opcode studio 64x drivers XP????

Waveforms

Stamgast
hallo luitjes

zijn er drivers voor windows xp voor de opcode studio 64x???? of is er een andere oplossing om dit werkend te krijgen onder XP??

2e vraag:

als je een nieuw interface zou kopen, waar op letten? wat heeft de minste vertraging, paralel, serieel of usb????

Of er drivers voor XP zijn weet ik niet wat ik wel weet is dat je beter af bent met een Emagic MT-4

Welke software gebruik je om te sequencen?

Welke software gebruik je om te sequencen?

Parallel is in principe beter, maar minder toekomst proof helaas :(

Ik gebruik een motu midi xpress xt naar volle tevredenheid, al is het installeren van de drivers in xp niet supereenvoudig.. (installeren in safe mode, daarna weer)

Als je Logic gebruikt kan je is kijken naar AMT8 of Unitor8, als je Cubase SX gebruikt is een midex waarschijnlijk wel leuk ;)

Een andere top interface is de MotU MTP AV, deze is er parallel en usb...

Destijds werd erg lacherig gedaan toe ik m'n MidiMan 8x8s kocht (zo in de trend van 'Joh, een opcode is toch veel beter'). Nu ben ik degene die lacht, want onder XP kan ik mijn interface nog steeds gebruiken.
Opcode is eigenlijk een heel raar bedrijf. Ze brengen iets op de markt en vervolgens kijken ze er niet meer naar om. Ook interfaces als de Studio 128x zijn niet onder XP te gebruiken. Er blijken wel ergen 3rd party drivers te zijn, maar alle links zijn 'dood'.

Enige wat je kunt doen is terug gaan naar Windows 3.x/95/98/ME (laatste 2 moet je een registry patch uitvoeren op sommige computers) of een nieuwe interface kopen. Als het mogelijk is, kun jehet beste een interface nemen die op meerdere manieren is aan te sturen. Met USB wil op bepaalde computers de timing nog wel eens minder strak zijn, terwijl het op een seriƫle of parallele poort perfect werkt.

Back