Cubase SX3 in Dual Screen Mode vraag..

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey Guys,

Ik gebruik sinds kort een tweede scherm. Werkt super.
Alleen heb ik twee vraagjes.
Is het normaal dat de windowsbalk zich alleen op het hoofdmonitorscherm bevind?

Belangrijkste vraag: Ik kan in Cubase SX3 al mijn VST Synths naar mijn tweede monitor scherm sleepen. De Cubase Mixer, native FX en VST´s echter niet. Is dit normaal?
Er moet toch ergens een optie zitten waardoor dit wel kan? Ik kan deze helaas niet vinden.

Please help.

Alvast bedankt!

Sorry voor de valse hoop maar ik kan je namelijk ook niet helpen.We hebben 1 ding gemeen"we zitten met hetzelfde probleem"!

Mensen help ons aub

Re: Cubase SX3 in Dual Screen Mode vraag..

Origineel geplaatst door gremlin23

Is het normaal dat de windowsbalk zich alleen op het hoofdmonitorscherm bevind?

Ja, er schijnen mogelijkheden te zijn om dat te veranderen, maar standaard is dat je de windowsbalk alleen op het hoofdmonitorscherm ziet.

Belangrijkste vraag: Ik kan in Cubase SX3 al mijn VST Synths naar mijn tweede monitor scherm sleepen. De Cubase Mixer, native FX en VST´s echter niet. Is dit normaal?
Er moet toch ergens een optie zitten waardoor dit wel kan? Ik kan deze helaas niet vinden.

Dit is een beetje giswerk, maar volgens mij komt dit omdat Cubase een MDI applicatie is. Wat betekent MDI: Multiple Document Interface, hiermee kun je dus verschillende documenten binnen het programma bekijken en bewerken. Goed voorbeeld van een MDI is bijvoorbeeld Word of Excell, daar kun je dus binnen word meerdere documenten bekijken je kunt ze echter standaard niet buiten de interface slepen. VST Synths zijn aparte programma's die Cubase alleen gebruiken om te kunnen draaien, maar het blijven wel degelijk aparte programma's met hun eigen interface en kunnen daarom ook buiten de Cubase interface komen.
Cubase schermen die echt een onderdeel van het programma zijn dus niet, met 1 uitzondering: pop-up of meldingenschermen. Die zijn bedoeld om je aandacht te vangen en 'zweven' (technisch: modal) boven het eigen programma en moet je expliciet wegklikken.

Dan moet je het cubase scherm over beide monitoren maximaliseren.
Niet alle dual monitor setups kunnen dit standaard.
Daar moet je bij je videoinstelling voor zijn.

daar zijn ook handige progjes voor. Gebruik ff de zoekfunctie; er zijn hier al eens wat thread over geweest.

Ik gebruik Ultramon, dat is de beste volgens mij, maar vaak zit er al software bij je videokaart meegeleverd die het ook kan. Ultramon geeft twee extra knopjes in iedere balk rechtsboven waarmee je de applicatie kan stretchen over twee monitoren, of kunt switchen van de ene naar de andere kant. Ook heb je dan de applicaties van de linkermonitor in de grijze balk links onderin staan, en de rechtse rechts.

Is er geen mogelijkheid om schermen als "floating windows" te openen? Logic heeft dit wel en ik meen Cubase later ook.

gewoon ff always on top activeren....

desktop space2.JPG

Ik krijg ook dat dual screen niet voor elkaar op mn toshiba satellite laptop,

Ik kan niet eens als ik sx3 open in de main screen de windows naar het andere scherm slepen. Moet ik hiervoor in sx3 een instelling veranderen???

Ik wi iig liever geen vage software installeren om dual screen te werken,

Ik heb er nooit problemen mee. (je hoeft volgens mij in ieder geval geen instelling in cubase te veranderen). Ik kan het cubase venster "opentrekken" (mits het niet is gemaximaliseerd) naar het 2e scherm. Vervolgens kun je daar het mixer scherm naartoe slepen.

Mijn configuratie is nu zelfs alsvolgt: Heb een dual screen + Maxivista op m'n laptop. Zodoende draai ik nu dus 3 schermen tegelijk, waarvan de resolutie van m'n laptop zelfs lager is. Ik kan nu het Cubase scherm "opentrekken" vanaf m'n 1e scherm, over het 2e en zo tot aan het (virtuele) 3e scherm van de laptop. Op het eerste scherm staat het arranger window, op het 2e staan 3 mixers en op de laptop staat het edit scherm van het actieve mixer kanaal + nog wat andere kleine schermen zoals plugins, timecode etc.

Werkt helemaal vlekkeloos, dus het is geen probleem van Cubase, denk eerder een instelling op de videokaart oid.

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik krijg ook dat dual screen niet voor elkaar op mn toshiba satellite laptop,

Ik kan niet eens als ik sx3 open in de main screen de windows naar het andere scherm slepen. Moet ik hiervoor in sx3 een instelling veranderen???

Ik wi iig liever geen vage software installeren om dual screen te werken,

Je kan cubase zelf dus alleen maar op het ene beeldscherm plaatsen?

Kun je schermen van andere software wel naar de 2e monitor slepen?

idd niet maximaliseren maar gewoon opentrekken alsof je het formaat naar wens aanpast.

Back