Effectenprocessor ( ? )

Ik snap dat het veel DSP kracht vergt. Ik had alleen wel verwacht dat ik een 2 a 3 effecten gelijktijdig zou kunnen layeren. Maar dat wordt dus heel moeilijk zeg je met een H7600. Het kan dus wel met een H8000 (gezien de dubbele DSP kracht). Dus het gaat ook een hele operatie worden om 8 kanalen uit te sturen naar je sequencer(H8000). Begrijp ik wel. Maar ik wil het dan gebruiken in combi met Melodyn,Wavelab 6,Vocal bundle (waves) om alles goed te kunnen visualiseren. Ik neem aan dat het op de een of andere manier toch mogelijk moet zijn om wanneer ik bijv. een 4 stemmig koor heb, daar reverb,gate,noise reducer, compressie, limiter overheen te sauzen? Dat dat niet in een x kan, heb ik vrede mee. En dat daar hard voor gewerkt moet woren qua betreft; editten,layeren,zoeken in de H7600 heb ik vrede mee.

Is het ook mogelijk om meerdere programma's te bemachtigen die door USERS,FABRICANTEN e.a. zijn gemaakt? Ik ben voornamelijk geinteresseerd in die PX sectie. Maar ik zag toch al modeling functies al; nasaler,growl,breath e.a. functies.
Ik zal morgen wel eens wat posten t.a.v. de opties waar ik erg voor te porren ben.

Zoals ik dingen wil posten, gaat niet lukken. Ik wil eigelijk rechtstreeks dingen hier in deze post plakken. Het lukt me niet.
Rechtstreeks vanuit de H7600 pfd bestand. Zonder linkies ed.

ff uit pure nieuwsgierigheid: wat voor soort muziek en/of project wil je dit gaan gebruiken? ik neem aan geen standaard pop meuk?

Alles op het gebied voor commercie in de breedste zin van het woord.

Origineel geplaatst door boeklanoei

Ben ook op Cantor gewezen (lijkt me een VSTi programmatje) maar kan er via google niets over vinden, kan iemand anders t.a.v. Cantor het een en ander verduidelijken? Is een produkt van?

Cantor is dat niet van Virsyn?,Heb ik,...forget that!

Ik weet niet wat je verwachtingen zijn van een eventide maat,het zijn inderdaad mooie (duure) apparaten,en idereen heeft zin om er een te hebben in zijn studio,...alleen al voor de look.
Doch stel je verwachtingen niet te hoog,'nieuwe bezems vegen goed' achteraf gezien is het een bom geld en kan je merken dat wat je ook doet kan gedaan worden zonder die eventide,indien je centen in overvloed heb koop dan maar 1,anders denk heel goed na,en trouwens ze zijn overal te koop nu in tweedehands,dus niet te vlug op springen,later krijg je toch de kans om 1 nog goedkoper te bemachtigen....

Just some usefull info.....

citaat;

'' Ik zou voor de nieuwe Lexicon MDX200 gaan. Nieuw voor een leuke prijs (rond de € 250), daarmee heb je 2 effectenprocessors in één doosje, MIDI én USB aansturing met VST(i) ondersteuning voor in je software sequencer (Cubase, FL Studio enz.) ''

Als er al op kasjes van 300 euro's usb en vst(I) mogelijkheden zijn, is het belachelijk wanneer je 10 x zoveel betaald dit er niet bij hebt, om.... ja om welke reden eigelijk niet?

Wat dat betreft is Eventide maar een verschrikkelijk eigewijs merk. Qua toekomst perspectief,uitbreiding en compleet en uitgebreid kunnen intergreren,video's,tutorials,service is het allemaal maar niks. Dat is eigelijk de enigste reden om niet voor Eventide te kiezen:

- Niks mogelijk met usb, tutorials, en informatie. Om over uitbreidingen nog maar te zwijgen. Stel nu eens dat ze in de toekomst van FW afwijken ( om welke reden dan ook ) dan is heeft iedereen die een H8000 FW heeft ook een dikke 1000 euro's voor niks gedokt. Wat dat betreft is het een apparaat wat je eigelijk ''blind'' koopt. Omdat het zo gschikt is voor een kleine markt dat de informatie gewoon nihil is. Ik vind dat gewoon voor een 3000 euro + product er een zeer duidelijk iets moet zijn wat betreft; demo's, video tutorials, uitbreidingen en zeker editors.. Alles moet gewoon op zo'n apparaat zitten qua betreft ins/outs en routingsmogelijkheden van Firewire tot usb en weer terug om over een software editor nog maar te zwijgen, dat moet er voor zo'n product, gezien de complexiteit en prijs gewoon bij-zitten. Niks die onzin van; '' ja maar wij consentreren ons op maar een kleine broadcast markt'', das lariekoek en geen reden om niets met intergreer-mogelijkheden te doen voor; editors en Vst's.

