Maak een stukje acid

Origineel geplaatst door gekko
Wow!!! Al 5 downloads !

Maar nog 0 reacties :confused: Laat me nou ff weten, hoe je het vind klinken :okdan: (Ben nieuwsgierig en ongeduldig, haha)

Gekko

Acid klinkt ver weg.
Kick klinkt dof.
En het distort een beetje als je kick erin komt.

Zo goed? ;)

Origineel geplaatst door Raph
Acid klinkt ver weg.
Kick klinkt dof.
En het distort een beetje als je kick erin komt.

Zo goed? ;)

Yep, daar kan ik wat mee!

Ik heb hem net nog ff in de pauze ook geluisterd, ben het wel met je eens!

** Acid klinkt ver weg.

Misschien iets teveel reverb, en misschien wat harder in volume. Komt de acid meer naar voren

** Kick klinkt dof.

Misschien iets te veel bass eq, en misschien over-gecompressed, de release tijd van mijn compressor net iets te lang. Maar ergens vind ik dat wel lekker, de kick hoeft niet altijd In Your FACE!!!

** En het distort een beetje als je kick erin komt.

Dat is de output stage van mijn compressor of de input van mijn recorder, dat moet ik nog uitvogelen...

Gekko

@ resonance: loik:)

@ctn: ook een leuk stukje acid:)

@gekko: leuk stukje eigenlijk, alleen de mix verpest het wat...

@sander: coole video:)

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
@ gekko : gewoon blijven door kloten klonk niet gek, kick is idd een beetje erg bassig, minder laag is een oplossing maar je zou ook eens moeten proberen m iets zachter te zetten [/B]

:okdan: Kijk dat is top om te horen! Zeker van iemand met een Syntecno Teebee, een SH-101 en een echte TB-303!!!

Ik heb ontdekt wat het probleem is! De BR-532 heeft standaard zijn COSM compressor, eq en galm aan staan! :( Die heb ik nu allemaal uitgezet en nu neem ik dus op wat ik hoor!!!

Oh ja, mijn acidgeluidje is verre van echt analoog!

Het is de "boost-saw" uit mijn electribe SX. Die ik door mijn VF-1 stuur, die de Boss OD-1 emuleert. Dan weer terug in mijn ESX door de interne fx, een beetje reverb, modulation delay (delay komt links en rechts), eq (extra laag, extra hoog) en dan door de buizen van mijn ESX. En dan als laatste nog door mijn Joemeek C2 compressor. En dat neem ik dus op!

Maar ook ik was blij verrast over hoe 'acid' het klinkt, piept en knort! :{

Zal de verbeterde versie later nog een keer posten!

Gekko

hoera mijn map loopt aardig over van het zuur :D
dank jullie allemaal.

en nog een paar bietjes gejamd met herman de filterbank om de synth te slopen

blauwe bietjes

@lukast: die herman kan er blijkbaar wel wat van;)

@rvooh: die herkende ik al vanuit je liveset:) (of een stuk ervan toch)

@roel: ook leuke stukjes muziek:)

een zweverig acid loopje ..

heb mn best gedaan de kick niet teveel te laten stampen en een beetje op een 808 te laten lijken..
808 klinkt volgens mij wat voller en ronder maar bij gebrek aan beter ben ik toch wel aardig tevreden met t resultaat

Attachments

• acidddd3-01.mp3
    901,1 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
je heb / had toch een TI ?
nou... die zou ik ooit eens gaan kopen, totdat het een jaar ging duren voordat dat ding eindelijk op de markt kwam. ondertussen toen mijn virus C (spijt) ervoor verkocht, nog voordat het nieuws van de TI de wereld in werd gestuurd door Access.
toen van mijn geld maar een (minder dikke) Q gekocht. vandaar !

Origineel geplaatst door pocketzip
@lukast: die herman kan er blijkbaar wel wat van;)

@rvooh: die herkende ik al vanuit je liveset:) (of een stuk ervan toch)

@roel: ook leuke stukjes muziek:)

wij wachten nog op jouw inzending :kimono:;)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Lukast
wij wachten nog op jouw inzending :kimono:;)
ik ook:D

wanneer het me ooit eens lukt om een noemenswaardig stukje acid te fabriceren zullen jullie het zeker wel te horen krijgen:)

Back