Ambient track

isnieZot

HAKKEUH!!!!!
dit is één van mijn nieuwere tracks, het is een herwerkt nummer dat ik vroeger al eens gemaakt heb. deze track is gemaakt met fruity loops en Fruity loops heeft zo zijn beperkingen. Ik ga misschien proberen om met Logic Audio te werken, maar ik geraak er voorlopig niet wijs aan uit. is hier iemand die wat goed tutorials weet? Ik heb al wat op google gezocht maar vond niet echt iets voor beginners.
Nu om ff terug on-topic te komen. ;)
ik weet dat er hier wat mensen zijn die goede ambient maken,
ik heb hier heel wat indrukwekkende dingen gehoort. Kunnen die misschien wat advies geven over het nummer?
andere mensen hun mening is ook altijd welkom natuurlijk :)

click me

greets isnieZot

Da's toevallig. Ik woon ook in een huis. ;)

Maar die track is best wel griezelig. Misschien niet ambient of misschien dark ambient. Nja, ik vind hem OK.

En de mix, die is op zich heel goed. Denk dat het hier eerder Fruity is die opspeelt. Ik mis op de een of andere manier een 'volheid' van geluid. Is moeilijk uit te leggen. Maar het is wellicht een deel Fruity maar ook de keuze van instrumenten/geluiden. Op zich is het redelijk minimaal wat je van ambient ook meestal zou verwachten. Maar dan moeten die geluiden per stuk wel iets meer hebben qua 'sound'.
Of misschien dat je bijv bij lagere strings op de achtergrond een octaaf lager wat andere strings bijmixed zodat het voller klinkt.
En zo te horen gebruik je ook veel filters over je stemmen. Op zich wel lachen en weer eens wat anders wellicht. Alleen een nadeel dat die filters zo 'kil' klinken.

Maar denk dat je met Logic veel meer kunt uiteindelijk. Vooral op het gebied van het geluid. Maar het zal zeker bikkelen zijn om Logic te leren. :)

Maar die track is best wel griezelig. Misschien niet ambient of misschien dark ambient. Nja, ik vind hem OK.
dark ambient is wel ietjse "extremer" dan deze track hier, ik wou nog wat ritme krijgen, maar het leunt wel naar die kant uit ja.
Ik mis op de een of andere manier een 'volheid' van geluid. instrumenten/geluiden.
dacht hetzelfde
Of misschien dat je bijv bij lagere strings op de achtergrond een octaaf lager wat andere strings bijmixed zodat het voller klinkt.
hmmm, daar zit iets in... :eureka:
En zo te horen gebruik je ook veel filters over je stemmen. Op zich wel lachen en weer eens wat anders wellicht. Alleen een nadeel dat die filters zo 'kil' klinken.
das een nadeel van fruity loops ...het is nogal beperkt...Ik wil meer!!!
het zal zeker bikkelen zijn om Logic te leren. :)
heb ik al gemerkt.....verdoeme das heel andere koek dan Fruity loops, maar zal wel lukken...ooit.

bedankt voor je reply Fuse en jij ook zaphod

zaphod: geef gewoon je mening over de track en zeg wat misschien beter zou kunnen

greets isnieZot

Tip voor je stereo beeld, open een sample, of voordegrap je hele liedje in wavelab (gratis te downloaden op kazaa). Selecteer alles, en gebruik de harmonizer functie, ergens in een of andere process menuutje, gebruik de 'rich panorama' preset et voila! In elk ander audiobewerk programma kun je het volgende doen: Selecteer alleen het linker of het rechterkanaal van je audio-waveje, en voeg hier een superkleine pitch-shift aan toe, nu verstem je het L en R kanaal ietsje ten opzichte van elkaar ergo: Breder stereobeeld, succes!

Back