[track] ff clubben

de percussie is samengesteld uit samples van verschillende oude disco/funk platen...
gebitcrushed, in stukken gehakt, ge-recycled etc.
vervolgens losjes in gespeeld, beetje gequantiseerd, een berg swing erover. :D
kick is combinatie van een echte bassdrum wederom van een discoplaat in combinatie met een 909 kick.
de 909 kick sample ik altijd en daarna laat ik een emu filter er op los. op deze manier krijg je een lekkere dot sublaag erbij.
vervolgens het een en ander naar een subgroep geroute en die groep gecompressed... :P
en dat ie misschien wat ruig en loud klinkt is het gevolg van een snelle werkwijze..'s morgens dit nummer gemaakt (hopla, ram ram, schuif, beuk, hatseflats) en 's middags weer iets anders...
zo blijft het wel lekker spontaan...maar de geluidskwaliteit wil er nog wel eens onder lijden... ;{

ik ga 'm binnenkort weer van de site afhalen... ivm rechten en dat soort zaken..;{

ERrg cool; Dit is dus weer typisch zo'n nummer wat mij enorm inspireert!
"zie je wel, ik moet ook maar eens een nummer maken met de sequencer op shuffle"

Even een productietechnisch vraagje; hoe ben je begonnen aan dit nummer? Wat was er eerder, de beat, de bassline of de strings??

Die opswepende lead (van laag naar hoog) doet het altijd goed!! (getuige ohboy bijv.) meervandit

begin altijd met de beat...

dus ook in dit geval. :)

ik zal nog ff kijken of ik iets heb slingeren hier..zal nog ff wat uploaden.
kunnen we gezellig met elkaar erover kwebbelen :P

hoezo rechten?ik hoor nou niet echt hele obvious samples....

Klink lekker hoor Dobre.
De beat bouwt echt geweldig lekker op en dan langzaam komen de andere elementen
erin, lekker!
Maar ik heb een vraagje: gisteren laat deze track geluisterd, dus moest het op de
koptelefoon en vandaag over mijn boxen en ligt het nu aan mij of is de mix
nog vrij droog? weinig fx.
Of is dat juist de bedoeling?
Verder staat ie als een huis, klinkt heerlijk stevig.

rechten qua dat ie nog uit moet gaan komen,
officieel heeft de platenmaatschappij het eerste recht om die track te verspreiden...en als ie dan zeg maar hier al "uit" is, is dat contractueel niet helemaal jofel...
is op zich niet echt probleem, omdat het hier natuurlijk niet om een kazaa of napster gaat...
ware het dat ik 'm er toch niet te lang op wil hebben staan...
is netter...

fx: euh...ja hij is vrij droog...ben geloof ik niet zo'n galmen-man.
en nogmaals, het is vrij spontaan en snel onstaan...dus niet zoveel aandacht aan details besteed..

Ga je ´m nog uitwerken voordat ie uitkomt, of is ie nu af moet ie maar afgemasterd worden?

ik ga 'm vanavond ff op de dansvloer testen! :P

dan kan ik goed bepalen wat er nog moet gebeuren...

Kicken plaatje!
Dansbaar en sfeervol, precies zoals ik het graag hoor :)
Nix op aan te merken.

tja! waar komt de percussie vandaaN? ;)

verder klinkt ie goed! mooie bassline. zijn dat er 2 overelkaar ofzo?

Nou nou nou... dit is toch wel weer extreem hoor.... man man man... petje affffffff...af zeg ik...

Klippen of niet... Opbouw nog niet helemaal goed??? WAT is er MIS met deze plaat??
Ik vind de melo niet eens zo bijzonder maar de beat maakt de track in een keer af. Kan Mezelf niet inhouden op m'n stoel heen en weer te springen!

Vind het wel vies Dobre, dat je dan ff verteld dit ff snel in een ochtendje in elkaar te hebben geflansd... BAH...Zum kotzn nah :D

weer een lekkere JP jark !! (of was jij nou prongo ??)
Ik zie hem wel in mijn platenbakje verschijnen 8o)

anyway... weer een fijn trackje dus :okdan:

ik zal hier ook is een keer een Jeffed track gaan posten :W

ik ben prongo, lijkt me toch vrij duidelijk! 8D

nou, ik heb 'm dus gedraaid vanavond bij de la guarda.
toch altijd weer een kick om je tracks zo snoeihard over een pa te horen.
hij ging er in als ketellapper, vooral die break werkte erg goed..
(maakt nu juichend-publiek-geluid).
opbouw: hij heeft absoluut nog een rustpunt nodig...hij is toch wel erg hectisch na het stuk achter de break...daar gaan we dan nog maar ff aan werken.

ook weer een plaat van da goose gedraaid (jeffed - mask).
was ook een flinke nosebleeder :duivels:

Origineel geplaatst door Dobre
ik ben prongo, lijkt me toch vrij duidelijk! 8D

nou, ik heb 'm dus gedraaid vanavond bij de la guarda.
toch altijd weer een kick om je tracks zo snoeihard over een pa te horen.
hij ging er in als ketellapper, vooral die break werkte erg goed..
(maakt nu juichend-publiek-geluid).
opbouw: hij heeft absoluut nog een rustpunt nodig...hij is toch wel erg hectisch na het stuk achter de break...daar gaan we dan nog maar ff aan werken.

ook weer een plaat van da goose gedraaid (jeffed - mask).
was ook een flinke nosebleeder :duivels:

ow.... sorry... haal jark en prongo altijd door elkaar... maar inderdaad rene lijkt meer op een jark als je goed kijkt..

Hmm... dus jeffed deed het weer op de vloer??
Voor de mensen die op de DSF dag waren, die plaat heb ik ook nog gedraaid daar, met die voodoochild sample erin.
nou dan zal ik maar is laten horen wat jeffed inhoud.. dat staat in het volgende draadje..
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=6921

Origineel geplaatst door olafmol
tja hier worden de jongens van de mannen gescheiden ;)

Sluit ik me volledig bij aan :)

Die cut-up drumloop is lekker, heldere sounds (wat dacht je ook anders;)) en ik waande me even weer op ons nationale clubbersbeach Zandvoort *grijns* 8P

Back