Maak een stukje acid

Wreedt. Ik ga ze beluischteren. En idd: BH808303 is idd een goed voorbeeld. "Asociaal hard op je bek" geeft mij een ERG dikke :D op mn bek!! Maar iets minder mag ook best.
Hoe je t ook wilt noemen: Hard Acid, TeKno, Techno, Hardcore ... als er maar een fatsoenlijke dreun + een goed klinkende 303 kabbel in zit. Dan kan je iig veel kanten op. Als het maar geen blik is.

...

...

die eeee vet man :P echt lekker creepy kippevelgeluidjes :) (ofisdatdemdma?)

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Wreedt. Ik ga ze beluischteren. En idd: BH808303 is idd een goed voorbeeld. "Asociaal hard op je bek" geeft mij een ERG dikke :D op mn bek!! Maar iets minder mag ook best.
Hoe je t ook wilt noemen: Hard Acid, TeKno, Techno, Hardcore ... als er maar een fatsoenlijke dreun + een goed klinkende 303 kabbel in zit. Dan kan je iig veel kanten op. Als het maar geen blik is.

je wil gewoon dat iedereen hardere muziek maakt 8)

Nee hoor, maar veur het label moet ik wel zo mn eisen stellen :)

Luister zelf aardig veel naar redelijk rustige muziek. Massive Attack is al onderhand jaren niet meer uit mn CD speler te krijgen. Jazz heeft ook grote voorkeur, dus t is niet alleen hard en dreunen wat den clock schlaaet. ;)

ik wilde nog een stukje maken maar heb vandaag toaal geen inspiratie. heb nog geen fatsoenlijke klank uit mn setupje gekregen.... en nu even terug tussen de apparaatjes gaan zitten

rvooh:
ben wel benieuwd hoe zo iets zou klinken met een echte tb..
ja ik ook wel eigenlijk :D en echte 808 natuurlijk. helaas kan het wel even duren voor ik dat te weten kom ;)
hoe gaat het met die mfb trouwens?

roel:
wel veel laag in het clipje trouwens
heb ik inderdaad van het heerschap hieronder :D

CptCRxCK:
maar tis wel een vet stukje hoor geschirr maareeeuhmmzzz jij heb toch gewoon een set staan waarom dan aan de rebirth???
wegens een aantal persoonlijke en minder persoonlijke redenen ben ik grotendeels aan het teruggaan naar software (de mfb woont nu bij rvooh bijvoorbeeld)
heeft ook wel z'n charmes eigenlijk... ben pas reaktor aan het ontdekken en dat is me toch wel een vet stukje software:)

het plan is wel om binnen een paar jaar terug een leuke hardware setup bij mekaar te sparen :)

trackjes van rvooh:
holle bolle demoon: lekker!

icy mt: vind vooral in het begin lekker als de 303 er stilaan inkomt.. deed me op één of andere manier even denken aan Ø :) voor de rest wel wat minder boeiend dan de eerste

eeeee: trippen! als ik deze in een donkere kamer uit de speakers hoor knallen verlies ik even mijn normale bewustzijn denk ik :D
ben je met een rustigere versie hiervan ook eens geen set begonnen?

Origineel geplaatst door geschirrspüler
ja ik ook wel eigenlijk :D en echte 808 natuurlijk. helaas kan het wel even duren voor ik dat te weten kom ;)
hoe gaat het met die mfb trouwens?
o leuk hoor maar door nieuwe aankopen ben ik begonnen met weeral een verbouwing van de studio..
momenteel is enkel nog maar stroom aangesloten.. Audio+Midi volgt nog vanavond en in de loop van volgende week.
Zoduss, hebik vlug een testje opgenomen toen ik hem pas had, staat hier:
my first berliner

icy mt: vind vooral in het begin lekker als de 303 er stilaan inkomt.. deed me op één of andere manier even denken aan Ø :) voor de rest wel wat minder boeiend dan de eerste
vind em vooral naart einde toe boeiend ;) vnl heel opt einde wanneer de 303 als het ware stilvalt..
maar idd, zo boeiend vind ik hem zelf ook niet.
Doet mij denken aan Mike Dred acid.

eeeee: trippen! als ik deze in een donkere kamer uit de speakers hoor knallen verlies ik even mijn normale bewustzijn denk ik :D
ben je met een rustigere versie hiervan ook eens geen set begonnen?
jep er bestaan ook enkele rustigere versies van.. tof dat je het merkt want het is bijna niet te merken ;) het contrast is groot.
Is idd trippen dat nummer.. Jezus 8D
lang leve sherman :biertje:

@ =XTRECIST=: kzal eens door mijn archief spitten voor het steviger werk.. maar meeste ervan is niet zo rauw, en ook niet met 808.

my first berliner :D

edit: herken nu pas één van mijn eigen sequences erin... had die alleen nog maar op ongeveer de halve bpm hiervan gehoord :D

my first berliner :D

edit: herken nu pas één van mijn eigen sequences erin... had die alleen nog maar op ongeveer de halve bpm hiervan gehoord :D

unk

die sequence is een rij van 15 noten die letterlijk uit mijn tb overgenomen is???

heb je geen meerdere sequences gebruikt? ergens rond het midden dacht ik dat ik een sequence van 7 steps hoorde die ik ooit eens geprogrammeerd had :)

(je mag ze hebben hoor :D )

heb je geen meerdere sequences gebruikt? ergens rond het midden dacht ik dat ik een sequence van 7 steps hoorde die ik ooit eens geprogrammeerd had :)

(je mag ze hebben hoor :D )

kan zijn.. is per ongeluk dan :)

track zal je nog wel es horen onder een heel andere vorm, was maar een testje voor de mfb ;)

klopt, heb er goeie herinneringen aan :luv:

goedkoop, analoog, knopjes, midi, en heeft toch wel een eigen karakter wat mij betreft :)

..

..

mja en belletjes en vage drumbass leads kannie ook goed zeker veel synth voor je geld

Origineel geplaatst door =XTRECIST=

Ben ook een groot fan van BH808303, en heb zelf ook veel nummers gemaakt met een 808 en 303.
Een voorbeeldje is (als het goed is) te beluisteren op onze myspace:

Misschien vind je het wat...
Klik!

Heee...das handig!! hier een sampletje uit dat trackje attached... :D

Attachments

• katalysis-sample.mp3
    930,7 KB · Bekeken: 102
Back