Krijg Kenton 5 mod niet aan de praat

Resonance

Turn up the reso!
Ik krijg de Kenton 5 mod in mn TB niet aan de praat..

ik gebruik mn Teebee als CV/Gate als ik CV1 uit de Teebee in de Filter stop van de Kenton merk ik wel dat gelijk de huidige filter stand op de TB wordt overruled.. als t goed is staat mn Teebee ook op t juiste midi kanaal..

Volgens de kenton manual hebben de meeste kenton converters automatisch Controller 16 assigned maar als ik in mn cubase kijk naar controllers gaan ze tot 15 en verder bij 20.. zie nergens 16 staan (ook niet bij hidden)..

verder had ik gehoopt dat ik mn TB kon aansturen met de knoppen van de Teebee, maar dit is volgens mij niet t geval

wat doe ik fout?

of moeten er meer connecties zijn tussen de CV/GATE naar de TB ipv alleen de filter input op de kenton?

op t moment wil ik iig alleen dat ik de filter via midi kan aansturen..

Ik hoop dat iemand me kan helpen, en voor degene die doorgaans wel weten hoe CV/GATE werkt maar niet bekend zijn met de kenton 5 mod en de Teebee heb ik even de handleidingen bij de hand mochten jullie de moeite willen nemen even vlug een kijkje te nemen.. handleidingen zijn maar klein, dus je leest er zo doorheen

alvast bedankt voor de hulp :)

http://www.kentonuk.com/kmanualspdf/TB-303_3_socket_kit doc.pdf#search="kenton tb303 socket"

-EDIT-

ben er achter dat controller 16 - Gen purp1 is .. tenminste daar ga ik vanuit.. als midi noob had ik er ff niet aan gedacht dat veel controllers hernoemd zijn naar algemene funkties.. tenzij ik er alsnog naast zit nu?

--

EDIT -

Teebee manual - http://www.xs4all.nl/~syntecno/manual/manual_31.zip

Laatst gewijzigd:
Re: Krijg Kenton 5 mod niet aan de praat

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Volgens de kenton manual hebben de meeste kenton converters automatisch Controller 16 assigned maar als ik in mn cubase kijk naar controllers gaan ze tot 15 en verder bij 20.. zie nergens 16 staan (ook niet bij hidden)..
16 is getiteld "Gen Purp 1" maar is wel gewoon CC#16 hoor. :)

ja was ik ondertussen net achter gekomen :)

maar t doet nog steeds niks :(

Wat ik deed met mijn superbassstation was de CV out in de filter in van de TB prikken.
Door middel van de toonhoogte op dat midi kanaal kon ik de filter tweaken.
Heb je dat al geprobeerd? Het midi 2 cv kanaal van je TeeBee selecteren wat je in de TB geprikt hebt, en dan gewoon op je klavier spelen?

-C-

Origineel geplaatst door C738
Wat ik deed met mijn superbassstation was de CV out in de filter in van de TB prikken.
Door middel van de toonhoogte op dat midi kanaal kon ik de filter tweaken.
Heb je dat al geprobeerd? Het midi 2 cv kanaal van je TeeBee selecteren wat je in de TB geprikt hebt, en dan gewoon op je klavier spelen?

-C-

gebeurd niks..

misschien is t iets wat ik op de Teebee anders moet zetten ofzo

Haha! Probleem opgelost..

Mn stomme KWQ@#%@T midex was weer eens uitgevallen waardoor er geen midi doorkwam ..
zo heb ik wel eens eerder uren staan kloten omdat er een synth niet meer werkte

btw..

t werkt dus idd met toon hoogtes waar t filter op reageerd

Oh gelukkig, ik wilde je al een RTFM om de oren smijten met deze quote ;)

CONTROLLING A CV OUTPUT WITH A CONTROLLER.

The CV/Gate outputs are normally used for controlling other synthesizers by MIDI.
At the same time, it is also possible to only use the CV output ( and not control the Gate ) when you want to control analog filters of other synthesizers ( with analog filter control inputs ) by MIDI.
The CV outputs all respond to note information and to MIDI controllers at the same time.
You can use this feature when you want to control external analog filters, modulators or oscillators etc. with MIDI controllers ( e.g. Korg MS20 ).

CV 1 is controlled by MIDI control number 76 Note : When controlling a CV output by
CV 2 is controlled by MIDI control number 77 MIDI, the controller MIDI channel must
CV 3 is controlled by MIDI control number 78 be the TeeBee channel !
CV 4 is controlled by MIDI control number 79

en hoe werkt dat met die socket 5?

8o)

-C-

Origineel geplaatst door C738
Oh gelukkig, ik wilde je al een RTFM om de oren smijten met deze quote ;)

en hoe werkt dat met die socket 5?

8o)

-C-

echt lijp :D

gewoon random nootjes invoeren enzo.. je kan op de manier hele spacey dingetjes maken en t fijne is dat je gewoon ondertussen ook nog zelf aan de filter kan tweaken terwijl die wordt aangestuurd, waardoor je nog extreme filter effecten krijgt :)

moet eigenlijk nog iets fixen waardoor ik nu de TB normaal kan tweaken met een knop.. dit was eigenlijk de reden dat ik die kenton mod aantrekkelijk vond :)

ff een loopje.. begin is normaal en daarna met de kenton, toch grappig dat je van zo'n simpele pattern toch nog iets kan maken wat een stuk complexer klinkt.. heb wel eens gelezen dat mensen andere aanraden om gewoon met de hand te tweaken en dan stukjes uit te knippen, maar zo strak lukt denk ik niet met de hand :)

Attachments

• kenton-test.mp3
    507,7 KB · Bekeken: 150
Back