De enigste reden dat ie voor mij ( nog) aantrekkelijk is is het feit dat het gewoon volgens mij een wereld van verschil/er open gaat, aan mogelijkheden en perspectief biedt voor alles wat enige vorm van FX kan gebruiken. Volgens mij maak je hier dus wel van '' de aap met de gouden ring, een werkelijk lekker ding'' Volgens mij is het ook een ideaal product om te '' testen'' met vocalen in de breedste zin van het apparaat en haar mogelijkheden... Plus er komt bij dat ik er finacieel ( voor een H 7600 met een mooi prijssie) niet krom hoef te liggen en het enigszins acceptable in mijn finaciele mogelijkheden past.

Ik krijg wel een beetje '' schrik '' van de complexiteit en ingewikkeldheid van het apparaat. Mede omdat er dus zo weinig beeldmaterie, zeg maar gerust geen, over te vinden is. En het onbreken van Editors,vst's. Al met al; '' ik wil wel, maar het lijkt wel of ik niet kan/mag''

Alex

Als het financieel geen enkel probleem is,zou ik zeggen 'koop dan maar een',inderdaad het zijn toch wel de meest flexibele multi fx naar mijn mening,maar moest ik van jouw zijn zou ik jagen op een tweedehandse orville en niet een 4000 of 7000 reeks IMO,er is (was ?) er een in frankrijk te koop ,op ebay ook recent en niet al te duur...

BTW:je hoeft alles behalve er schrik ervan te hebben,ze zijn super intuitief voor de editing naar mijn mening,je kiest een gewenste preset en je kan zeer vlug die tweaken of veranderen naar jouw zin,met die optische knop en alle funktie toetsen onder het display gaat dat as fast as light!

-Wat vinden de gebruikers van de H7600-H8000 eigelijk van het feit dat er zo weinig support voor de producten is: geen video's tutorials, geen echte duidelijke editor,VST(i) ondersteuning e.a.?

- Hoe groot achten jullie de kans dat er wel; editors/Vst(i) ondersteuning komt?

-Wat vinden de gebruikers van de H7600-H8000 eigelijk van het feit dat er zo weinig support voor de producten is: geen video's tutorials, geen echte duidelijke editor,VST(i) ondersteuning e.a.?

Er is prima support...elk mailtje naar Eventide wordt snel beantwoord,er is de Yahoo group,alle pdf-jes zijn gewoon te downen...

Editor heb je niet nodig,echt niet...de edit-screens zijn duidelijk en overzichtelijk,met voldoende knoppen om alles snel te kunnen editten,sneller dan op een computer...en iedereen die een beetje verstand van zaken heeft kan makkelijk en zonder handleiding zo aan de slag...en er is ook een remote voor als je echt lui bent...

Het gaat bij Eventide niet om de foefjes en trucjes,maar om de superieure kwaliteit van de fx...en die zijn gewoon echt de top....je koopt toch ook geen Memorymoog om de uitgebreide vst-editor ? ;)

En nogmaals : op de Yahoo groep van Eventide users zitten verschillende medewerkers van Eventide zelf...als je gerichte vragen hebt kun je daar terecht....voor de rest kun je de handleidingen downen (had ik ook gedaan) om te zien of datgene mogelijk is wat jij er mee wilt...

- Hoe groot achten jullie de kans dat er wel; editors/Vst(i) ondersteuning komt?

Niet groot...

En nogmaals : voor wat jij er mee wilt zou ik (en veel andere mensen hier) niet voor een Eventide gaan,maar zoeken naar een goede software oplossing in combinatie met een fx-processor met voldoende digitale mogelijkheden ( TC/TC Helicon,Lexicon)...

Als je de harmonizer fx zo vet vind kijk dan ook eens naar een tweedehands H3000 of zo...

