[track] ff clubben

Dobre

Ouwe rot
zo...ook maar efkes iets up-geload...

na ons een paar maanden bezig te hebben gehouden met vakantie, zangers en zangeressen en andere niet housige activiteiten was het weer eens tijd voor een clubber.

gemaakt met logic audio 5, emu e6400, nord lead 1, d&r orion mixer, en drawner 241 compressor.

:dj:

http://Twin-x.com/fileboard/upload/JP-Track.mp3

link aanklikken,
weer ff in adres-venster selecteren en op enter drukken...

dan doet ie het bij mij wel...

of anders ff in de database kijken

WAT LEKKER!

Man!

En wat een strakke mix! De mix heeft misschien net iets teveel laag (-1dB of zo) en te weinig hoog, maar omdat hij zo gaaf klinkt vergeef ik het je dat hij af en toe clipt. ;)

thanx!

:)

zal met masteren het hoog en laag nog eens onder de loep nemen... :P

en die mp3's....ik zal er nooit aan wennen...

binnenkort: een track met steinberg virtual guitar!

Wow, zo moet het dus... Serieus, dit is weer een staaltje kunnen!
Nu ben ik nog benieuwd: heb je gebruik gemaakt van sample cd's? Zo niet dan ga je nog een streepje hoger man!

Origineel geplaatst door Dobre
binnenkort: een track met steinberg virtual guitar!

dat meen je niet, ben benieuwd. Is trouwens een leuk nummer:W

Lekkere funky track, maar ik had ook niks anders verwacht. De percussie-elementen in de track zijn erg goed. Er zit een lekkere groove in. Het geheel bouwt allemaal mooi op en bereikt z'n hoogtepunt bij 4:18. Ik mis daarna alleen een rustige break met bijv. alleen de melodie/bassline en wat lichte percussie. Daarna weer een overgang die de climax van de track afsluit. De "core" (mag je dat zo noemen?) van de track duurt nu maar een minuut (van 4:18 tot 5:17) en dat mag - voor een track van 8 minuten - wel wat langer duren, naar mijn mening. Just my € 0,02... Ik doe het je bij lange na niet na.

Dit is zeker een hele strakke, professionele track!

ik ben nu mijn luistersessie aan het afronden en moet zeggen dat dit best een track is die ik voor mijn 12" collectie zo willen aanschaffen, alleen al om de perscussie die er in verwerkt zit en de funky/groovy bassline.

Luister ze nu af op mn koptelefoon en moet me aansluiten bij Fuse voor wat z'n opmerking over het laag betreft, luistert net niet lekker weg op m'n oren.... verder niets dan lof!

een lekker fris, fruitig plaatje ;)

ik zelf vind zo'n bongo congo zooi heerlijk, deze track funkt dan ook geweldig weg. Luister hier op hifi boxen met hi fi settings dus kan niet echt oordelen over hoog/laag, t klinkt hier wel goed.

Thumbs up!

tja hier worden de jongens van de mannen gescheiden ;)
heel vet, toont wel weer aan dat het meest essentiele van een dansplaat de bas en drums zijn.....alleen die elementen moeten je al op de dansvloer krijgen....en dat werkt hier zeker, funkt een eind weg! .... heb je trouwens voor die lead-sound inspiratie bij gary numan's Cars gehaald? ;)

thanx guys...

ik zal nog eens naar de opbouw luisteren, die kan volgens mij ook wel beter.
ik heb geen sample-cd's gebruikt...maar goed dat doe ik soms wel, maar dan meestal voor losse shakers of dat soort dingen...ook maak ik veel gebruik van de emu- cd roms voor strings en piano.

enne gary numan? hoezo? :engel:

:D

en wat olaf over de drums en bassline zegt klopt voor mij echt als een bus.
dat is voor mij altijd de basis van onze tracks. ik begin altijd met de drums...er moet gewoon een pompend ritme staan..dan kunnen we pas verder met de track..

:)

Origineel geplaatst door Dobre

en wat olaf over de drums en bassline zegt klopt voor mij echt als een bus.
dat is voor mij altijd de basis van onze tracks. ik begin altijd met de drums...er moet gewoon een pompend ritme staan..dan kunnen we pas verder met de track..

Yo! mee eens! Alleen lukt me dit niet zo vaak, om een pompend, groovend ritme te maken waar je echt tevreden over bent.. Maar ala, het is zeer belangrijk voor de dansbaarheid natuurlijk dus er mag wel wat tijd in zitten.

R

shuffle! shuffle! swing! swing!

het intro klinkt goed, de rest ga ik vanavond of morgen luisteren, ik zit nu in breda waar de internetverbinding niet echt supersnel is dus downen duurt me nu te lang...

U hoort nog van mij !!maar ja.. het is een JP dus dat zit wel goed

maar waar komt de percussie dan vandaan ?
als je geen sample cd's gebruikt ?

en ja hij zit redelijk tegen zijn dakje aan qua loudness.

en er zit weer de bekende dobre en co swing in

lekker hoor !

Ik vind ´m ook lekker swingen.. en wat olaf zegt ga ik helemaal in mee.. drums en bassline is DE basis voor een vette track.. als dat klopt kan je verder werken is mijn bescheiden mening.. en ik ben nog maar een jochie =(

Back