor een dikke FX processor zonder geld uit te geven aan fatsoenlijke onderliggende hardware bestaat gewoon niet.

Re: melodyne vs. Voice pro ( TC Helicon)

Re: melodyne vs. Voice pro ( TC Helicon)

1. Wat kan Celemony (duurste variant) wel/niet wat een TC voice pro wel/niet zou kunnen?
2. Heeft Melodyne ook de uitgebreidde mogelijkheden op het gebied van Caracterszing, voice modeling.
3. Zou de kwaliteit en natuurgetrouwheid hetzelfde zijn bij beidde?
4. Op welke manier zou celomony kunnen intergreren in een H 7600 en visa vesa?

Ik moet nu toch echt afhaken. Als je op zoek bent naar de heilige graal qua harmonizing etc, die zoeken we allemaal en zal voorlopig nog wel niet bestaan. Ik denk dat het slimste is om eens een luistertest te doen van de H7600 (waar dan ook). Dat zegt meer dan 1000 woorden. En Melodyne is zeker een top programma. En in verhouding tot de Eventide spotgoedkoop. Maar de Eventide heeft weer zoveel andere effecten van topkwaliteit.

Ben intussen weer iets wijzer: Het is niet mogelijk om in de Voice Pro (de harmonien, stemmen afzondelijk te modellen,caractersizen. En de Edit software van Eventide is erg slecht (geen algemeen window met alles er op en aan? erg raar. Zou graag eens een screenshot(s) zien

Dat ik op zoek de heilige graal des harmonizing is niet het geval. Ik ben alleen bang dat stel ik kies voor TC voice pro (2500 euro's) en ik werk daarmee en ik test bij wijze van Melodyn uit, dat ik er achter kom dat precies hetzelfde mogelijk is qua betreft (harmonizing, vocalen; pichshiten, strechen,voice modeleren,caractersizing ala; growl, sexe transformatie, verjongen,verouderen e.a.) en dan klaar zou zijn geweest voor dik 600 euro's. (1/4 van de prijs voor TC)

Eventide vs. Melodyne gaat absoluut niet op ( das ook helemaal niet de bedoeling) Heb het gewoon puur over de vocalen mogelijkheden van Voice pro vs. Melodyne. Kijk stel dat beidde apparaten op het zelfde onderwerpen gerevieuwd
werden( veelzijdigheid, klank kwaliteit. voice modeling,caractrsizing,harminzing e.a.) en er komt een 8,5 uut voor Voice pro en een 8 voor melodyne. Is de keuze niet moeilijk.Dan wordt het een Eventide H7600 en melodyne.
Zou graag nu wat meer willen weten van Voice pro vs. Melodyne. Aangezien het een verdomd verbuffend tooltje lijkt
(melodyne)

Laatst gewijzigd:
De H3000 is een leuk toestel,maar ik zou er niet meer als 1100e voor geven,het is inmiddels ook al oud,let ook erop voordat je hem koopt waar hij stond (studio,Home).

Als je problemen hebt met de encoder (het wiel) kan het enkel wat stof zijn,die makkelijk te verwijderen is.

Alsook indien nodig,demonteer het display,want tussen het display en het front-venster hoopt zich altijd een hoop stof tussen waardoor het lijkt dat het display versleten is (gebruik dat om prijs te laten zakken).

De H3000 reeks gebruikt Burr Brown DACs,heeft een grungy 'vintage' klank,vooral in de shifters deze zijn voorzien van de al dan niet gewenste aliazing,goed voor synths en drums,maar mischien niet voor vocals.

Indien je betere shifting zoekt raad ik aan om voor ,of liever vanaf DSP4000 te gaan zoeken maar zeker niet de 3000 reeks.

Super op de H3000 zijn de comb filters (tot 12 tegelijk) en andere delay-filter algorithmes.

Back