Synth gitaar snippets

quifster

Gepokt en gemazeld
n.a.v. de fantastische synth gitaar solo's in de nieuwe tracks van Hermax en Bartology leek het me leuk om meer van die gitaarachtige dingen te horen hier op het forum.

dus post in deze thread snippets van je virtuoze synth gitaar solo's (of dat soort type leads). Solo's natuurlijk liefst live ongequantiseerd gespeeld voor het goeie live gevoel.

ik trap af met een snippet waarin ik een begeleidingspartijtje ingespeeld heb met daarover heen live een synth gitaar solootje.

je kunt hem hier vinden:
Vsynth Gitaar Lead solo

Laatst gewijzigd:
check het nummer 'be square' op www.soundclick.com/jointfunkture, bij 1:39 komt 'ie erin, de nord micromodular, ik weet niet meer hoe de patch heet, maar hij krijst als een klein kindje bij IKEA.

verder, niet echt een solo, maar toch, speel ik de CP70 door een heftige lading overdrive in het liedje 'coincidence' vanaf ongeveer 1:00. dat klint bijna sprekend als een dikke les paul door high gain.

+1 voor de lekkere solo van bartology....

@stage73
lekkere solo in be square! mega mooie sound in die micro modular.
de solo (niet de gitaar achtige sound) in coincidence vind ik ook erg gaaf.

@bartology
holie canolie, wat moet ik hier nog over zeggen, MOOOOOI :halleluja

Quifster: uiterst vette solo, gave sound.
Stage73: uiteraard, ook erg vet!

By the way, mogen het ook echte gitaren zijn? Heb laatst met een hele goeie gitarist dingen ingespeeld, heb een mooie snippet liggen...

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
By the way, mogen het ook echte gitaren zijn? Heb laatst met een hele goeie gitarist dingen ingespeeld, heb een mooie snippet liggen...

uiteraard mag dat, daar kunnen we nog wat van leren als synth gitaar spelers :{

Origineel geplaatst door Stage73
check het nummer 'be square' op www.soundclick.com/jointfunkture, bij 1:39 komt 'ie erin, de nord micromodular, ik weet niet meer hoe de patch heet, maar hij krijst als een klein kindje bij IKEA.

verder, niet echt een solo, maar toch, speel ik de CP70 door een heftige lading overdrive in het liedje 'coincidence' vanaf ongeveer 1:00. dat klint bijna sprekend als een dikke les paul door high gain.

+1 voor de lekkere solo van bartology....

Fijne solo's Stage73!!

OK, bij deze:

Downtown (snippet)

Afkomstig uit een 30 minuten durende jamsessie; solo's van gitaar en rhodes over een beat&bas&strings. Ik ben bezig dit uit te werken tot een complete compositie, zodra ik deze af heb gaan we het nog een keer opnieuw opnemen. De sound is in ieder geval erg super.
Credits voor de gitaarsolo gaan uiteraard allemaal naar de gitarist. Rhodes solo/begeleiding op de achtergrond is van mij.

Luister en huiver :{

Origineel geplaatst door Bartology
In dit nummer, aan het eind, staat ook een hele fijne (al zeg ik het zelf..) :D

Tension Tamer (6de plaats annual synthforum contest 2005)

Ik kan me deze idd nog herinneren van de contest, staat zelfs nog op m'n hd. Ongelofelijk lekker sfeer, sound is mega, valt lekker in de mix. Goed gespeeld, heerlijk :okdan:

OK, bij deze:

Downtown (snippet)

Afkomstig uit een 30 minuten durende jamsessie; solo's van gitaar en rhodes over een beat&bas&strings. Ik ben bezig dit uit te werken tot een complete compositie, zodra ik deze af heb gaan we het nog een keer opnieuw opnemen. De sound is in ieder geval erg super.
Credits voor de gitaarsolo gaan uiteraard allemaal naar de gitarist. Rhodes solo/begeleiding op de achtergrond is van mij.