Ik vind de support van Eventide ook erg goed. Meteen antwoord (als je niet mailt als het in Amerika nacht is...). Wat betreft de FW, die gebruik je in de praktijk inderdaad weinig. Je kunt m als geluidskaart gebruiken, als je die nog geen hebt, en ik geef toe, dan heb je een erg goede geluidskaart. Verder kun je er niet veel mee.

Eventide zal (zoals ze me mailde) niet snel aan een vst applicatie beginnen, puur omdat ze hun remote voor de H8000/FW dan niet meer veel zullen verkopen. (dat vertelde ze er uiteraard niet bij, maar dat lijkt me logisch).

Voor Protools is er overigens WEL een complete TDM set met alle presets van de oudere Eventide modelen. Omdat Eventide redelijk zware presets maakt, is dit dan ook een plug in die erg veel processor capaciteit vreet, waardoor een hardware model weer interessant is. (die set is er alleen voor APPLE)!!!

Feit blijft wel dat je met een H8000fw echt waar voor je geld krijgt. je koopt er een, en gebruikt spontaan geen enkele andere effectbak meer uit je studio. (zelfs geen vst plugs, behalve waves).

Het is ook, zoals dione al zegt, een super eenvoudig te bedienen apparaat. Geen poespas, gewoon wat je nodig hebt. Dus bedieningsgemak is echt hoog.

Dione. ik zou graag willen weten je waarom je het mij zo afraad?

Terwijl ik eigelijk van plan ben om zo'n beetje alles door zo'n ding te gaan halen: FX samples,loops,one shots,vocalen samples,synths sounds, vsti's, eigen vocalen werk, misschien zelfs nog wel een gitaar. ik wil eigelijk zo'n beetje alles er doro heen gaan halen.

Mijn enige probleem is/was dat ik wil kunnen opereren vanuit een sequence programma en heb (inmiddels) begrepen dat dit wanneer alles digitaal gedaan wordt ( kwaliteit blijft zo het meest optimaal gewaarborgd, naar ik begrepen heb) het prima als een soort van '' vst'' kan gaan fungeren. En dat is wat ik graag zou willen. Voorals nog heb ik niet direct plannen ( op korte termijn) om zelf algoritmes te gaan maken.

Dione. ik zou graag willen weten je waarom je het mij zo afraad?

Omdat jij zoekt naar 1 apparaat wat alles kan...en dat is er niet...

De H7600 is een hele goede multi-fx bak...maar dan heb je maar 1 stereo fx...je kunt wel alles bouncen,maar hoe wil je dat later nog aan gaan passen dan ?

Maar wat heb je nu eigenlijk ? waar werk je nu mee ?

Boeklamoei, Dione raad het je niet echt af,maar hij laat je begrijpen wat ik je verteld heb in PM.

Je gaat het maar echt door hebben wanner hij bij jouw thuis staat en dan ga je er anders over denken,(vooral als je misschien liever voor dit budget dan iets anders had willen hebben)

Ik weet het,ik heb ook zo liggen denken 10 jaar terug ,ik was blij toen ik hem had,maar enkele jaren later dan maar terug verkocht....(spreek hier wel over een H3000)

Origineel geplaatst door HEXAGON
Boeklamoei, Dione raad het je niet echt af,maar hij laat je begrijpen wat ik je verteld heb in PM.

En wat ik ook heb verteld in PB-tjes...:D

Dus voila boeklanoei ,indien je GELD TE VEEL hebt,koop dan 1,indien dat niet zo is koop dan geen!

Duidelijker kan niet!

:D

Er zijn maar weinig zaken die iets met Eventide doen. Welke nog meer dan bijv. Morel muziek? Wat zijn nog meer zaken die heel veel hebben dus ook in het dure segment?

Oke, ik heb met 2 zaken in Nderland contact opgenomen. Morel muziek en i4-muzique ze kunnen qua Eventide niets voor me betekenen op de manier waarop ik dat graag zou willen. Verder nog zaken in Nderland die iets met Eventide doen?
Misschien is er iets mogelijk op de Duitse tour? Iemand ervaring met dergelijke grote bedragen? ( 3000 euro +) Ik eerlijk gezegd niet.

Dank je hartelijk HEXAGON !
Ik ga even informeren.

Back