Effectenprocessor ( ? )

Hier een stukje info van een medewerker van Eventide...als antwoord op de vraag wat een H7600 of H8000 kan met vocals :

The pitch shifting algorithms in these units are *not* meant to be
used for character design/alteration. Their main application is high
quality pitch shifting, being it traditional pitch lowering/raising
without formant recalculation or with it, as in the Ultra-Shifter.
A number of presets offer some kind of attempt to character design but
it's definitely not the task these modules were created for.
You may try with some EQ and some Ultra Shifter tweaks... but I'm sure
results will not be as you would expect. The Eventide will not turn
a big man voice into a gal whisper. It will make a pitch shifted voice
sound as good as today's technology allows_top notch.

Ik lees deze draad nu vanaf het begin mee, en de gebruikers promoten het ding maar de draad starter blijft sceptich.

1. Koop het ding (zeker als het financieel geen probleem is wat ik lees) en als je het niks vind verkoop je hem weer. Big deal en je bent weer een ervaring rijker. BTW krijg je terug, en je kunt hem afschrijven toch? Breedste zin van commercie..

2. Al je een perfecte fx zoekt waar je alles door wilt proppen is dat jou keuze welk apparaat dat wordt. Ik gebruik daar alleen een Korg Koass pad en Audacity voor. (400 + gratis) Je kunt alles wel kopen, maar soms moet je gewoon aan het werk gaan met wat je hebt en kunt betalen.

3. Wat houd je nou echt tegen? :engel:

Thanx Dione.

En pal; Het is en blijft toch een 3500 euro's en das voor mij net zo goed 3500 euro's als voor mij, als voor jou en als de paus. Maar de service, toekomst perpectief en bedrijfsethiek zijn de dingen die mij (nog) steeds doen laten twijfelen.

Dit is wat ik min of meer telkens te horen krijg;

''Wij doen geen Eventide en kan je daardoor geen verdere informatie verschaffen.

Wat ik wel weet is dat er geen Nederlandse distributeur is en het wordt gedistribueerd vanuit Duitsland.

Ik adviseer je dan ook contact op te nemen met de Duitse distributeur voor verdere informatie.''

Met vriendelijke groet,

Sjoerd Wijdoogen
Sales medewerker HELIOS

Vind het trouwens wel gek, want volgens de site, doen ze het wel (ken je bedrijf) zal dit eens nader informeren.

En BMI ? Is dit Internationaal, wanneer ik het google krijg ik andere dingen die geen verwantschap hebben met iets muzikaals.

Wanneer het uiteindelijk zo blijkt te zijn dat ik dus in Duitsland,Amerika of zo moet gaan bestellen, doe ik het niet. Ik ga geen dik 3500 euro's over maken met kans op miscommunicatie, foute overboekingen,codes,IBAN,BIC's, personeel, bureaucratie en meer van dat gehannes. Het fenomeen 'worldshopping on the Internet'' is nog niet zo ver dat dit foutloos en met een hele kleine kans op bedreiging kan verlopen. Misschien ergens in 2100 :)

als je dr echt 1 wilt (ondanks afraden van verschillenden) kun je 'm zo bestellen bij iedere fatsoenlijke apparatenshop hoor...die krijgen 'm ook gewoon via de Duitse distributeur trouwens...ik weet dat i4 en Morel wel gewoon Eventide leveren,je kunt in ieder geval even naar de prijs vragen...

maar even proberen zal niet gaan...

dat er geen NL distributeur is is wel klote...

destijds toen de orville uitkwam,had i de mogelijkheid deze te testen op simpele aanvraag bij mijn dealer,voor serieuze geintereseerden is het mogelijk om het toestel te laten leveren in de winkel en hem testen gedurende 1 dag ter plaatse.... hem het toen niet gedaan want ik was niet van plan het te kopen aan die prijs van toen!

BMI is eigenaar van de winkelketen keymusic in het antwerpse en op andere plaatsen. Het is een klote bedrijf met heel slechte service maar hebben kapitaal verdelers kurzweil destijds (mischien nu nog).

Ik zou geen 3500e uitgeven voor wat dsp's in een doos waar je niets aan kunt veranderen (niet modulair,of softwareconfigureerbaar)

heb je al is uitgekeken naar de pluginplayer...in cooperation with eventide plugzilla.

http://www.plugzilla.com/overview

sexy stuff...:D

Origineel geplaatst door HEXAGON

Ik zou geen 3500e uitgeven voor wat dsp's in een doos waar je niets aan kunt veranderen (niet modulair,of softwareconfigureerbaar)

:confused:

''Inmiddels ben ik erachter hoe de vork in de steel zit.