:halleluja :halleluja :halleluja Bloedmooi!!!! :halleluja :halleluja :halleluja
verschrikkelijk mooie ingehouden thema's, klinkt fantastisch, totaal plaatje vind ik erg mooi.
ik vind het erg gaaf dat in jouw band iedereen elkaar flink ruimte geeft, dat was in mijn band behoorlijk anders hahaha.

TOP!

ps.
het is net of ik naar een live jam van prince zit te luisteren.

OK, bij deze:

Downtown (snippet)

:biertje: :biertje: :biertje: .... echt, driewerf hulde!! Wat een lekkere sfeer. Mooi gespeeld!

Ik zou zo wel mee willen jammen!!

Hey, leuke draad :)

Mooie tracks Dr. RiPsaw en Quifster!

Mijn laatste nieuwe track is ook toevallig met een gitaar erin.
Ingespeeld door Rig Kikken, ja die kan er wat van :halleluja
Ik weet niet welk apparaat hij gebruikte om de gitaar te versterken, het was zo ene voor op vloer met grote pads om op te trappen en zag er profi uit. (ja ja ik weet het, ik klink als een vrouw die over auto's praat: man:" wat was het voor een auto die lang de weg stond?" vrouw: "een groene" :D )

Noem het anders maar: Gitrance 8o)

http://music.dimensional.nl/LisayaVSpetersen_InFaithWeTrust_preview.mp3

Downtown...mooi! mag ik meedoen mg ik meedoen mag ik meedoen? ik neem de rhodes en arp en cp70 mee ;)

Re: [Snippets] Synth gitaar solo's

Re: [Snippets] Synth gitaar solo's

Origineel geplaatst door quifster

ik trap af met een snippet waarin ik een begeleidingspartijtje ingespeeld heb met daarover heen live een synth gitaar solootje.

je kunt hem hier vinden:
Vsynth Gitaar Lead solo

Knap gespeeld! Leuk vind ik dat je hier en daar goed kunt horen dat het om een gewone VA-wave gaat en aldus bewijst welke fantastische filters die V-synth toch wel heeft.

Die van Bartology klinkt erg mooi en echt :)

Die echte gitaarspelen zijn ook mooi natuurlijk maar ik dacht dat het in dit topic juist ging om synth gitaren, dus nep gitaren. Enfin, ik heb hier toevallig ook mee geƫxperimenteerd... Het betreft hier de FL Slayer. Die klinkt ook erg echt moet ik zeggen. :) Of het goed 'gespeeld' is laat ik aan jullie mening over ;)

Attachments

• nepgitaartje.mp3
    906,7 KB · Bekeken: 125
@alan, klinkt erg lekker zo'n echte gitaar op een synthwall of sound :)
@skies, die FL Slayer heeft af en toe wel iets weg van een echte gitaar, maar ik vind de sound niet zo mooi ervan.

tijd voor een nieuwe Patch die ik gemaakt heb op de Neuron.
doelstelling, miami vice sfeertje, dus jan hammer stijl :D

je kunt hem hier downloaden:
Neuron Saturated Solo Lead

@Alan: hele volle vette gitaar sound, past goed in het sfeertje. Ik vind het spel helaas een beetje oppervlakkig, volgens mij had hij er nog veel meer uit kunnen halen (loopt iets teveel mee met het akkoordenschema), ritmisch zou het ook wat spannender mogen. Maar goed, past wel bij de stijl muziek, ik vind het opzich vet klinken :) (al is dit nou niet echt mijn favo stijl).
@Skies: de sound is naar mijn mening net iets te blikkerig, als je een nog echtere sound zou hebben dan klinkt het met dit spel helemaal niet zo verkeerd denk ik. Maar als je gewoon een over-de-top VA sound zou gebruiken zou het juist ook wel weer heel cool zijn.

Origineel geplaatst door Stage73
Downtown...mooi! mag ik meedoen mg ik meedoen mag ik meedoen? ik neem de rhodes en arp en cp70 mee ;)
haha, dat zou natuurlijk wel cool zijn... maar 2 toetsenisten pakt niet altijd even goed uit, althans, niet in mijn geval denk ik ;)

Back