Maak een stukje acid

The Shamen? 1991 En-Tact (us versie) als ik me niet vergis

kan zijn dat ze al iets vroeger mee in de charts stonden..

<- ik ben grote Shamen fan!

thanx
is leuk he (vind ik wel) sub osc omhoog voor de rest bijna aleen maar filter met een lfo met veel delay

ahum dit was dus betreffende kalusi s reactie op dat stukje van mij

@kalusi
wel, naast LSI en Ebeneezer goode vind ik move any mountain 1 van hun slechtste nummers :)

mijn favorieten:

1987: Drop (pink floyd geinspireerde spacerock)
1988: In Gorbachev We Trust (politiek getint)
1989: Phorward (DE ACIDPLAAT! super tracks)
1990: En-tact
1992: Boss Drum (zonder bovengenoemde tracks)
1995: Arbor Bona Arbor Mala & Axis Mutatis

shit heb ik bijna al hun platen opgesomt :p

maar ze hebben me zeker geinspireerd op 1 of andere wijze, maar denk niet dat mijn geposte track daar een voorbeeld van is :)

thx

welja is grappig, telkens dat ik iets opneem vind ik het niets,
als ik dan een week later luister vind ik het goed
en de reacties als ik het online zet vallen dan ook wel mee
heh

ivm sons of nut: ooit ( :) ) maak ik een nieuwe versie ervan.. want ben nog niet helemaal tevreden met sommige stukken erin. zal veel planning en multitracken worden

Hier nog een stukje van de plank:
606/727/303(2x)/MKS-50
Wederom geen PC gebruikt behalve voor opname.

Attachments

• Kaasplankje_met_rode_wijn.mp3
    4,8 MB · Bekeken: 105
Laatst gewijzigd:
vette kickdrum ook 606?
Nu ik hem nog eens beluister.. zelfs met flink eq krijg ik hem niet zo laag en vooral niet zo'n lange decay. Dan komt ie uit mijn 309 (nee geen peugeot :D)

in elk geval zeer lekkere trancy acid track!!
Thx :okdan:

heel vet kalusi
basslijntje op ong 30 seconden komt wel heel erg met de deur in huis vallen (had er van mij best wat ingefilterd mogen worden) lekkere percussie ook

Het vervelende is dat ik altijd live jams opneem en na een tijd weet ik niet meer waarmee ik het gemaakt heb en welke patterns. De laatste tijd ben ik me aan het leren om patterns wat meer te documenteren. Eigenlijk zou ik ook per trackje moeten opschrijven welke patterns het waren en welke gear, welke instellingen, fx etc. Dan heb ik iig een referentie en kan het reproduceren en/of aanpassen verbeteren.

heel vet kalusi
lekkere percussie ook
Thx! Altijd leuk als anderen het ook wat vinden. (Sta ook altijd open voor kritiek/verbeteringen hoor)

basslijntje op ong 30 seconden komt wel heel erg met de deur in huis vallen (had er van mij best wat ingefilterd mogen worden)
Vind ik zelf ook...

Het vervelende is dat ik altijd live jams opneem en na een tijd weet ik niet meer waarmee ik het gemaakt heb en welke patterns. De laatste tijd ben ik me aan het leren om patterns wat meer te documenteren. Eigenlijk zou ik ook per trackje moeten opschrijven welke patterns het waren en welke gear, welke instellingen, fx etc. Dan heb ik iig een referentie en kan het reproduceren en/of aanpassen verbeteren.

mischien moet patchvelletje maken voor je gear (zolas die vroeger meegeleverd werden met bv een arp axxe en 303 volgens mij ook) schrijf je daar de standen van jepotmeters op en rechts boven in de hoek welke sequence het was ben je al een heel eind denk ik eenkeertje uit teken dan heleboel x kopieeren

De potmeters van de 303 vind ik nieteens zo belangrijk, dat klinkt altijd wel goed :) maar wel patterns en fx en de gebruikte synths.

is het nog acid?

Attachments

• Audio 01_27.mp3
    6 MB · Bekeken: 105

Hier een stukje acid van Reverse - Forward!!

Back