De Nederlandse distributie wordt verzorgd door het duitse Sound Service (www.soundservice.de)

Wij kunnen je de Eventide spullen leveren maar niet tegen de meest aantrekkelijke prijzen, en dit is het gevolg van Eventide’s keuze om de distributie in Duitsland neer te leggen.''

aldus een reply van Helios.

Wanneer ik dit dus zou kunnen bestellen/overmaken/transactie naar een NL bank ( die het vervolgens weer doorspeelt aan bedrijf distributie afdeling in Duitsland heb ik er weinig problemen mee. Hoe hebben jullie dat dat destijds gedaan qua betreft testen voor 1 dag of een week? Hebben jullie die optie gewoon bij de distributie bedrijven neergelegd? Met welke voors en tegens kwamen ze van hun kant aanzetten? De prijs was iets van 3800, weet niet incl, of ecxl. btw was voor een H7600.

heb je al uitgeken bij andere nl importeurs van audio stuff?

doe dat eerst voor je de eerste de beste neemt,mischien vindt je wel goedkoper...

er zijn er tal van andere buiten helios.

Moet eerlijk zeggen, ben daar niet zo heel bekend mee.
Ik ken: Voerman, Helios en dat was het wel zo'n beetje. Komt nog bij dat veel importeurs zich niet of heel beperkt bezig houden in dit segment gezien de prijs voornamelijk.

Studio Froombosch is inderdaad een bekende op de Eventide Yahoo groups.
Heeft een pittig mooi effectenrackje ook... van Gearslutz:

attachment.php

wow,in het 'echt' is die toch cool in een rack he,net een labo analyze apparaat of so.

de look ik ok voor mij bknoei !,bestel hem maar :D

wie heeft t hier elke keer over H8000 voor 3500 euro?? volgens mij kosten ze toch echt 1000 euro MEER!!!

Origineel geplaatst door Pimpampeter
wie heeft t hier elke keer over H8000 voor 3500 euro?? volgens mij kosten ze toch echt 1000 euro MEER!!!
ja maar Bknoei gaat 1 kopen zonder display,goodkoper maar alles moet op het gehoor getweakt worden,voordeel in de plaats van het display zit een cd lader,makelijk dus voor samples in te laden.COOOOOOOOL !

ja idd hij moet oppassen dat hij geen s3000xl in zijn handen gestopt krijgt met een h8000 front,want die hebben ook zon groot display,enfin met zon display in je rack heb je al geen racklight meer nodig,...maar wel een zonebril,anders gaan de effecten over op je ogen en in no time ben je blind hahaah..:dubbel: Das dubbel prijs dan! en als je blind bent heb je ook geen display nodig,tis daarom dat ze bij eventide zon grote draaiknop en dikke goed voelbare toetsen gebruiken hahaha...:dubbel:

Origineel geplaatst door Pimpampeter

Hij wil een H7600....die kost wel zoiets...

http://fr.audiofanzine.com/services...der_pa,date,model,2,idpa,2156754.html#2156754

http://fr.audiofanzine.com/services...der_pa,date,model,2,idpa,1992394.html#1992394

de 7500 staat al maanden te koop,en op verschillende forums,hij heeft em ook al aan lagere prijs gezet,maar geraakt er gewoon niet van af,niet iedereen heeft zomaar 3000e te verknoeien boeklanoei(en)

denk nogmaals na of deze je produkties gaan verbeteren denk je = nee

ga je deze snel kunnen rentabiliseren = nee

koop hem dan niet,je vind ze later toch goedkoper terug op de 2e hands markt.

Ik was op punt een dsp4000 te kopen toen die uitkwam( 5000e),ik ben blij dat ik het niet gedaan heb,nu zijn ze te vinden voor minder als 2000e zelfs

wie koopt high -end digitaal spul 1 = degene die het nodig hebben -> professionals = geld komt er snel terug uit!
2 = rijke mensen (zoal ik ;) ) die geen prioriteiten hebben en het kopen omdat ze het willen,knoeiers dus.

boeklanoei ben jij een knoeier of een pro? (de naam wijst het uit! (nee grapje hoor !;) ) ik belet je gewoon iets te doen waarvan je later (een paar jaartjes) spijt van ga krijgen...

Back